. . .

خبر اینتل کسب‌و‌کار NUC را به ایسوس واگذار می‌کند (به‌روزرسانی: رسمی شد)

تالار متفرقه دیجیتال
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

HELMET

رفیق رمانیکی
کاربر نقره‌ای
کاربر ثابت
رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
780
نوشته‌ها
1,856
راه‌حل‌ها
5
پسندها
151
امتیازها
438
سن
91
محل سکونت
Overgreen
وب سایت
pin.it

  • #1


کامپیوتر کوچک اینتل Intel NUC با تم قرمز

اینتل از توقف تولید کامپیوترهای سری NUC خبر داده بود؛ اما ایسوس اعلام کرده است که تولید این مینی پی‌سی‌ها را برعهده می‌گیرد.

به‌روزرسانی دوم (۱۱ شهریور ۱۴۰۲): شعبه‌ی آمریکای شمالی حساب ایکس ایسوس در بیانیه‌ای می‌گوید همکاری این شرکت با اینتل برای واگذاری کسب‌و‌کار NUC رسمی شده است. این همکاری، انحصاری نیست؛ بدین ترتیب ممکن است بعداً شرکت‌های دیگر نیز وظیفه‌ی تولید محصولات سری Intel NUC را برعهده بگیرند.
قیمت مینی کامپیوتر اینتل NUC در وب‌سایت ایسوس بسته به کانفیگ‌های مختلف، متفاوت است. مینی کامپیوتر ایسوس با پردازنده اینتل نسل ۱۰ تا نسل ۱۳ روانه‌ی بازار می‌شود. احتمال می‌رود شاهد افزایش قیمت کامپیوتر کوچک NUC باشیم.



به‌روزرسانی اول (۲۸ تیر ۱۴۰۲): درحالی‌که اینتل چند روز پیش اعلام کرد تولید کامپیوترهای کوچک NUC را متوقف می‌کند، ایسوس اعلام کرده است که وظیفه‌ی تولید و توسعه‌ی این خانواده از سیستم‌ها را برعهده می‌گیرد.
به گزارش ورج، ایسوس مجوز غیرانحصاری برای طراحی و تولید مینی پی‌سی‌های سری NUC دریافت کرده است. با این مجوز، ایسوس می‌تواند سیستم‌های NUC مجهزبه پردازنده‌ی نسل ۱۰ تا نسل ۱۳ را تولید کند و بفروشد و سپس مدل‌های بعدی را با پردازنده‌های نسل جدید اینتل توسعه دهد.
ایسوس گفته است که پشتیبانی از کامپیوترهای NUC را نیز برعهده می‌گیرد و کسب‌و‌کار جدیدی به نام Asus NUC ایجاد می‌کند.
از آن‌جایی که مجوز اعطاشده به ایسوس انحصاری نیست، ممکن است به‌زودی شرکت‌های دیگری نیز وظیفه‌ی تولید مدل‌های جدید NUC را برعهده بگیرند.



خبر اصلی (۲۰ تیر ۱۴۰۲): پس از انتشار شایعات مبنی‌بر توقف تولید کامپیوترهای سری NUC، اینتل در‌نهایت آن‌ها را تأیید کرد. NUC خانواده‌ی کامپیوترهای جمع‌و‌جور و قابل‌ارتقا و قدرتمند اینتل است که خریدش برای هرکسی ممکن نبود؛ اما علاقه‌مندان به حوزه‌ی سخت‌افزار همواره احترام خاصی برای NUC قائل بودند.
با تأیید شایعات، اینتل دیگر به تولید کامپیوترهای کوچک NUC تمایلی ندارد. نماینده‌ی این شرکت به ورج می‌گوید: «تصمیم گرفته‌ایم که سرمایه‌گذاری مستقیم در کسب‌و‌کار NUC را متوقف کنیم و با تغییر استراتژی، به شرکای اکوسیستممان امکان دهیم نوآوری‌ها و رشد NUC را ادامه دهند.»
اینتل به‌صراحت اعلام کرده است که توقف تولید NUC تأثیری بر سایر محصولات خانواده‌ی Client Computing Group (یا CCG) و Network and Edge Computing (یا NEX) نمی‌گذارد. خبر توقف تولید NUC در حالی اعلام می‌شود که اینتل به‌تازگی گفته است که فروش سرور را نیز متوقف می‌کند و کسب‌و‌کار سرور را به شرکت تایوانی Mitac می‌فروشد.
فروش سرور و رقابت با بزرگانی نظیر HP و Dell برای اینتل منطقی نبود؛ اما توقف تولید کامپیوترهای کوچک سری NUC خبری ناراحت‌کننده است. NUC اساساً هدیه‌ی اینتل به سازمان‌های حوزه‌ی فناوری اطلاعات و افرادی بود که به سیستم‌های قابل‌ارتقای کوچک علاقه داشتند.

اینتل افزون‌بر مدل‌های عادی NUC،‌ مدل‌های Extreme را نیز تولید می‌کرد. این مدل‌ها عملاً سیستمی گیمینگ بودند. برای نمونه، Beast Canyon NUC 11 به کارت گرافیک فول‌سایز مجهز بود. اینتل ظرفیت بدنه‌ی محصولات سری NUC Extreme را از ۸ به ۱۳٫۹ لیتر رساند تا کامپیوترش بتواند گرافیک‌های غول‌پیکر را در خود جای دهد.
مشکل کامپیوترهای Intel NUC طراحی نبود؛ بلکه مشکل اصلی این بود که نمی‌شد به‌سادگی NUC را خرید؛ چراکه در اکثر مواقع، برای تهیه‌ی NUC مجبور بودید سراغ فروشنده‌های متفرقه و دلالان بروید. به‌علاوه قیمت ارزان‌ترین مدل NUC به‌سادگی مرز ۱٬۰۰۰ دلار را رد می‌کرد.
 
  • گل رز
واکنش‌ها[ی پسندها]: 1 user
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین