. . .

آموزش طرز تهیه چیزکیک شکلاتی

تالار آموزش آشپزی

Nstrn_jz

رمانیکی حامی
رمانیکی
شناسه کاربر
27
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-27
آخرین بازدید
موضوعات
334
نوشته‌ها
979
پسندها
2,517
امتیازها
333
سن
20
محل سکونت
بلندای پرتگاه آرزوهای محال...^^

  • #1
مواد لازم چیز کیک شکلاتی
بیسکوییت۱۰۰ گرم
خامه۲۴۰ گرم
کره۴۰ گرم
پنیر خامه ای۴۰۰ گرم
شکلات ۶۴ درصد۳۰۰ گرم
پودر شکر۱۵۰ گرم
دارچیننصف قاشق چای خوری

برای تهیه چیز کیک شکلاتی خوشمزه در ابتدای کار بیسکوییت ها را خرد می کنیم. می توان بیسکوییت ها را درون هاون دستی یا آسیاب برقی خرد کرد. یکی از روش های دیگر استفاده از رنده است. می توان بیسکوییت ها را با استفاده از رنده پودر کرد.
در این مرحله کره را درون یک کاسه قرار می دهیم و روی حرارت بخار کتری می گذاریم تا کره ذوب شود. سپس روی بیسکوییت ها می ریزیم و با هم مخلوط می کنیم تا با هم به خوبی ترکیب شوند. قالب کمربندی سایز ۱۶ تا ۱۸ سانتی متر را بر می داریم.
در ادامه کف آن را به صورت کامل کاغذ روغنی قرار می دهیم، سپس بیسکوییت ها را که با کره مخلوط کرده ایم، کف قالب می ریزیم و با ته لیوان یا هر وسیله دیگری، آن را فشار می دهیم تا یک لایه منسجم کف قالب بوجود آید.
قالب را درون یخچال می گذاریم و به مدت نیم ساعت تا یک ساعت زمان می دهیم تا کره خودش را بگیرد و بیسکوییت منسجم شود. در این مرحله باید مایه خامه را تهیه کنیم. برای این کار خامه را که خیلی خوب در یخچال سرد شده است، درون کاسه می ریزیم.

سپس به خوبی هم می زنیم تا فرم بگیرد سپس در یخچال می گذاریم. پنیر خامه ای که در دمای محیط گرم شده است درون یک کاسه دیگر می ریزیم. سپس پودر شکر را به آن اضافه می کنیم. و با همزن می زنیم تا به خوبی مخلوط شود.
شکلات ها را در یک ظرف مناسب به روش بن ماری روی بخار کتری ذوب می کنیم. سپس می گذاریم یکی دو دقیقه خنک شود. سپس به پنیر خامه ای اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا یکدست شود. خامه فرم گرفته و دارچین را اضافه می کنیم و مجددا مخلوط می کنیم تا یکدست شود.
قالب کمر بندی را از یخچال بیرون آورده و مواد پنیری را به آن اضافه می کنیم. سپس با قاشق یا لیسک آن را روی سطح بیسکوییت صاف می کنیم. سپس مجددا درون یخچال می گذاریم. تقریبا ۶ ساعت زمان لازم دارد تا در یخچال بماند.
می توان این زمان استراحت را شب تا صبح به چیز کیک داد. سپس به آرامی از کناره های قالب کمربندی آن را آزاد کرده و از قالب خارج می کنیم. سپس با استفاده از انواع میوه ها از جمله توت فرنگی و شکلات ذوب شده آن را تزیین می کنیم.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین