. . .

خبر از سرفیس‌های جدید تا دستیار هوش مصنوعی؛ چه انتظاری از رویداد بعدی مایکروسافت داریم؟

تالار متفرقه دیجیتال
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

HELMET

رفیق رمانیکی
رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
780
نوشته‌ها
1,856
راه‌حل‌ها
5
پسندها
133
امتیازها
438
سن
91
محل سکونت
Overgreen
وب سایت
pin.it

  • #1


۱. سرفیس لپ‌تاپ استودیو ۲

دو سال از معرفی اولین نسل سرفیس لپ‌ تاپ استودیو می‌‌گذرد؛ بنابراین، می‌توان انتظار داشت که مدل جدید این محصول به‌زودی از راه برسد. پیش‌از‌این، شایعات مختلفی منتشر شده بود که نشان می‌داد مایکروسافت از مدتی قبل کار روی جانشین سرفیس لپ‌تاپ استودیو را آغاز کرده است و بنچمارک‌های فاش‌شده نیز از سخت‌افزار قدرتمند و به‌روز آن، به‌خصوص در بخش گرافیک خبر می‌دهند.
اگر اطلاعات فاش‌شده واقعیت داشته باشند، سرفیس لپ‌تاپ استودیو ۲ با پردازنده اینتل Core i7-13800H و ۶۴ گیگابایت رم DDR5 عرضه خواهد شد.

درحالی‌که پیشرفت‌های سخت‌افزاری برای هر کامپیوتری با استقبال مواجه می‌شود، تصور اینکه شگفتی‌های دیگری با سرفیس لپ‌تاپ استودیو ۲ از راه برسند، چندان دشوار نیست.

می‌توان انتظار داشت که این محصول به‌جای ارائه‌ی ویژگی‌های کاملاً جدید، بیشتر روی تکامل نسل قبل تمرکز کند؛ البته چنین موضوعی الزاماً بد نیست.

۲. سرفیس پرو ۱۰

درحالی‌که از قبل سرفیس پرو ایکس را داریم، همچنان انتظار می‌رود در رویداد بعدی مایکروسافت رونمایی سرفیس پرو ۱۰ را شاهد باشیم. عضو جدید خانواده‌ی سرفیس پرو معمولاً ماه اکتبر عرضه می‌شوند؛ بنابراین، اگر امسال چنین اتفاقی رخ ندهد، کاملاً غیرعادی خواهد بود.
طبق پیش‌بینی‌ها، مایکروسافت دو مدل سرفیس پرو ۱۰ رونمایی خواهد کرد: یکی مدل ۱۳ اینچی و دیگری مدل ۱۱ اینچی. داشتن حق انتخاب همیشه اتفاق خوشایندی است؛ پس عرضه‌ی دو نسخه از این دستگاه می‌تواند تعداد بیشتری از مردم را راضی نگه دارد و هرکسی باتوجه‌به نیازش مدلی را خواهد خرید.

انتظار تغییرات شگرفی را در طراحی سرفیس پرو ۱۰ نداریم؛ اما قلب تپنده‌ی این محصول پردازنده‌ نسل سیزدهم اینتل خواهد بود. علاوه‌براین، گفته می‌شود که این دستگاه به قطعات داخلی سریع‌تر و بهتر مجهز خواهد شد و کیبورد آن نیز ارتقا خواهد یافت.

۳. سرفیس گو ۴

به‌احتمال فراوان نسل جدید سرفیس گو در رویداد بعدی مایکروسافت معرفی شود. درحالی‌که این شرکت اوایل سال تصمیم گرفت نسخه‌ی مبتنی‌بر ARM دستگاه مذکور را به‌تعویق بیندازد، ظاهراً نیازی نیست زمان زیادی برای معرفی مدل جدید آن صبر کنیم.
انتظار می‌رود مدل جدید سرفیس گو به پردازنده‌های جدید اینتل مجهز شود؛ اما نمی‌دانیم مایکروسافت این محصول را با نام سرفیس گو ۴ رونمایی خواهد کرد یا سرفیس گو ۳ پلاس.

سرفیس گو بعدی احتمالاً به پردازنده‌ی N200 اینتل مجهز خواهد شد تا قیمتش کاهش یابد. درواقع، هدف اصلی از تولید این محصول آموزش و محیط کسب‌وکار است و به‌دلیل بودجه‌ی محدودی که این حوزه‌ها دراختیار دارند، قیمت لپ تاپ قطعاً اهمیت زیادی دارد.


۴. سرفیس لپ‌تاپ گو ۳

افرادی که استفاده از لپ‌تاپ استاندارد را به‌جای لپ‌تاپ‌های دوکاره ترجیح می‌دهند، از معرفی سرفیس لپ‌تاپ گو ۳ خوشحال خواهند شد.
درحالی‌که از به‌روزرسانی این محصول با مشخصات فنی قدرتمندتر استقبال می‌شود، احتمال افزایش قیمت نیز وجود دارد. اگرچه هنوز اطلاعات دقیقی از قیمت لپ تاپ مایکروسافت دردسترس نیست، پیش‌بینی می‌شود مدل پایه‌ی دستگاه به‌جای رم ۴ گیگابایتی با رم ۸ گیگابایتی عرضه شود.

علاوه‌براین، انتظار داریم هارد SSD با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایتی در مدل پایه به ۲۵۶ گیگابایت ارتقا یابد. سرفیس لپ‌تاپ گو ۳ از پردازنده‌ی نسل دوازهم اینتل Core i5 بهره خواهد برد؛ زیرا مایکروسافت تمایل دارد قیمت دستگاه را تاحدممکن کاهش دهد.


۵. لوازم‌ جانبی سرفیس

غول فناوری اهل ردموند اوایل سال جاری میلادی با هدف تمرکز بر برند سرفیس، تولید لوازم‌ جانبی جدید با برند مایکروسافت را متوقف کرد.
لوازم جانبی جدید سرفیس شامل ماوس و کیبورد و آداپتور

درحالی‌که هنوز خبری درباره‌ی لوازم‌ جانبی جدید سرفیس منتشر نشده است، تِک‌رادار می‌گوید در رویداد بعدی مایکروسافت، احتمال دارد رونمایی لوازم‌ جانبی جدید ازجمله ماوس و کیبورد و وبکم تحت‌برند سرفیس را شاهد باشیم.
باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که مشخص نیست مایکروسافت لوازم‌ جانبی قدیمی‌تر خود را با برند جدید عرضه خواهد کرد یا محصولات کاملاً جدیدی را دردسترس کاربران قرار خواهد داد.




۶. دستیار هوش مصنوعی Copilot

مایکروسافت در رویداد سپتامبر خود علاوه‌بر محصولات سخت‌افزاری، احتمالاُ توضیحاتی درباره‌ی نرم‌افزارهای جدیدش ارائه خواهد داد.
لوگوی مایکروسافت کوپایلت


امروزه، اکثر نرم‌افزارهای مطرح جهان با قابلیت‌های هوش مصنوعی به‌روزرسانی شده‌اند و ویندوز نیز همین روند را دنبال می‌کند. غول فناوری اهل ردموند قبلاً هوش مصنوعی را با موتور جست‌وجوی بینگ و محصولات دیگر خود ادغام کرده و از مدتی قبل نیز در حال توسعه‌ی دستیار هوش مصنوعی ویندوز موسوم‌به Copilot است.
آزمایش‌کنندگان بتا ویندوز به نسخه‌ی اولیه‌ی Copilot دسترسی پیدا کرده‌اند و مایکروسافت وعده داده است که این ابزار روش تعامل کاربران با ویندوز را تغییر خواهد داد. پیش‌از‌این، جزئیاتی از این قابلیت فاش شده است؛ اما مایکروسافت برنامه‌های بزرگی برای دستیار خود دارد.
ظاهراً هدف مایکروسافت این است Copilot تاحدممکن برای طیف گسترده‌تری از مردم کاربردی باشد. این ابزار هدف خاصی ندارد و درواقع، برای آسان‌ترکردن انجام کارهای مختلف توسعه یافته است.
سازنده‌ی ویندوز می‌گوید که روند یادگیری استفاده از Copilot بسیار ساده است؛ زیرا کاربران به‌جای سروکله‌زدن با دستورهای خاص و یادگیری نحوه‌ی کار با امکانات مختلف، درخواست‌های خود را به زبان طبیعی مطرح و با سیستم‌عامل ارتباط برقرار می‌کنند.
به‌عنوان مثال، شاید بخواهید سند متنی را خلاصه کنید و آن را در برنامه‌ی Word قرار دهید. برای این منظور می‌توانید همین درخواست را به Copilot بدهید. نکته‌ی جذاب‌تر اینکه دستیار هوش مصنوعی مایکروسافت از برنامه‌های در حال اجرا و اینترنت آگاه است و درنتیجه، مایکروسافت می‌تواند از این قابلیت نهایت استفاده را ببرد و امکانات بهتری را دراختیار کاربران قرار دهد.



۷. ویندوز ۱۱ نسخه 23H2

مایکروسافت قبل‌ از انتشار به‌روزرسانی‌های جدید ویندوز برای عموم کاربران، ابتدا آن‌ها را به‌طور آزمایشی دراختیار کاربران اینسایدر قرار می‌دهد تا مشکلات و باگ‌های احتمالی را رفع کند. به‌روزرسانی بزرگ بعدی ویندوز ۱۱ از مدتی قبل دردسترس آزمایش‌کنندگان قرار گرفته است؛ بنابراین، جای تعجب نیست این به‌روزرسانی به‌زودی برای عموم کاربران منتشر شود.

به‌احتمال فراوان مایکروسافت در رویداد سپتامبر خود، همه‌ی ویژگی‌های جدید اضافه‌شده به ویندوز ۱۱ را با آپدیت 23H2 معرفی خواهد کرد. همچنین، انتظار داریم این به‌روزرسانی ماه اکتبر به‌طور عمومی منتشر شود.
انتظار می‌رود Copilot یکی از اجزای مهم آپدیت 23H2 ویندوز ۱۱ باشد. علاوه‌براین، برخی گزارش‌ها به پشتیبانی بومی از فایل‌های فشرده‌ی Rar و به‌روزرسانی مهم برنامه‌ی اکسپلورر و امکانات درخواستی مثل قابلیت حذف گروه‌بندی دکمه‌های نواروظیفه اشاره می‌کنند. همچنین، احتمال دارد این به‌روزرسانی کنترل نورپردازی RGB و میکسر صوتی جدید را دراختیار کاربران قرار دهد.
 
  • گل رز
واکنش‌ها[ی پسندها]: 1 user
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین