. . .

خبر با فشار بریتانیا، ساختار قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن اصلاح شد

تالار متفرقه دیجیتال
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

HELMET

رفیق رمانیکی
رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
780
نوشته‌ها
1,856
راه‌حل‌ها
5
پسندها
133
امتیازها
438
سن
91
محل سکونت
Overgreen
وب سایت
pin.it

  • #1


لوگو مایکروسافت / Microsoft روی دیوار آبی محیط داخلی شلوغ

مایکروسافت برای دریافت تأییدیه از رگولاتوری بریتانیا، تغییری مهم در ساختار قرارداد ۶۸٫۷ میلیارد دلاری با اکتیویژن اعمال کرد.

مایکروسافت با فشار بریتانیا در حال اعمال تغییراتی اساسی در قرارداد اکتیویژن بلیزارد است و قصد دارد کسب‌و‌کار گیمینگ ابری این شرکت را به یوبی‌سافت بفروشد. حق استریم، شامل بازی‌های قدیمی و بازی‌های بعدی اکتیویژن نیز خواهد شد.
مایکروسافت انتقال حق استریم بازی‌های ابری را با این هدف انجام می‌دهد که بریتانیا از مواضعش در قبال قرارداد ۶۸٫۷ میلیارد دلاری اکتیویژن پایین بیاید. بریتانیا می‌گوید در حال انجام تحقیقاتی جدید روی اصلاحات قرارداد است و این تحقیقات را تا نهایتاً ۱۸ اکتبر (۲۶ مهر) ادامه می‌دهد.
برد اسمیت، رئیس مایکروسافت، در بیانیه‌ای مطبوعاتی می‌گوید این شرکت با هدف رسیدگی به نگرانی‌ها درباره‌ی اثرگذاری قرارداد اکتیویژن بر حوزه‌ی گیمینگ ابری تصمیم گرفته ساختار قرارداد را اصلاح کند: «این تغییرات شامل اجرای توافق‌نامه‌ای است که پس از بسته شدن قرارداد اصلی، اجرا می‌شود و حق استریم ابری تمامی بازی‌های فعلی و جدید اکتیویژن روی کامپیوتر و کنسول بازی را که در ۱۵ سال آینده منتشر می‌شوند، به شرکت یوبی‌سافت می‌دهد. حق استریم، دائمی خواهد بود.»
اصلاح ساختار قرارداد بدین معنی است که اگر مایکروسافت شرکت اکتیویژن بلیزارد را تصاحب کند، هرگز نمی‌تواند بازی‌های این شرکت را به‌صورت انحصاری در سرویس Xbox Cloud Gaming در دسترس قرار دهد. مایکروسافت همچنین نمی‌تواند به‌صورت انحصاری قواعد مجوزدهی بازی‌های اکتیویژن را روی سرویس‌های رقیب کنترل کند.
به گفته‌ی اسمیت، یوبی‌سافت در قبال دریافت حق استریم بازی‌های اکتیویژن، به مایکروسافت پول خواهد داد. بر اساس شرایط قرارداد، یوبی‌سافت می‌تواند بازی‌های اکتیویژن را برای سرویس‌های ابری که روی پلتفرم‌هایی غیر از ویندوز اجرا می‌شوند نیز ارائه دهد.

سازمان رقابت و بازارهای بریتانیا (CMA) اولین نهاد رگولاتوری بود که موضعی سخت علیه قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن گرفت. پس از چراغ سبز رگولاتوری اروپا و آمریکا، اکنون مایکروسافت برای بستن قرارداد به تأییدیه‌ی بریتانیا نیاز دارد.
سازمان رقابت و بازار بریتانیا گفته که مایکروسافت فعلاً اجازه ندارد قرارداد را در بازارهای بین‌المللی ببندد. نتیجه‌ی نهایی پرونده به‌زودی اعلام خواهد شد. با تغییر ساختار قرارداد، به‌نظر می‌رسد که دیگر مشکلی برای تصاحب اکتیویژن به دست مایکروسافت وجود ندارد. CMA در بیانیه‌ای جدید به صراحت گفته که هنوز با این قرارداد موافقت نکرده است.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
1
بازدیدها
86

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین