. . .

بحث و گفتگو آیفون‌های بعدی اپل ممکن است در‌برابر خراشیدگی و ضربه مقاوم باشند

تالار متفرقه دیجیتال
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

HELMET

رفیق رمانیکی
کاربر نقره‌ای
کاربر ثابت
رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
780
نوشته‌ها
1,856
راه‌حل‌ها
5
پسندها
175
امتیازها
438
سن
91
محل سکونت
Overgreen
وب سایت
pin.it

  • #1
در‌صورت عملی‌شدن پتنت جدید اپل، یکی از نگرانی‌های اصلی کاربران آیفون رفع خواهد شد.

در چند سال گذشته، گوشی‌های هوشمند نازک‌تر و باکیفیت‌تر شده‌اند؛ به‌طوری‌که امروزه حتی برخی از مدل‌های میان‌رده نیز حس کالایی لوکس را به کاربر منتقل می‌کنند؛ اما این دستگاه‌ها همچنان به‌راحتی دچار خراشیدگی می‌شوند و درمقابل ضربه شکننده هستند و فریم فلزی‌شان دچار فرورفتگی می‌شود. به‌نظر می‌رسد اپل با پتنت جدیدش، سعی می‌کند تا بر مقاومت آیفون‌هایش بیفزاید.
اپل اخیراً پتنتی را با عنوان کامپوزیت فضایی (Spatial Composites) ثبت کرده است که به‌موجب آن، به‌دنبال استفاده از موادی مثل سرامیک و فلزات مختلف در بدنه‌ی گوشی‌هایشان است. بدین‌ترتیب بدنه‌ی دستگاه به‌لطف فرایندی جدید در‌مقابل خراشیدگی و ضربه و فرورفتگی بیشتر از قبل محافظت می‌شود.
طرح پتنت اپل برای تولید دستگاه با بدنه‌ی قوی‌تر

براساس پتنت جدید اپل، کامپوزیت می‌تواند مقاومت بدنه‌ی آیفون‌ها را دربرابر مواد استفاده‌‌شده‌ی فعلی افزایش چشمگیری دهد. این فرایند به اپل اجازه می‌دهد تا در بخش‌های مختلف دستگاه تراکم ماده را تغییر دهد. به‌عنوان مثال، برای افزایش مقاومت در‌برابر فرورفتگی ناشی از ضربه، می‌توان تراکم ماده در کناره‌های دستگاه را افزایش داد؛ درحالی‌که باقی بخش‌های بدنه‌ی دستگاه سبک باقی می‌مانند.
فرایند ساخت جدید اپل برای طیف وسیعی از دستگاه‌ها مثل گوشی‌های هوشمند، ساعت‌های هوشمند، تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها و حتی دستگاه‌های پخش موسیقی نیز می‌تواند به‌کار برده شود؛ بنابراین، شاید در آینده اولین دستگاه اپل با بدنه‌ای از جنس کامپوزیت فضایی را شاهد باشیم.
فراموش نکنید که ثبت پتنت لزوماً به‌معنای استفاده‌ از آن‌ها در محصولات نیست؛ زیرا پتنت‌ها ممکن است هیچ‌وقت رنگ واقعیت را به خود نبینند.
منبع : زومیت
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین