. . .

بحث و گفتگو همزمان با سوددهی غیرمنتظره‌ی اینتل، درآمد و سود AMD به‌شدت افت کرد

تالار متفرقه دیجیتال
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

HELMET

رفیق رمانیکی
کاربر نقره‌ای
کاربر ثابت
رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
780
نوشته‌ها
1,856
راه‌حل‌ها
5
پسندها
157
امتیازها
438
سن
91
محل سکونت
Overgreen
وب سایت
pin.it

  • #1
دکتر لیزا سو / Lisa Su مدیرعامل ای ام دی / AMD در مراسم با لباس بنفش

درآمد AMD برای دومین فصل متوالی افت کرد تا این شرکت از روزهای درخشانش فاصله بگیرد.

درحالی‌که اینتل به روند سوددهی برگشته و از بحران خارج شده است، AMD از افت ۱۸ درصدی درآمدش در فصل دوم سال مالی ۲۰۲۳ خبر می‌دهد. با وجود افت درآمد، این شرکت توانست فراتر از انتظار تحلیلگران ظاهر شود.
مطابق گزارش مالی جدید ای ام دی، سود هر سهم تعدیل‌شده‌ی این شرکت در سه‌ماهه‌ی اخیر به ۵۸ سنت رسید که یک سنت بیشتر از پیش‌بینی‌ها بود. درآمد AMD در همین بازه‌ی زمانی ۵٫۳۶ میلیارد دلار گزارش شد. این دومین فصل متوالی است که درآمد AMD کاهش پیدا می‌کند.
AMD گفته است که انتظار دارد در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۳ به فروش ۵٫۷ میلیارد دلاری دست پیدا کند، درحالی‌که تحلیلگران ۵٫۸۱ میلیارد دلار را پیش‌بینی کرده‌اند. تیم قرمز انتظار دارد عملکرد کسب‌و‌کار دیتاسنتر و پردازنده‌های توکار همچنان روند روبه‌رشد داشته باشد.
AMD در فصل دوم ۲۰۲۳ به سود خالص ۲۷ میلیون دلار دست پیدا کرد که بسیار کمتر از سود ۴۴۷ میلیون دلاری فصل دوم سال قبل است. این شرکت می‌گوید بخش قابل‌توجهی از افت سود به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های جدید و تصاحب برخی شرکت‌ها ارتباط دارد.
کسب‌و‌کار پردازنده‌ی AMD در فصل‌های اخیر با افت درآمد مواجه شده است. این روند در کل صنعت پردازنده دیده می‌شود و نتیجه‌ی کاهش تقاضا برای کامپیوترهای شخصی است.
AMD جزو معدود شرکت‌های دنیا است که پردازنده‌ی گرافیکی رده‌بالا برای پردازش‌های هوش مصنوعی می‌سازد. این شرکت در تلاش است با پردازنده‌های جدید کلاس سرور، بخش بیشتری از سهم بازار اینتل را از آنِ خود کند.

لیزا سو، مدیرعامل AMD، در کنفرانس مالی فصل دوم ۲۰۲۳ گفت که این شرکت هزینه‌کرد مربوط‌به تحقیق‌و‌توسعه‌ی هوش مصنوعی را افزایش می‌دهد و استراتژی جدیدی برای ساخت تراشه‌های اختصاصی هوش مصنوعی تدوین کرده است. سو می‌گوید AMD در تلاش است از هوش مصنوعی درآمد زیادی به جیب بزند.
کسب‌و‌کار پردازنده‌های ای‌ام‌دی با افت ۵۴ درصدی درآمد مواجه شد و ۹۹۸ میلیون دلار به خزانه‌ی تیم قرمز واریز کرد. تیم قرمز می‌گوید شرایط بازار کامپیوتر در حال بهبود است و احتمالا درآمد پردازنده‌های این شرکت نیز به‌زودی بهتر می‌شود.
درآمد واحد دیتاسنتر AMD با افت ۱۱ درصدی به ۱٫۳ میلیارد دلار رسید. درآمد کسب‌و‌کار پردازنده‌های توکار ۱۶ درصد افزایش یافت و به ۱٫۵ میلیارد دلار رسید. ازطرفی، کسب‌و‌کار گیمینگ تیم قرمز ۱٫۶ میلیارد دلار درآمد کسب کرد که چهار درصد کمتر از فصل دوم ۲۰۲۲ است.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
1
بازدیدها
93

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین