. . .

خبر شارژ لنزهای هوشمند با اشک امکان‌پذیر شد؛‌ به آینده جذاب فناوری خوش‌ آمدید!

تالار متفرقه دیجیتال
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

HELMET

رفیق رمانیکی
رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
780
نوشته‌ها
1,856
راه‌حل‌ها
5
پسندها
136
امتیازها
438
سن
91
محل سکونت
Overgreen
وب سایت
pin.it

  • #1


لنز تماسی هوشمند Mojo Vision

با راهکار جدیدی که دانشمندان ابداع کرده‌اند، اشک شما می‌تواند باتری لنزهای تماسی هوشمند را شارژ کند.

تیمی از محققان سنگاپوری باتری کوچکی به‌ ضخامت میکرومتر اختراع کرده‌اند که می‌تواند از انرژی موجود در اشک انسان برای تأمین انرژی لنزهای تماسی هوشمند بهره ببرد.
اگر محققان بتوانند نمونه‌ای اولیه‌ی مناسبی از فناوری جدیدشان برای باتری لنزهای تماس هوشمند بسازند، می‌توان بدون کمک دستگاه‌هایی مثل عینک واقعیت مجازی، اعلان‌ها، وضعیت هواشناسی یا سایر اطلاعات را مشاهده کرد.
دانشمندان قبلاً راه‌هایی برای استفاده‌ از لنزهای تماسی هوشمند ابداع کرده‌اند؛ اما ثابت شده است که تأمین انرژی این لنزها بسیار دشوار خواهد بود. اگرچه امروزه نمایشگرهای بسیار کوچک نیز ساخته شده‌اند، فناوری باتری همچنان عقب مانده است که این امر مشکلی جدی برای لنزهای تماسی هوشمند به‌حساب می‌آید.
لی سوک وو، دانشیار دانشگاه فناوری نانیانگ (NTU) و نویسنده‌ی اصلی مقاله‌ای است که در مجله‌ی Nano Energy چاپ شده است. وی با انتشار بیانیه‌ای گفت:


تحقیق ما با سؤالی ساده آغاز شد: آیا می‌توان باتری لنزهای تماسی را با اشک شارژ کرد؟ باتری جدید برای تولید الکتریسیته فقط به گلوگز و آب متکی است که هر دو مواد مذکور برای انسان بی‌خطر هستند و درمقایسه‌با باتری‌های معمولی آسیب کمتری به محیط‌زیست می‌زنند.
- لی سوک وو، دانشیار دانشگاه فناوری نانیانگ (NTU)
لنز تماسی هوشمند

باتری محققان سنگاپوری با استفاده از مواد سازگار با محیط‌زیست ساخته شده است و از پوشش گلوگزی بهره می‌برد و می‌تواند با یون‌های سدیم و کلرید واکنش دهد و برق موردنیاز مدار لنزهای تماسی هوشمند را تأمین کند.

به‌گفته‌ی محققان، باتری جدید در آزمایشی که در آن از چشم شبیه‌سازی‌شده استفاده شد، جریانی معادل ۴۵ میکروآمپر با حداکثر توان خروجی ۲۰۱ میکرووات تولید کرد که برای تأمین انرژی لنز تماسی هوشمند کافی است. به‌طور خلاصه، این راهکار می‌تواند نیاز به شارژر بی‌سیم حجیم را برای لنزهای تماسی هوشمند از بین ببرد.
لی زونگ‌کانگ، دانشجوی دکتری در NTU، با انتشار بیانیه‌ای گفت:


اگرچه ابرخازن‌ها توان زیادی در تأمین انرژی دارند، یکپارچگی آن‌ها به‌دلیل فضای محدود در لنز مشکل بسیار مهمی محسوب می‌شود. با ترکیب باتری و سلول سوخت زیستی در قطعه‌ی واحد، باتری می‌تواند بدون نیاز به فضای اضافه برای قطعات سیمی یا بی‌سیم، شارژ شود.
- لی زونگ‌کانگ
فناوری جدید محققان سنگاپوری برای باتری لنزهای تماسی هوشمند تا تبدیل‌شدن به استاندارد بازار هنوز فاصله دارد. همچنین، این نوع باتری‌های کوچک فقط تا ۲۰۰ چرخه‌ی شارژ دوام می‌آورند. به‌هرحال، دانشمندان درحال‌حاضر با شرکت‌های سازنده‌ی لنزهای تماسی هوشمند همکاری می‌کنند تا درنهایت فناوری خود را دردسترس مصرف‌کنندگان نهایی قرار دهند.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین