. . .

نقد و بررسی نقد و بررسی سریال دارک- Dark

تالار سینما و تئاتر

Like crazy<3

مدیر رصد
پرسنل مدیریت
مقام‌دار آزمایشی
مدیر
رصد کننده
کاربر منتخب
کاربر نقره‌ای
کاربر ثابت
مدیر کتابدونی
- رصد
شناسه کاربر
1249
تاریخ ثبت‌نام
2021-11-25
آخرین بازدید
موضوعات
449
نوشته‌ها
1,869
راه‌حل‌ها
22
پسندها
20,717
امتیازها
613

  • #1
یکی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین محصولات شبکه نتفلکیس، سریال Dark است. سریال دارک در ژانر فرا طبیعی و علمی تخیلی است که به زبان آلمانی و توسط کشور آلمان ساخته شده ‌است و توانسته طرفداران بسیاری را در سراسر جهان متوجه خود کند.
Dark Netflix
Dark Netflix
در دهه گذشته، شاهد انتشار مجموعه‌ای متنوع و گسترده از آثار علمی‌تخیلی از شبکه نتفلیکس بوده‌ایم. هر کدام از این عناوین از جذابیت‌های مخصوص به خود برخوردار هستند. سریال دارک نخستین اثر آلمانی نتفلکیس و یکی از محبوب‌ترین محصولات این شبکه است. این مجموعه توسط باران بو اودار (Baran bo Odar) و همسر وی، یانتیه فریز (Jantie Friese) ساخته شده است. به تازگی فصل سوم سریال Dark منتشر و با استقبال بسیار خوبی از جانب مخاطبان روبرو شده است؛ مخاطبانی که پایان آن را بهترین در بین آثار علمی‌تخیلی می‌دانند. در معرفی سریال Dark با من همراه باشید.

داستان سریال Dark​

همانطور که احتمالا می‌دانید، موضوع سریال دارک سفر در زمان است. این مجموعه داستانی پیچیده و چند لایه داشته و برای درک کامل آن نیاز به دقت و حواس بالایی دارید. در ادامه می‌توانید خلاصه سریال Dark را مطالعه کنید.
Dark Series
Dark Series
خطر: این قسمت حاوی اسپویل های فراوان است.
داستان سریال دارک در شهری خیالی به نام ویندن اتفاق می‌افتد. در این شهر بچه‌ها در حال ناپدید شدن هستند. و همین باعث می‌شود که چهار خانواده و گذشته‌شان به یکدیگر مرتبط شود. راز و رمزهای گذشته بر زندگی سه نسل از همین خانواده‌ها تاثیر می‌گذارد. شخصیت اصلی سریال دارک پسری به نام جوناس کانوالد است. یک نوجوان که سعی دارد با خودکشی پدرش کنار بیاید. از طرف دیگر اولریک نیلسن یک افسر پلیس است که برادرش 33 سال پیش گم شده و حالا هم پسر کوچکش گم شده است.
سریال Dark گرچه یک سریال فانتزی و علمی-تخیلی است، اما از این هم فراتر می‌رود و موضوعاتی فلسفی و هستی‌گرایانه را مطرح می‌کند. در طول این سریال، معانی وجودی زمان و تاثیرات آن بر روی هستی انسان مورد بررسی قرار می‌گیرند.
سریال دارک یکی از پیچیده‌ترین و غنی‌ترین محصولات تلویزیونی سال‌های گذشته است. قوانین متعددی پیرامون سفر در زمان در این اثر وجود دارند. تمامی اتفاقات به صورت چرخه‌وار اتفاق افتاده و تغییر گذشته عملا غیر ممکن است. علاوه بر این، روابط خانوادگی بین شخصیت‌های مختلف بسیار پیچیده و چند لایه هستند. یکی از نقاط قوت و ویژگی‌های مهم سریال Dark را می‌توان پیچش‌های داستانی شوکه‌کننده و دور از انتظار دانست. گل سرسبد این پیچش‌ها را در انتهای فصل دوم و با افشای حقیقت وجود حداقل یک جهان موازی با مشاهده کردیم. اگر به خاطر داشته باشید، در دقایق پایانی فصل دوم، مارتایی که می‌شناختیم کشته شد، اما این پایان کار او نبود؛ در جریان پیچشی دیوانه‌وار و دور از ذهن، مارتای دیگری ظاهر شده و مخاطبان و جوناس را به طور کامل سردرگم می‌کند. تا به حال، شاهد روایت داستان اهالی شهر در دهه 20، 50،80، زمان حال و آینده بودیم. با این وجود، سوالی که مارتا در اینجا مطرح می‌کند، فارغ از بعد زمان بوده و به حقیقتی متفاوت اشاره دارد.
Dark
Dark
نکته داستانی مورد بحث منجر به پیچیدگی دوچندان سیر روایی داستان فصل سوم سریال Dark شده و تمامی باورهای مخاطبان را زیر سوال می‌برد. زمانی که سرانجام به تسلطی قابل قبول بر خطوط زمانی پرتعداد سریال رسیده بودیم، مارتای جدید از راه رسیده و تحولی شوکه‌کننده و گسترده در بستر روایی داستان ایجاد می‌کند. جوناس و نسخه جدید مارتا نقشی مهم و کلیدی در وقایع فصل سوم داشته و اصلی‌ترین حریفان جوناس پیر هستند. هدف دیگر دو شخصیت مذکور، نابودی چرخه نفرین‌شده و بی‌پایان وقایع فاجعه‌بار و پیچیده داستان سریال است.
اگر از داستان چندلایه و روایت هوشمندانه دو فصل نخست سریال دارک لذت بردید، این فصل پایانی فوق‌العاده و خوش‌ساخت را نیز دوست خواهید داشت؛ پایانی که به عقیده بسیاری از منتقدان و کاربران، یکی از بهترین‌ها در میان آثار علمی‌تخیلی است. خالقان سریال دارک با خلق سه فصل جذاب و حفظ کیفیت ساخته خود، تجربه‌ای به یاد ماندنی و برجسته را برای علاقه‌مندان به این ژانر رقم زده‌اند. رویارویی‌های شخصیت‌های مختلف و زیر پا گذاشتن قوانین فضا و زمان توسط آن‌ها، این اثر را به عنوانی کم‌نظیر و هیجان‌انگیز تبدیل کرده است؛ عنوانی که پایان خود تا مدت‌ها در ذهن مخاطبان ماندگار خواهد ماند.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین