. . .

آموزش نوشتن یک قوس شخصیت جذاب

تالار مطالب آموزش نویسندگی

ansel

مدیریت ارشد
پرسنل مدیریت
فرازین
مدیر
ناظر
مدیر
نظارت
شناسه کاربر
15
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-26
آخرین بازدید
موضوعات
146
نوشته‌ها
1,547
راه‌حل‌ها
24
پسندها
6,229
امتیازها
619

  • #11

مثال: گتسبی بزرگ اثر اف. اسکات فیتزجرالد

nick-great-gatsby.jpg


نیک کاراوی پس از اتمام تحصیلاتش و جنگ در جنگ جهانی اول در مینه سوتا زندگی بدون آرامشی دارد. در شروع، هدف او از سفر به شهر نیویورک یادگیری تجارت است. تا اینکه رویداد برانگیزنده رخ می دهد.

هدف: احساس هیجان زندگی در جامعه مرفه، بدون اینکه کاملاً اسیر آن شود.

دروغ: این باور که ثروتمندان و افراد زیبا، نماد خوشبختی هستند و علاوه بر این، اینکه شما ظاهر مردم را به عنوان آنچه هستند قلمداد کنید.

حقیقت: همه این زرق و برق ها لزوماً باارزش نیستند.
 

ansel

مدیریت ارشد
پرسنل مدیریت
فرازین
مدیر
ناظر
مدیر
نظارت
شناسه کاربر
15
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-26
آخرین بازدید
موضوعات
146
نوشته‌ها
1,547
راه‌حل‌ها
24
پسندها
6,229
امتیازها
619

  • #12
دروغ نیک یک دروغ خوش بینانه و بی ضرر است که زندگی تاکنون او را مجبور به چالش آن نکرده است. درست مانند قوس های مثبت، نیک داستان را با باور به دروغ آغاز می کند.

همچنین مانند قوس های مثبت، نیک در بیشتر داستان بین دروغ و حقیقت در نوسان است، تا اینکه سرانجام حقیقت پیروز می شود و نیک می تواند "دوستان" جدیدش را آنگونه که واقعاً هستند ببیند. متأسفانه، این حقیقت شخصیت نیک را تقویت نمی کند اما او را کاملاً از زندگی ناامید می کند. اوج قوس او زمانی اتفاق می افتد که گتسبی کشته می شود و هیچ یک از صدها نفری که با اشتیاق در مهمانی های عجیب و غریب او شرکت می کردند در آنجا نیست که برای مرگ او عزاداری کنند.

نقشه قوس شخصیت: دروغی را درباره جهان باور کرده است ← او زندگی عادی خود را رها می کند و وارد جهانی می شود که دروغ را تقویت می کند ← او با این حقیقت روبرو می شود که جهان چیزی نیست که فکر می کرده است ← او از حقیقت ناامید شده و دچار سرخوردگی می شود.
 

ansel

مدیریت ارشد
پرسنل مدیریت
فرازین
مدیر
ناظر
مدیر
نظارت
شناسه کاربر
15
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-26
آخرین بازدید
موضوعات
146
نوشته‌ها
1,547
راه‌حل‌ها
24
پسندها
6,229
امتیازها
619

  • #13

مثال: سریال بریکینگ بد (Breaking Bad)

walter-white-breaking-bad.jpg


والتر وایت، یک معلم علوم است که ازدواج خوبی دارد و پسر نوجوانی نیز دارد. اما سپس خبر سرطان پیشرفته ریه خود را دریافت می کند. در شروع، او نگران رویارویی ناگهانی با مرگ خودش است. تا اینکه رویداد برانگیزنده در داستان معرفی می شود.

هدف: فروش کافی مواد با کمک جسی پینکمن که فروشنده مواد مخدر و از دانش آموزان قبلی اش است، به طوری که بتواند هزینه درمان سرطان را بپردازد و آینده خانواده خود را تأمین کند.

دروغ: تکبر. والتر معتقد است که او قدرت این را دارد که از قانون بگریزد، از فساد اجتناب کند و از وارد آوردن خطر برای خانواده اش با ورود به تجارت مواد مخدر جلوگیری کند.

حقیقت: والتر معتقد است که برای تأمین هزینه های خانواده اش در مسیری شرافتمندانه قرار دارد. اما در حقیقت، او علیه مرگ خود قیام می کند و بازی با آتش معمولاً منجر به سوختگی می شود.
 

ansel

مدیریت ارشد
پرسنل مدیریت
فرازین
مدیر
ناظر
مدیر
نظارت
شناسه کاربر
15
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-26
آخرین بازدید
موضوعات
146
نوشته‌ها
1,547
راه‌حل‌ها
24
پسندها
6,229
امتیازها
619

  • #14
این قوس با سایر مواردی که ما بررسی کردیم متفاوت است زیرا والتر در هنگام شروع قوس شخصیتی خود از قبل آگاه به حقیقت است: تولید مواد مخدر یک کار خطرناک است و راه حل مشکلات او نیست. اما او که با مرگ قریب الوقوع روبرو شده است، ناگهان مرزهای اخلاقی اش جابه جا می شود و او را در برابر دروغ آسیب پذیر می کند: این باور که او در برابر فساد ایمن است. در قوس شخصیتی او می بینیم که والتر به طور مداوم از هشدارهای خطر چشم پوشی می کند و دروغ را در آغوش می کشد، تا زمانی که تمایز کاملاً از بین می رود و او تا جایی پیش رفته است که چاره ای ندارد جز اینکه دروغ را کاملاً بپذیرد. در پایان، او همه چیز را از دست می دهد و تبدیل به یک ضد قهرمان تمام عیار می شود.

نقشه قوس شخصیت: او حقیقت را می داند ← او هدفی را دنبال می کند و باور دارد می تواند به حقیقت پایبند بماند ← او تسلیم دروغ می شود و حقیقت را نفی می کند ← او از دروغ شکست می خورد و می بازد.
 

ansel

مدیریت ارشد
پرسنل مدیریت
فرازین
مدیر
ناظر
مدیر
نظارت
شناسه کاربر
15
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-26
آخرین بازدید
موضوعات
146
نوشته‌ها
1,547
راه‌حل‌ها
24
پسندها
6,229
امتیازها
619

  • #15
این سه مرحله اگرچه عناصر همه قوس ها هستند، اما بسته به ویژگی های شخصیت شما می توانند شکل های بی شماری داشته باشند. گاهی اوقات، قوس شامل تغییرات درونی قابل ملاحظه ای نمی شود و بیشتر مربوط به تغییری است که آنها در جهان اطراف خود ایجاد می کنند.

هنگام برنامه ریزی برای قوس شخصیت های اصلی خود، همیشه به دنبال دروغی که آنها باور دارند، حقیقتی که ممکن است باور داشته باشند یا نداشته باشند و هدفی که آنها را به حرکت وا می دارد باشید. شکستن قوس ها به این روش باید به شما کمک کند تا بر علت و معلول تأکید کنید و شخصیت های خود را به گونه ای بنویسید که همدلی خوانندگان را با آن ها بسیار آسان کند.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین