. . .

خبر قرارداد اپل و آرم تا بعد از سال ۲۰۴۰ تمدید شد

تالار متفرقه دیجیتال
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

HELMET

رفیق رمانیکی
رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
780
نوشته‌ها
1,856
راه‌حل‌ها
5
پسندها
133
امتیازها
438
سن
91
محل سکونت
Overgreen
وب سایت
pin.it

  • #1

اپل قرارداد بلندمدت جدیدی با آرم امضا کرده است و قصد دارد تا بعد از سال ۲۰۴۰ نیز به استفاده از معماری این شرکت ادامه دهد.

اپل قرارداد بلندمدت جدیدی با آرم امضا کرده است که تا بعد از سال ۲۰۴۰ نیز ادامه خواهد داشت. آرم که به‌زودی وارد بازار سهام می‌شود، یکی از مهم‌ترین شرکت‌های صنعت تراشه است. آرم هسته‌ها را بر پایه‌ی معماری اختصاصی طراحی می‌کند و مجوز استفاده از آن هسته‌ها را به شرکت‌هایی مثل اپل می‌فروشد.
جزئیات قرارداد بین اپل و آرم در پرونده‌هایی که آرم برای عرضه‌ی اولیه‌ی سهام ثبت کرده است، دیده شده‌اند. برخی از شایعه‌ها می‌گویند اپل و انویدیا در پی خرید بخشی از سهام آرم هستند، چون آینده‌ی درخشانی برای این شرکت بریتانیایی تصور می‌کنند.
اپل در حال حاضر از معماری آرم برای ساخت پردازنده‌هایی استفاده می‌کند که وارد آیفون، مک، آیپد و اپل واچ می‌شوند. حتی هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو نیز به پردازنده‌ی آرم مجهز است. امضای قرارداد جدید نشان می‌دهد که اپل تصمیم گرفته است تا مدت‌ها به استفاده از معماری آرم در محصولات پرفروشش ادامه دهد.
افزون‌بر اپل، شرکت‌های دیگری نیز به همکاری بلندمدت با آرم علاقه دارند. آرم در پرونده‌ی جدید گفته است که برخی از شرکت‌های بزرگ صنعت فناوری ازجمله ای‌ام‌دی، اپل، گوگل، اینتل، انویدیا، سامسونگ و تی‌اس‌ام‌سی به خرید سهام این شرکت علاقه نشان داده‌اند. احتمالاً بزرگان صنعت فناوری درمجموع ۷۳۵ میلیون دلار از سهام را خریداری خواهند کرد.

عرضه‌ی اولیه‌ی سهام آرم در حالی به تیتر یک بسیاری از رسانه‌ها تبدیل شده است که انویدیا پیش‌تر تلاش کرده بود این شرکت را به زیرمجموعه‌ی خودش تبدیل کند. قرارداد انویدیا و آرم در سال ۲۰۲۰ رسانه‌ای شد، اما دو سال بعد به‌دلیل مخالفت نهادهای رگولاتوری، انویدیا تصمیم گرفت قرارداد را لغو کند. آرم هم‌اکنون تحت مالکیت گروه تجاری سافت‌بنک است.

قیمت CPU هایی که برپایه‌ی معماری آرم ساخته می‌شوند، چندان بالا نیست. مهم‌ترین مزیت آرم، ساخت پردازنده‌هایی است که در عین پرقدرت‌بودن، مصرف انرژی کمی دارند. پردازنده‌ی آرم تأثیر به‌سزایی روی عملکرد نسل جدید مک‌بوک داشته است.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین