. . .

آموزش طرز تهیه چیزکیک انگور

تالار آموزش آشپزی

Nstrn_jz

رمانیکی حامی
رمانیکی
شناسه کاربر
27
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-27
آخرین بازدید
موضوعات
334
نوشته‌ها
979
پسندها
2,517
امتیازها
333
سن
20
محل سکونت
بلندای پرتگاه آرزوهای محال...^^

  • #1
مواد لازم چیز کیک انگور
بیسکویت ساقه طلایی۱ بسته
کره پاستوریزه۱۰۰ گرم
خامه صبحانه۱ بسته
انگور عسکری۲ خوشه
پنیر خامه ای½ بسته
پنیر ماسکارپونه½ بسته
ژله آلوورا۱ بسته
ژله سبز رنگ هر طعمی۱ بسته

برای تهیه چیز کیک خوشمزه و مخصوص با انگور ابتدا بیسکویت ساقه طلایی را داخل مخلوط کن یا میکسر می ریزیم و چند پالس می زنیم تا کاملا به پودر تبدیل شود.
در صورتی که مخلوط کن در دسترس نداشتیم، با کف یک لیوان سنگین یا هر شیء دیگری می توانیم بیسکویت را پودر کنیم. در ادامه یک قالب کمربندی مناسب انتخاب می کنیم و درون آنرا با ورق روغنی به طور کامل پوشش می دهیم.
بیسکویت پودر شده را با کره هم دمای محیط ترکیب می کنیم تا حالت شنی پیدا کند، سپس آنرا در کف قالب کمربندی می ریزیم و با پشت قاشق یا کف لیوان به خوبی فشرده و صاف می کنیم، سپس به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم.
در همین حین هر کدام از پودر ژله ها را با نصف لیوان آب جوش داخل دو کاسه می ریزیم و سپس کاسه ها را به روش بن ماری روی حرارت بخار سماور یا کتری قرار می دهیم و هم می زنیم تا پودر ژله به طور کامل درون آب جوش حل شود.
پس از اینکه پودر ژله ها به طور کامل حل شدند، آنها را کنار می گذاریم تا از حرارت بیفتند و به خوبی خنک شوند. در ادامه پنیرها را به همراه خامه درون یک ظرف مناسب می ریزیم و با همزن به خوبی ترکیب می کنیم تا شل و یکدست شوند.

حالا ژله آلوورا را به ترکیب خامه و پنیر اضافه می کنیم و مجددا هم می زنیم تا با هم یکدست شوند. پس از گذشت یک ساعت قالب را از یخچال خارج می کنیم، سپس ترکیب ژله، پنیر خامه ای و خامه را درون قالب روی بیسکویت می ریزیم.
روی مواد را به خوبی صاف می کنیم و مجددا قالب را در یخچال قرار می دهیم تا ژله به خوبی سفت شود و اصطلاحا ببندد. پس از اینکه ژله نیم بند شد، قالب را از یخچال خارج می کنیم و انگورها را به ترتیب روی آن می چینیم.
پس از چیدن انگورها، ژله سبز رنگ را روی انگورها می ریزیم و مجددا قالب را به مدت ۴ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا ژله به طور کامل ببندد. در پایان قالب را به آرامی باز می کنیم و چیز کیک را به سلیقه خود برش زده و سرو می کنیم.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین