. . .

خبر سرفیس Duo 3 به نمایشگر تاشدنی ۳۶۰ درجه مجهز می‌شود؟

تالار متفرقه دیجیتال
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

HELMET

رفیق رمانیکی
کاربر نقره‌ای
کاربر ثابت
رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
780
نوشته‌ها
1,856
راه‌حل‌ها
5
پسندها
178
امتیازها
438
سن
91
محل سکونت
Overgreen
وب سایت
pin.it

  • #1


به‌نظر می‌رسد مایکروسافت درحال آزمایش فرم‌فکتورهای مختلف نمایشگرهای تاشدنی است.

پتنت جدید مایکروسافت نشان می‌دهد این شرکت درحال آزمایش صفحه نمایش تاشدنی ۳۶۰ درجه است. این گواهی حق‌اختراع درواقع جزئیات روش کارکرد نمایشگر تاشدنی ۳۶۰ درجه و لولای آن را ارائه می‌دهد.
گواهی حق‌اختراع جدید مایکروسافت درحالی ثبت شده که این شرکت سال ۲۰۲۲ نیز پتنت دیگری برای نمایشگر تاشدنی بدون شکاف ثبت کرده بود و بنابراین واضح است که به ایده‌ی مذکور علاقه‌ی زیادی دارد.
آیا احتمال دارد پتنت نمایشگر تاشدنی ۳۶۰ درجه در سرفیس Duo بعدی مایکروسافت مورد استفاده قرار گیرد؟ تیم‌های سخت‌افزاری غول فناوری اهل ردموند پتنت انواع مختلفی از نمایشگرهای تاشدنی را ثبت کرده‌اند و درنتیجه می‌توان گفت این شرکت درحال آزمایش فناوری‌ مذکور است. البته تولید نمونه‌های آزمایشگاهی یک محصول به‌هیچ‌وجه تضمین نمی‌کند که به بازار عرضه شود.
پتنت نمایشگر تاشدنی ۳۶۰ درجه مایکروسافت

جالب اینکه ال جی سال ۲۰۲۲ نمونه‌ی اولیه‌ی نمایشگر OLED تاشدنی ۸٫۰۳ اینچی را به‌نمایش گذاشت که می‌تواند در هر زاویه‌ای بین ۰ تا ۳۶۰ درجه به‌سمت داخل و خارج تا شود. وضوح این صفحه نمایش ۲۴۸۰ در ۲۲۰۰ پیکسل و روشنایی آن ۴۳۰ نیت است که حداکثر به ۶۰۰ نیت هم می‌رسد. این پنل همچنین ۱۰۹٫۹ درصد گستره‌ی رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد.


مایکروسافت می‌تواند از نمایشگر تاشدنی ۳۶۰ درجه‌ی خود در دستگاه‌های مختلف استفاده کند اما درحال حاضر مشخص نیست چه زمانی امکان تولید انبوه و البته مقرون‌به‌صرفه‌ی آن را خواهد داشت.
پتنت نمایشگر تاشدنی ۳۶۰ درجه مایکروسافت

اوایل سال جاری خبرهایی منتشر شد مبنی‌بر اینکه سرفیس Duo در آینده مثل پیکسل فولد و شیائومی میکس فولد ۳ به‌جای استفاده از دو نمایشگر جداگانه از صفحه نمایش تاشو با لولای ۱۸۰ درجه بهره خواهد برد. البته قبل‌از اینکه سازنده‌ی ویندوز اخراج دسته‌جمعی بسیاری از کارمندانش را آغاز کند، تیم سرفیس را مجبور کرد کار روی این دستگاه را به‌تعویق بیندازند.
هنوز نمی‌دانیم نسخه‌ی بعدی گوشی مایکروسافت سرفیس Duo سال ۲۰۲۴ آماده خواهد شد یا خیر. احتمال اینکه دستگاه مذکور با نمایشگر تاشدنی ۳۶۰ درجه روانه‌ی بازار شود خیلی کم است زیرا این نوع پنل‌ها مشکلات زیادی ازنظر دوام دارند که باید قبل‌از عرضه‌ی عمومی برطرف شوند. همچنین باید دید استفاده از این فناوری چه‌تأثیری بر قیمت گوشی غول فناوری اهل ردموند خواهد داشت.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین