. . .

خبر اینتل لپ‌تاپ‌های ویندوزی را به رقیب جدی‌تری برای مک‌بوک تبدیل می‌کند

تالار متفرقه دیجیتال
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

HELMET

رفیق رمانیکی
رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
780
نوشته‌ها
1,856
راه‌حل‌ها
5
پسندها
144
امتیازها
438
سن
91
محل سکونت
Overgreen
وب سایت
pin.it

  • #1


اینتل در سال‌های آینده عملکرد و بهره‌وری انرژی پردازنده‌هایش را بهبود می‌دهد تا لپ‌تاپ‌های ویندوزی رقیب جدی‌تری برای مک‌بوک باشند.

پت گلسینگر، مدیرعامل اینتل، در مراسمی جدید گفت که کامپیوترهای ویندوزی به‌لطف تراشه‌های این شرکت می‌توانند درزمینه‌ی عملکرد به رقیب بهتری برای مک‌های اپل تبدیل شوند. این ادعا برای پردازنده‌ی نسل ۱۴ میتیور لیک مطرح نشده است. پردازنده‌های میتیور لیک اواخر آذر رونمایی خواهند شد.
گلسینگر معتقد است که شرایط بازار کامپیوتر با عرضه‌ی پردازنده‌های آرو لیک و لونار لیک و پنتر لیک تغییر می‌کند. درحال‌حاضر، لپ‌تاپ‌های ویندوزی قدرت پردازشی زیادی دارند؛ اما هیچ‌یک از آن‌ها به‌اندازه‌ی مک‌بوک بین قدرت و مصرف انرژی تعادل مناسب برقرار نمی‌کند. قیمت مک بوک معمولاً بیشتر از قیمت لپ تاپ های ویندوزی است؛ اما لپ‌تاپ‌هایی که رقیب مستقیم مک‌بوک باشند، نیز گران‌قیمت‌اند.
اینتل امسال برای اولین‌بار سراغ طراحی «چیپلت» در تراشه‌هایش می‌رود. اپل از سال ۲۰۲۰ از این سبک طراحی استفاده می‌کند. پردازنده‌های نسل ۱۴ لپ‌تاپ واحدهای سی‌پی‌یو و گرافیک را روی بستری مشترک قرار می‌دهند و بین آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند. اینتل می‌گوید امروزه سبک پکیجینگ پردازنده به‌اندازه‌ی لیتوگرافی مهم است.
یکی دیگر از اقدامات اینتل برای کاهش فاصله با اپل سیلیکون، استفاده از هسته‌های غیریکسان است. در این سبک طراحی، پردازنده میزبان هسته‌ی پرقدرت و هسته‌ی کم‌مصرف می‌شود. اینتل فناوری ویژه‌ای طراحی کرده است تا پردازنده‌های میتیور لیک اولویت اول را به هسته‌های کم‌مصرف بدهند و درصورت نبود قدرت کافی،‌ هسته‌های پرقدرت را فعال کنند.

تغییرات یادشده باعث نمی‌شوند که میتیور لیک درزمینه‌ی قدرت پردازشی و مصرف انرژی در حدواندازه‌ی اپل سیلیکون ظاهر شود. گلسینگر با علم به این موضوع می‌گوید که پردازنده‌های اینتل در سال‌های آینده بسیار بهتر خواهند شد.
خبرگزاری سی‌نت به‌نقل از مدیرعامل اینتل می‌نویسد: «اینتل در مسیر پیشرفت از میتیور لیک به پنتر لیک، عملکرد پردازنده‌هایش را در سه حوزه با رقبایی مثل اپل مقایسه می‌کند: پردازنده‌ی مرکزی و پردازنده‌ی گرافیکی و تراشه‌ی هوش مصنوعی یا NPU... . وقتی به توانایی پردازشی ارائه‌شده در بین این سه نگاه می‌کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که این پلتفرم‌ها بسیار رقابتی می‌شوند و بهترین عملکرد را خواهند داشت که مک یا هر کامپیوتری دیگری ارائه می‌دهد.»
در سال‌های اخیر، اینتل رقابت حوزه‌ی لیتوگرافی را به TSMC باخته است؛ اما می‌خواهد سال آینده با لیتوگرافی ۱٫۸ نانومتری باردیگر خودش را بالاتر از TSMC قرار دهد.
 
  • شیطانی
واکنش‌ها[ی پسندها]: 1 user
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین