. . .

آموزش طرز تهیه رولت خرما و کوکی پنیر فرانسوی

تالار آموزش آشپزی

BAD_GRIL

رفیق رمانیکی
ناظر
نام هنری
Kameliya
شناسه کاربر
1062
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-16
آخرین بازدید
موضوعات
162
نوشته‌ها
885
راه‌حل‌ها
18
پسندها
4,527
امتیازها
421
سن
20
محل سکونت
لاس‌ و‌ گاس
وب سایت
romanik.ir

  • #1

دستور تهیه رولت خرما

مرحله اول

ابتدا پوست و هسته های خرما را جدا می کنیم، سپس خرماها را به همراه ۳ قاشق غذاخوری روغن جامد یا کره در یک تابه مناسب تفت می دهیم تا خرماها کاملا نرم شوند، سپس خرماها را با گوشتکوب می کوبیم تا کاملا له و یکدست شوند.

مرحله دوم

در ادامه دارچین را اضافه می کنیم و پس از مخلوط کردن با خرماها، تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم تا خرماها خنک شوند.در ادامه آرد را داخل یک تابه مناسب می ریزیم و به مدت ۳۰ دقیقه روی حرارت بسیار ملایم تفت می دهیم.

مرحله سوم

توجه داشته باشید آرد نباید خیلی تغییر رنگ دهد. پس از ۳۰ دقیقه تفت دادن آرد تفت داده شده را الک می کنیم و مجددا به تابه بر می گردانیم. حالا ۵۰ گرم کره یا روغن جامد به تابه اضافه می کنیم و با ارد مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

برای اینکه ممکن است تمام روغن مایع مصرف نشود باید انرا کم کم به ارد اضافه کنیم. روغن مایع را تا زمانی که آرد به شکل حلوای سفید ر بیاید اضافه می کنیم و حدود ۱۰ دیگر مواد را روی حرارت ملایم تفت می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله خرما را بین تو نایلون چرب شده قرار می دهیم و با وردنه به صورت یکدست به ضخامت نیم سانتی متر باز می کنیم. حالا نایلون بالایی خرما را بر می داریم و مخلوط آرد و روغن را نیز روی خرما به صورت یکدست پهن می کنیم.

مرحله ششم

اضافه کردن گردو اختیاری استف اگر دوست دارید گردو اضافه کنید انرا روی مواد به صورت یکدست تقسیم کنید و گردوها را کمی فشار می دهیم تا داخل مواد فرو بروند. حالا با دقت و به آرامی با کمک نایلون مواد را رول می کنیم.

مرحله هفتم

حالا رولت خرما را به مدت ۸ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا کاملا منسجم شود، سپس از یخچال خارج کرده و با فاصله یک سانتی متر برش می زنیم. حتما بگذارید رولت مدت زیادی در یخچال بماند چون ممکن است موقع برش زدن له شود.
 

BAD_GRIL

رفیق رمانیکی
ناظر
نام هنری
Kameliya
شناسه کاربر
1062
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-16
آخرین بازدید
موضوعات
162
نوشته‌ها
885
راه‌حل‌ها
18
پسندها
4,527
امتیازها
421
سن
20
محل سکونت
لاس‌ و‌ گاس
وب سایت
romanik.ir

  • #2

😋😋وحالا آموزش کوکی پنیر فرانسوی😋😋

مواد لازم کوکی پنیر فرانسوی پودر شکر۶۵۰ گرمکره۷۵۰ گرمتخم مرغ۴ عددپنیر خامه ای۵۵۰ گرمپودر نارگیل۱۰۰ گرمآرد۱ کیلوگرمشکلات تلخ۲۵۰ گرمبکینگ پودر۱ قاشق غذاخوریشکلات چیپسی نسوزبه تعداد کافی

طرز تهیه کوکی پنیر فرانسوی

مرحله اول

برای تهیه کوکی پنیر فرانسوی خوشمزه ابتدا تمام مواد را ۳۰ دقیقه قبل از شروع کار، از یخچال خارج می کنیم تا با دمای محیط هماهنگ شوند. برای شروع پودر شکر را به همراه کره درون یک کاسه مناسب می ریزیم.


مرحله دوم

در این مرحله مواد را با همزن به خوبی مخلوط می کنیم تا پوک و سبک شوند، سپس تخم مرغ ها را یک به یک به کاسه اضافه کرده و هر کدام را یک دقیقه مخلوط می کنیم تا با ترکیب مواد کاملا یکدست شوند.

مرحله سوم

حالا پودر نارگیل را به همراه پنیر خامه ای به کاسه اضافه کرده و به خوبی ترکیب می کنیم تا مواد صاف و یکدست شوند. در ادامه بکینگ پودر و آرد را با هم ترکیب می کنیم و روی مواد درون کاسه الک می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مواد را با لیسک مخلوط می کنیم تا با هم ترکیب شوند. در ادامه شکلات تلخ را اضافه کرده و آنرا نیز با لیسک مخلوط می کنیم تا بافت خمیر نرم و یکدست شود. حالا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود.


مرحله پنجم

در این مرحله سینی فر را با کاغذ روغنی به طور کامل پوشش می دهیم. در ادامه مایه کوکی را درون قیف با ماسوره ساده می ریزیم، سپس با فاصله روی کاغذ روغنی قیف می زنیم و روی هر کوکی یک شکلات چیپسی قرار می دهیم.

مرحله ششم

پس از اینکه تمام مایه کوکی را قیف زدیم، سینی را درون فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم کوکی ها بگپزند. پس از گذشت ۱۰ دقیقه که اطراف کوکی ها شروع به تغییر رنگ رکد، می توانیم سینی را از فر خارج کنیم.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین