. . .

بحث و گفتگو ایلان ماسک سرویس ماهواره‌ای آیفون را تقویت می‌کند

تالار متفرقه دیجیتال
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

HELMET

رفیق رمانیکی
رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
780
نوشته‌ها
1,856
راه‌حل‌ها
5
پسندها
144
امتیازها
438
سن
91
محل سکونت
Overgreen
وب سایت
pin.it

  • #1


سیستم ارتباط ماهواره ای آیفون ۱۴ پرو مکس اپل

شرکت فضایی ایلان ماسک با دریافت ۶۵ میلیون دلار از گلوبال‌استار قصد دارد ماهواره‌های جدیدی برای تقویت سیستم ماهواره‌ای آیفون به مدار زمین بفرستد.

خبرگزاری نولا در گزارشی اختصاصی می‌گوید گلوبال‌استار در حال همکاری با اسپیس ایکس است تا شرکت فضایی ایلان ماسک ماهواره‌های جدیدی به مدار زمین ارسال کند. این ماهواره‌ها که در اختیار گلوبال‌استار قرار می‌گیرند، در نهایت باعث بهبود شبکه‌ی ارتباطی سیستم ماهواره‌ای آیفون خواهند شد. این سیستم که Emergency SOS via Satellite نام دارد، سال گذشته با آیفون ۱۴ رونمایی شد.
بر اساس جزئیات یک پرونده که در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ثبت شده است، گلوبال‌استار ۶۴ میلیون دلار به اسپیس ایکس پرداخت می‌کند. این مبلغ در بین سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ به حساب اسپیس ایکس واریز خواهد شد و ماهواره‌های جدید نیز در همین بازه‌ی زمانی به مدار زمین ارسال می‌شوند.
سیستم Emergency SOS via Satellite آیفون را با اینترنت ماهواره‌ای اشتباه نگیرید. این قابلیت ارسال پیام اورژانسی را در ناحیه‌هایی که شبکه‌ی موبایل ارائه نمی‌شود، امکان‌پذیر می‌کند. سرویس ارتباط ماهواره‌ای آیفون تاکنون چند نفر را از خطر مرگ نجات داده است.
سیستم ارتباط ماهواره‌ای آیفون به‌لطف ماهواره‌های گلوبال‌استار ارائه می‌شود. اپل به هنگام معرفی Emergency SOS via Satellite گفت که این سرویس به‌مدت دو سال رایگان خواهد بود. فعلاً به قیمت این سرویس اشاره نشده است.

۶۴ میلیون دلاری که گلوبال‌استار به اسپیس ایکس پرداخت می‌کند، تنها بخشی از هزینه‌های مربوط‌به ماهواره‌های مدار زمین است. بخشی از هزینه‌ی این ماهواره‌ها توسط اپل تأمین می‌شود؛ بنابراین منطقی به نظر می‌رسد که این شرکت در پی درآمدزایی ازطریق سرویس ماهواره‌ای باشد. گلوبال‌استار ۸۵ درصد از ظرفیت فعلی و آینده‌ی شبکه‌ی ماهواره‌هایش را در دسترس اپل قرار می‌دهد.
سرویس ماهواره‌ای آیفون هم‌اکنون در آمریکا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایرلند، بریتانیا، اتریش، بلژیک، ایتالیا، لوگزامبورگ، استرالیا، نیوزیلند و پرتغال در دسترس است.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین