. . .

معرفی نقد و معرفی کتاب / مارپل: دوازده راز جدید

تالار متفرقه ادبیات
رده سنی
  1. نوجوانان
  2. جوانان
  3. بزرگسالان
ژانر اثر
  1. پلیسی
  2. فانتزی
  3. معمایی
  4. جنایی
58935130



معرفی کتاب:

مجموعه‌ای کاملاً جدید از داستان‌های کوتاه با حضور جین مارپل، کارآگاه افسانه‌ای ملکه راز، که توسط دوازده نویسنده پرفروش و تحسین‌شده نوشته شده است.

این مجموعه از دوازده داستان کوتاه اصلی، که جین مارپل در همه آنها نقش دارد،این شخصیت را به نسل جدیدی معرفی می کند .

هر نویسنده مارپل آگاتا کریستی را از طریق دیدگاه منحصربه‌فرد خود در حالی که به نشانه‌های رمز و راز سنتی وفادار می‌ماند، دوباره تصویر می‌کند.

نائومی آلدرمن
لی باردوگو
آلیسا
کول لوسی فولی الی
گریفیث
ناتالی هاینس
جین کواک
وال مک درمید
کارن ام. مک مانوس
دردا سی میچل
کیت ماس
روث ور
خانم مارپل:

خانم مارپل برای اولین بار در داستانی که آگاتا کریستی در سال 1927 برای مجله سلطنتی نوشت به خوانندگان معرفی شد و اولین حضور خود را در یک رمان کامل در دهه 1930 به نام "قتل در قبضه" انجام داد.

45 سال از انتشار آخرین رمان آگاتا کریستی مارپل به نام قتل خواب پس از مرگ در سال 1976 می گذرد و این مجموعه داستان های جدید مبتکرانه دوازده نفر از طرفداران کریستی یادآوری به موقع خواهد بود که چرا جین مارپل همچنان معروف ترین کارآگاه زن تخیلی تمام دوران باقی مانده است.

نقد کتاب:

از مقدمه دریافتم که در سال 1927 خانم جین مارپل برای اولین بار به صحنه آمد و آخرین حضور او در آخرین رمان آگاتا کریستی در سال 1976 بود - سالی که کریستی درگذشت.

این کاملاً یک میراث است و چقدر شگفت انگیز است که دوازده نویسنده مختلف داستان جدیدی برای او ارائه کردند!

گوش دادن به این کتاب واقعا لذت بخش بود. داستان‌های مورد علاقه‌ام آن‌هایی بودند که در آن چیزی آشنا از داستان‌های اصلی ظاهر می‌شد، خواه یک شخصیت باشد یا یک محیط، مرا نزدیک‌تر می‌کرد.

داستان اول شیطان در مکان‌های کوچک اثر لوسی فولی است که توسط الکس کینگستون روایت می‌شود. به شعر معروف آلفرد تنیسون، بانوی شالوت اشاره شده است و به یاد آوردم که کریستی آن را در رمان خود، آینه از این سو به آن سو، آورده است.

داستان دوم The Second Murder at the Vicarage اثر وال مک درمید است که توسط آدریان اسکاربرو روایت می شود.

داستان سوم Miss Marple Takes Manhattan اثر آلیسا کول است که توسط Adjoin Andoh روایت می شود. این یکی ممکن است مورد علاقه من باشد. من واقعاً انتظار نداشتم که آن را دوست داشته باشم، زیرا تصور خانم مارپل در منهتن سخت بود، اما طنز خشک شگفت انگیز بود! در اینجا نقل قول های مورد علاقه من است:

"[خانم مارپل] می دانست که جوان ترهای اطرافش تصور می کردند که او قبلاً از هم پاشیده شده است و این برای او جذاب بود زیرا این کار بسیار آسان تر از تغییر است، اما او خودآگاه بود.
خانم مارپل این را فهمیده بود. او آن نوع فروپاشی نبود. او باید در نهایت مانند همه مردم برود، اما امیدوار بود که در شعله ای از شکوه و عظمت باشد، مانند ساختمان های سوخته ای که از کنار آنها می گذرند."

"نگاه او به یک کلنگ یخ تیز شد."

"اگر ذوب نشدی، تو را در هم می‌شکنم."

"این خنده ای بود که به گونه ای طراحی شده بود که مانند نمک روی حلزون عمل کند."

داستان چهارم The Unraveling اثر ناتالی هاینس است که توسط ایموجن استابز روایت می شود. نقل قول مورد علاقه من:

"خانم مارپل آه نکشید، اما با تعهد نفسش را بیرون داد."

داستان پنجم، کریسمس خانم مارپل نوشته روث ور است که توسط آلیسون استیدمن روایت می‌شود. مورد علاقه دیگر برای من من در مورد یکی از بازی های دوران کودکی مورد علاقه خانم مارپل، "Snap Dragon" یاد گرفتم که شامل چیدن کشمش سوزان از ظرفی با براندی شعله ور بود! من تعجب کردم که آیا این یک اثر تخیلی مطلق است که توسط تخیل Ware ساخته شده است، اما متوجه شدم که این یک بازی واقعی از زمان گذشته است.

از ارتباط با رمان دوروتی ال سایرز، جلاد، لذت بردم. تعطیلات با حضور لرد پیتر ویمسی. نقل قول مورد علاقه من:

"او داشت چیزی برفی و سفید می بافت که روی پاهایش کف می کرد."

داستان ششم The Open Mind اثر نائومی آلدرمن به روایت جودی می است. این داستان در آکسفورد اتفاق می افتد و شامل یک پیچش هوشمندانه است.

داستان هفتم، امپراتور جید اثر ژان کواک است که توسط چیپو چونگ روایت می‌شود. نقل قول مورد علاقه:

خانم مارپل: "من اخیراً به این باور رسیده ام که دیم سامی که فکر می کنم به این سبک غذا می گویند به معنای لمس قلب است."

داستان هشتم A Deadly Wedding Day نوشته Dread Say Mitchell به روایت کتی تایسون است. رابطه ای با رمان کریستی، راز کارائیب وجود دارد، زیرا ذکر شده است که خانم مارپل معمایی را در جامعه کارائیب در ناتین هیل در لندن، بریتانیا حل کرده بود. یک سوال جالب برای خانم مارپل پیش می آید که چرا عروس در مراسم عروسی خودش سخنرانی نمی کند؟

داستان نهم قتل در ویلا روزا اثر الی گریفیث است که توسط رامون تیکرام روایت می شود.

داستان دهم The Murdering Sort اثر کارن ام مک‌مانوس است که توسط تانیا رینولدز روایت می‌شود.

داستان یازدهم The Mystery of the Acid Soil اثر کیت ماس است که توسط سلیا ایمری روایت می شود. من هم داستان و هم روایت را دوست داشتم.

داستان دوازدهم ناپدید شدن اثر لی باردوگو به روایت میریام مارگولیز است.

توصیف مردم و پایان غافلگیر کننده را دوست داشتم. وقتی گوش دادن را تمام کردم احساس بی‌حوصلگی کردم و مجبور شدم خانم مارپل را پشت سر بگذارم.

"سن برای زنان ظالمانه و بی رحم تر است. یک زن زمانی تبدیل به روح می شود که دیگر ارزش نگاه کردن را نداشته باشد."

خانم مارپل زمزمه کرد: "یک روح می تواند کاملاً ترسناک باشد."
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین