. . .

خبر فناوری میکرو-لنز، نمایشگر آیفون ۱۶ را پرنورتر و کم‌مصرف‌تر می‌کند

تالار متفرقه دیجیتال
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

HELMET

رفیق رمانیکی
رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
780
نوشته‌ها
1,856
راه‌حل‌ها
5
پسندها
136
امتیازها
438
سن
91
محل سکونت
Overgreen
وب سایت
pin.it

  • #1


اپل در پی استفاده از فناوری میکرو-لنز است تا روشنایی نمایشگر اولد آیفون ۱۶ افزایش یابد و مصرف انرژی کمتر شود.

خبرگزاری کره‌ای The Elec در گزارشی اختصاصی می‌گوید اپل در حال بررسی ایده‌ی استفاده از «فناوری میکرو-لنز» در پنل OLED آیفون ۱۶ است. این فناوری به اپل امکان می‌دهد که مصرف انرژی نمایشگر را پایین بیاورد و روشنایی را حفظ کند. احتمال دارد میکرو-لنز حتی باعث افزایش روشنایی هم بشود.
سامسونگ و ال‌جی احتمالاً آرایه‌ی میکرو-لنز (MLA) را به پنل‌های اولد اضافه می‌کنند و به اپل می‌فروشند. این دو، مهم‌ترین تأمین‌کنندگان نمایشگر محصولات اپل هستند. فناوری میکرو-لنز یک‌سری مزایا و معایب به‌دنبال دارد.
فناوری میکرو-لنز بدین معنی است که الگویی یک‌نواخت از میلیاردها لنز به پنل تزریق می‌شود تا بازتاب‌های داخلی نور کاهش یابد. این لنزها نور منعکس‌شده از داخل را به‌جای بخش پشتی، به بخش جلویی نمایشگر هدایت می‌کنند. ساختار لنزها باعث می‌شود که نمایشگر با فرض ثابت‌ماندن مصرف انرژی، پرنورتر شود. در سناریوی دوم، روشنایی حفظ می‌شود و مصرف انرژی پایین ‌می‌آید.
فناوری MLA مسیر نور را برای افزایش نورتابی جلوییِ پنل تغییر می‌دهد، اما گاهی‌اوقات همین فناوری ممکن است باعث کاهش نورتابی کناری شود. با کاهش نورتابی کناری و افزایش نورتابی جلویی، میدان دید نمایشگر محدود خواهد شد.
مشکل مهم دیگر این است که اضافه‌کردن میکرو-لنز به نمایشگرهای اولد، هزینه‌ی تولید را بالا می‌برد. بالارفتن هزینه‌ی تولید ممکن است در قالب افزایش قیمت آیفون به کاربران تحمیل شود. شایعه‌ها به افزایش قیمت موبایل اپل در نسل جدید اشاره کرده‌اند و اگر در آیفون ۱۶ نیز قیمت بار دیگر بالا برود، کاربران ناامید خواهند شد.
به گفته‌ی منابع آگاه، سامسونگ و ال‌جی برای ساخت نمایشگر اولد میکرو-لنز از مواد اولیه‌ی متفاوتی استفاده می‌کنند. ظاهراً هیچ‌یک از نمایشگرهای ساخته‌شده توسط این دو شرکت، مطابق استانداردهای اپل نبوده است. گفته می‌شود که اپل تاکنون تصمیم نهایی را درباره‌ی استفاده از MLA نگرفته است.

اگر سامسونگ و ال‌جی بتوانند روشنایی فعلی نمایشگر آیفون و میدان دید را حفظ کنند و مصرف انرژی پنل را پایین بیاورند، MLA فناوری ارزشمندی برای اپل خواهد بود.
سامسونگ تجربه‌ی بیشتری در زمینه‌ی اضافه‌کردن میکرو-لنز به پنل‌های اولد دارد. این شرکت پیش‌تر فناوری میکرو-لنز را در برخی از گوشی‌های رده‌بالای سری گلکسی S اولترا استفاده کرده و پنل‌های این‌چنینی را در دسترس شماری از شرکت‌های چینی ازجمله ویوو قرار داده است. ازطرفی دیگر، فناوری MLA وارد چند مدل تلویزیون ال جی شده است. ال‌جی تقریبا هیچ تجربه‌ای در اضافه‌کردن میکرو-لنز به پنل‌های کوچک و متوسط ندارد.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین