. . .

آموزش طرز تهیه چیزکیک توت فرنگی

تالار آموزش آشپزی

Nstrn_jz

رمانیکی حامی
رمانیکی
شناسه کاربر
27
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-27
آخرین بازدید
موضوعات
334
نوشته‌ها
979
پسندها
2,517
امتیازها
333
سن
20
محل سکونت
بلندای پرتگاه آرزوهای محال...^^

  • #1
مواد لازم چیز کیک توت فرنگی
پنیر خامه ای یا ماسکارپونه۲۰۰ گرم
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
شیر عسلینصف قوطی
پودر شکرنصف لیوان
آب سردنصف لیوان
پودر ژلاتینیک و نیم قاشق غذا خوری
وانیلکمی

برای تهیه چیز کیک توت فرنگی خوشمزه در ابتدای کار، پنیر خامه ای و پودر شکر را درون یک کاسه می ریزیم و با همزن خوب مخلوط می کنیم. وقتی که کامل یک دست شد، به آن خامه و وانیل اضافه می کنیم و هم می زنیم.
بعد از مخلوط شدن کامل، شیر عسلی را هم اضافه می کنیم. در یک ظرف دیگر، پودر ژلاتین را با نصف لیوان آب سرد مخلوط کرده و می گذاریم روی بخار کتری تا کاملا حل شود. سپس به مایه پنیری اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شود.
کیک اسفنجی آماده یا کیک اسفنجی که از قبل در خانه تهیه کرده ایم را به اندازه دایره های یکسان، با کاتر یا قالب برش می زنیم. اطراف کیک را با طلق می پوشانیم. سپس از مایه چیز کیک روی کیک ها می ریزیم و داخل یخچال قرار داده تا کامل ببندد.
در این زمان، یک بسته ژله توت فرنگی را با یک لیوان آب جوش مخلوط کرده و روی بخار کتری قرار می دهیم تا کامل حل شود. سپس به آن نصف لیوان آب سرد اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. بعد از آن که لایه پنیر سفت شد، توت فرنگی ها را روی آن قرار می دهیم.
سپس از ژله سرد شده روی آن می ریزیم. سپس درون یخچال قرار داده و می گذاریم تا لایه ژله هم سرد شود. می توان از میوه تازه استفاده نکرد اما وجود میوه علاوه بر عطر و بویی که ایجاد می کند، زیبایی چیز کیک را صد چندان می کند.
توجه داشته باشید که موقعی که مایه پنیری را روی کیک می ریزیم باید کیک را از قبل مرطوب کنیم. این کار را می توان با شیر یا شربت توت فرنگی انجام داد.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین