. . .

آموزش آموزش پریمیر پرو Premiere pro CC 2021 2020 به صورت حرفه ای

تالار آموزش دیجیتال

DELVIS♧

رمانیکی نقره‌ای
رمانیکی
شناسه کاربر
444
تاریخ ثبت‌نام
2021-04-07
موضوعات
129
نوشته‌ها
1,656
راه‌حل‌ها
27
پسندها
7,500
امتیازها
478

  • #41
  • نام گذاری ترک های ویدیو با V و ترک های صدا با A انجام می شوند این حروف را سمت چپ تایم لاین در کنار هر ترک مشاهده می کنید
  • بالای تایم لاین یک خط زمان وجود دارد ، این زمان چند موضوع را برای شما مشخص می نماید. مدت زمان کل پروژه ای که در حال تدوین آن هستید ، دقیقا زمانی که در پنجره پروگرم که بعدا با آن آشنا خواهید شد را نشان می دهد. این زمان بر حسب ساعت ، دقیقه ، ثانیه و فریم است یعنی مثلا به شکل 10:05:03:24 اگر باشد یعنی پلی هد یا همان تیغه نمایش در پنجره پروگرم به این حالت که هم اکنون در ساعت 10 ، دقیقه 05 ، ثانیه 03 و دقیقا روی فریم 24 قرار گرفته اید عمل خواهد نمود که نکته خیلی مهمی برای یک تدوینگر است.
  • اگر روی خط زمان راست کلیک کنید ، در انتها گزینه Show Audio time unit را فعال کنید ، حال بجای واحد تصویر که گفتم ، واحد صدا را نمایش خواهد داد برای زمانی که روی مبحث صدای پروژه فیلم خود باید دقت بیشتری داشته باشید.
  • اگر می خواهید بدانید که چند ساعت می توانید در تایم لاین ، پروژه قرار دهید باید بگویم که خیلی. ما پروژه های خیلی طولانی را تولید نموده ایم اما واقعا به انتها نرسیده ایم. بدانید که هر چقدر مدت زمان پروژه تدوین شما طولانی تر شود نیازمند میزان رم بیشتر و قدرت بالاتر سیستم خواهید شد. نگران مدت زمان فیلم های طولانی خود نباشید.
  • در سمت چپ تایم لاین ، یک آیکون چشم وجود دارد. اگر روشن باشد یعنی تمام آن ترک در پنجره پروجکت دیده می شوند ، می توانید با یک کلیک آنرا غیر فعال کنید تا تمام محتوای آن ترک چه تصویر و چه صدا ، غیر فعال شوند.
 

DELVIS♧

رمانیکی نقره‌ای
رمانیکی
شناسه کاربر
444
تاریخ ثبت‌نام
2021-04-07
موضوعات
129
نوشته‌ها
1,656
راه‌حل‌ها
27
پسندها
7,500
امتیازها
478

  • #42
  • شکل قفل در سمت چپ تایم لاین معنی جلوگیری از هرگونه دستکاری در آن ترک را دارد. در نرم افزار پریمیر پرو دستوراتی وجود دارد که ممکن است ناخودآگاه توسط ما روی ترک های دیگر تاثیر بگذارد ، مانند Ripple delete که تمام فضای خالی را با حول دادن به عقب حذف خواهد نمود که این اتفاق روی ترک های دیگر نیز تاثیر می گذارد که اگر تکنیک هایی مانند مارک گذاری و تنظیم خاص داشته باشید را خراب خواهد نمود. ممکن است بخواهید عملیات برش یا کات را اجرا کنید اگر قفل را فعال کنید روی آن ترک تاثیر نمی گذارد. خلاصه اینکه این قفل خیلی مفید است ولی زمانی باید فعال شود که نیاز داریم نه اینکه دائما فعال شود چون مانع کار ما خواهد شد.
  • آیکون توگل سینک لاک Toggle sync lock آپشن موثری است برای زمانی که ممکن است با دستورات مورد قبلی ، فاصله ای میان بخش ویدیو و صدای یک مدیا بگذارد. با فعال نمودنش مانع از این اتفاق شوید ولی باز هم نیاز نیست که همیشه فعال باشد مگر در شرایط خاص.
  • در ترک های صدا آیکون M وجود دارد ، به معنای mute یا خفه است. اگر آنرا فعال کنید صدا آن ترک کاملا غیر فعال خواهد شد.
  • آیکون دیگری در ترک های صدا وجود دارد به شکل S که به معنای solo می باشد. solo یعنی همه را به جز این یکی که من فعال نموده ام غیر فعال کن. اگر آنرا فعال کنید صدای تمام ترک ها را خفه می کند تا فقط صدای همان ترک شنیده شود. زمانی که تدوینگر حرفه ای شوید تمام این آپشن ها کمک بزرگی برای شما خواهند شد.
  • پایین ترین ترک صدا بنام مستر master نام دارد. این ترک برای صداهای چند کانال یا دالبی کاربرد دارد که در اغلب پروژه های تدوین ما غیر فعال است.
 

DELVIS♧

رمانیکی نقره‌ای
رمانیکی
شناسه کاربر
444
تاریخ ثبت‌نام
2021-04-07
موضوعات
129
نوشته‌ها
1,656
راه‌حل‌ها
27
پسندها
7,500
امتیازها
478

  • #43

چند گزینه عملیاتی تایم لاین​


بالا سمت چپ تایم لاین 5 آیکون یا شکل می بینید که به ترتیب از سمت چپ آنها را معرفی میکنم :


  • یسکونس از نست Sequence as nest ، وظیفه مهم اجازه قرار دادن مدیا ها از پنجره سورس را به عهده دارد و همچنین زمانی که از دستورات ترنزیشن ( افکت های منتقل کننده ) استفاده می کنید را بر عهده دارد.
  • آهن ربا snap ، وقتی که این گزینه فعال باشد مدیا ها در تایم لاین وقتی به هم نزدیک می شوند ، حالت چسبیدن به خود می گیرند. این کار موجب می شود به صورت اشتباه ، مدیا ها روی لبه های یکدیگر قرار نگیرند و از فریم ها یا زمانهایشان حذف نشود.
  • مدیا های متصل یا Linked Selection ، خیلی پر کاربرد است. وقتی که در تایم لاین مدیا وارد می کنیم ، فرض کنید یک ویدیو ، اغلب ویدیو ها دارای تصویر و صدا هستند ، با کشیدن ویدیو به درون تایم لاین ، همزمان ویدیو آن به ترک ویدیو و صدای آن به ترک صدا منتقل می شود ، حال این آیکون ، فعال باشد ، سعی کنید که ویدیو را گرفته و به چپ و راست حرکت دهید ، خواهید دید که صدا نیز حرکت می کند ، حال آیکون اتصال را با یک کلیک غیر فعال کنید ، ویدیو را جابجا کنید ، صدا حرکت نخواهد نمود. همین کار را می توانید برعکس با صدا انجام دهید. دستور مدیاهای متصل خیلی مهم است آنقدر که برخی کاربران متوجه این نیستند و آنرا غیر فعال نموده و مدیا ها جدا از هم قرار می گیرند . حالا شما می دانید پس مواظب باشید و اغلب آنرا فعال نگه دارید.
  • گزینه Add Marker یا اضافه نمودن نشانه ، یکی از مهمترین امکانات نرم افزار پریمیر پرو می باشد. تدوینگران استفاده های متعددی از این ابزار دارند. برخی برای گذاشتن یاد آوری و توضیح از آن استفاده می کنند ، برخی برای اصطلاحا گرفتن سر ضرب موزیک یا مارک گذاری برای موزیک در کلیپ های فرمالیته و عروسی و همچنین موزیک ویدیو از آن استفاده می نماید. مارکر یا نشانه گذار در پروژه های بزرگ مانند فیلم های سینمایی می تواند نقش یک دفترچه یادداشت را نیز ایفا کند تا همینطور که در پروژه رو به جلو می رویم یادداشت گذاری نموده و در انتها می توانیم از پنجره ی نشانه گذاری شده ها ، تمام آنها را در دست داشته و ویرایش کنیم و از همه مهمتر می توانیم تکنیک هایی که در ابتدا در ذهن خود داشته ایم را روی این بخش ها اجرا کنیم.
  • آچار ، گزینه دیگر است که بیشتر وظیفه حالات نمایشی ویدیو کلیپ ها و ظاهر تایم لاین را به همراه برخی امکانات به عهده دارد.
 

DELVIS♧

رمانیکی نقره‌ای
رمانیکی
شناسه کاربر
444
تاریخ ثبت‌نام
2021-04-07
موضوعات
129
نوشته‌ها
1,656
راه‌حل‌ها
27
پسندها
7,500
امتیازها
478

  • #44

تمرکز بیشتر بر روی جزییات تایم لاین​


در پروژه های کوتاه و کوچک تمام اجزا و مدیا های چیده شده در تایم لاین خوب به نظر می رسند اما همینکه پروژه تدوین فیلم بزرگتر و زمان آن طولانی شد چند کلید عملیاتی خیلی پر کاربرد می شوند :


  • برای بزرگ و کوچک نمودن تایم لاین پریمیر پرو سی سی به صورت افقی که همان طول پروژه است چند راه وجود دارد ، پایین ترین بخش تایم لاین یک اسکرول حرکت کننده وجود دارد اگر ابتدای سمت راست آنرا بگیرید و به چپ بکشید درشت نمایی افقی در تایم لاین رخ خواهد داد و بلعکس که کوچک نمایی انجام می شود. دو کلید معادل این عملیات ، کلید بعلاوه در مرکز و بالای کیبورد و منهای کنار آن هستند.
  • کلید نمای کلی پروژه یا بک اسلش ( / ) که اگر این کلید را فشار دهید فرقی نمی کند طول تایم لاین شما چقدر می باشد ، تمام آنرا در یک نما به شما نمایش خواهد داد تا هم کل پروژه را ببینید و هم خیلی سریع تر به زمان دلخواه در تایم لاین بروید.
  • اگر همزمان روی کیبورد کلید شیفت را نگه دارید و کلید بعلاوه را بزنید ، ارتفاع تمام ترک ها بیشتر می شود تا جزییات آنها بهتر دیده شوند و برای برگشتن می توانید کلید شیفت را نگه داشته و کلید منفی - را بزنید.
  • دستور دیگر و خیلی پر کاربردی برای دشت نمایی در ارتفاع ترک ها وجود دارد که فقط روی ترک های ویدیو عمل می کند. اگر کلید کنترل را نگه دارید و کلید بعلاوه وسط را چند بار فشار دهید به اندازه هر دفعه ، ارتفاع بیشتر خواهد شد و کلید - منها نیز برعکس خواهد شد.
  • اگر لازم شد به صورت کاملا اختیاری و سفارشی ارتفاع فقط یکی از ترک ها را خیلی بیشتر و یا کمتر کنید ، موس را روی لبه بالای آن برده ، دقیقا رو خط ، کلیک چپ موس را نگه دارید و موس را به بالا و پایین جایجا کنید. گاها لازم است که به دلیل وجود جزییات در ویدیو یا تصویر ، برای راحتی و نمایش بهتر ، این درشت نمودن ارتفاع ترک ها را انجام دهید.
 

DELVIS♧

رمانیکی نقره‌ای
رمانیکی
شناسه کاربر
444
تاریخ ثبت‌نام
2021-04-07
موضوعات
129
نوشته‌ها
1,656
راه‌حل‌ها
27
پسندها
7,500
امتیازها
478

  • #45

روش های ایجاد ترک بیشتر در تایم لاین​


همینطور که در تدوین فیلم با نرم افزار پریمیر پرو مسلط تر می شوید ، نیازمند ترک های بیشتر خواهید شد. برای اینکار چند راه دارید :


  • اگر یک مدیا را در فضای خالیه بالاترین ترک تصویر بکشید ، یک ترک جدید ایجاد می شود
  • اگر روی یکی از ترک ها راست کلیک کنید و گزینه add track را بزنید باز هم ترک ایجاد خواهد شد
  • اگر بخواهید چندین ترک را همزمان ایجاد کنید ، روی نام یکی از ترک ها راست کلیک نموده و گزینه add tracks را انتخاب کنید

این موارد تنها بخشی از توانایی های شما در زمان کار با تایم لاین پریمیر پرو سی سی می باشند.
 

DELVIS♧

رمانیکی نقره‌ای
رمانیکی
شناسه کاربر
444
تاریخ ثبت‌نام
2021-04-07
موضوعات
129
نوشته‌ها
1,656
راه‌حل‌ها
27
پسندها
7,500
امتیازها
478

  • #46

یک ویدیو حرفه ای باید صدای استاندارد داشته باشد​


هر چقدر ویدیو و تصویر در پروژه تدوین فیلم شما با نرم افزار پریمیر پرو مهم باشد ، صدا هم همان میزان اهمیت دارد. ویدیو بدون صدای خوب احساس را نمی تواند منتقل کند. چرا ویدیو می سازیم ؟ چون هدف داریم. می خواهیم یک پیام را به مخاطب برسانیم. تصویر بدون صدا مانند یک شخص بدون کلام است ، پس نمی تواند آنطور که باید جذاب باشد. نکته ای که در مورد صدای خوب ویدیو تولید شده با نرم افزار پریمیر پرو باید مد نظر بگیرید اینکه صدا اصطلاحا باید استاندارد باشد. صدای استاندارد گوش مخاطب را آزار نمی دهد. باعث نمی شود که مخاطب با کنترل دستگاه خود دائما صدا را کم و زیاد کند. ویدیو زیر راهنمای خوبی برای استاندارد نموده صدای پروژه شما می باشد.
 

DELVIS♧

رمانیکی نقره‌ای
رمانیکی
شناسه کاربر
444
تاریخ ثبت‌نام
2021-04-07
موضوعات
129
نوشته‌ها
1,656
راه‌حل‌ها
27
پسندها
7,500
امتیازها
478

  • #47
تا اینجا در آموزش نرم افزار پریمیر پرو می توانید با ویدیو ها در تایم لاین تمرین کنید. اغلب ویدیو هایی که دانلود می کنیم یا با دوربین ضبط می کنیم دارند پس می رویم به سراغ ترک صدا. مطابق دستورات تایم لاین ارتفاع ترک یا شیار صدا را رو به بالا افزایش دهید تا نمودار گرافیکی فرکانس های صدا واضح شوند. در این حالت شاهد یک سری خطوط عمودی به حالت کمرگ و پر رنگ و با ارتفاع های متفاوت خواهید شد. به این ارتفاع فرکانس ها قله یا peak می گوییم. هر چقدر قله بلند تر باشد صدا در آن قسمت بیشتر است و بلعکس هر چقدر قله ارتفاع کمتری داشته باشد صدا در آن قسمت کمتر می باشد.
 

DELVIS♧

رمانیکی نقره‌ای
رمانیکی
شناسه کاربر
444
تاریخ ثبت‌نام
2021-04-07
موضوعات
129
نوشته‌ها
1,656
راه‌حل‌ها
27
پسندها
7,500
امتیازها
478

  • #48

مخاطب ویدیو را اذیت نکنید​


برای ارتفاع قله های صدا یک حد استاندارد وجود دارد تا مخاطب موقع شنیدن موزیک بکگراند یا صدا گویش یا صدای اصلی ویدیو، اذیت نشود. یعنی با هر صدای بلند مجبور نشود صدا را پایین بیاورید و مجدد برای صدا های کوتاه ، صدا را افزایش دهد. احتمالا برای شما پیش آمده که موقع دیدن یک فیلم یا ویدیو ، با کنترل تلویزیون صدا را دائما کم و زیاد کنید. درست است که یک فیلمبردار یا صدا بردار شبط را انجام داده اما این شما هستید که در نهایت تمام این مدیا ها و پروژه را می بینید و تدوین می کنید ، یک پله دیگر برای مهم بودن کار خود برداشتید و حال می دانید که نقش مهمی دارید.
 

DELVIS♧

رمانیکی نقره‌ای
رمانیکی
شناسه کاربر
444
تاریخ ثبت‌نام
2021-04-07
موضوعات
129
نوشته‌ها
1,656
راه‌حل‌ها
27
پسندها
7,500
امتیازها
478

  • #49

چطور متوجه شویم که صدا استاندارد است​


به سمت راست تایم لاین نگاه کنید. یک جعبه با دو ستون وجود دارد البته اگر آنرا تغییر نداده باشید. حال توسط کلید اسپیس در تایم لاین ، دستور پخش را اجرا کنید ، سمت راست دو کادر عمودی سبز رنگ بالا و پایین می شوند. همینطور که ویدیو یا صدا در حال پخش است یک نگاه به تایم لاین و قله ها و نگاهی دیگر به جعبه نمایش قدرت صدا بیندازید هر جا که ارتقاع قله زیاد باشد در جعبه صدا نیز میله های سبز رنگ بالاتر می روند و همینطور این روند ادامه دارد. حال در جعبه صدای نرم افزار پریمیر پرو به سمت راست ستون اعداد توجه کنید بالاترین عدد صفر است و همینطور رو به پایین می آید. در یک کلام صدا استاندارد آن است که ستون های سبز رنگ موقع پخش صدا از عدد 6 بالاتر نرود. اگر از عدد 6 بالاتر بروند لبه باکس های سبز به رنگ نارنجی و اگر بالاتر برود قرمز خواهند شد. رنگ قرمز بدترین اتفاق است.
 

DELVIS♧

رمانیکی نقره‌ای
رمانیکی
شناسه کاربر
444
تاریخ ثبت‌نام
2021-04-07
موضوعات
129
نوشته‌ها
1,656
راه‌حل‌ها
27
پسندها
7,500
امتیازها
478

  • #50

چه زمانی صدا به محدوده قرمز برسد​


در زمان گویش و مکالمه هیچ وقت. بیشتر زمانی اجازه این میزان قرمز را بدهید که می خواهید عمدا صدایی خیلی بلند مانند ضربه یا شکستن را پخش نمایید.


چگونه صدا را به درجه استاندارد برسانیم​


باید سعی کنید که صدا نزدیک به عدد 6 برسد می تواند مقداری پایینتر نیز باشد اما بالاتر ریسک نکنید. برای استاندارد نمودن صدا یا موزیک در نرم افزار پریمیر پرو premiere pro روی صدا در تایم لاین راست کلیک کنید، گزینه قدرت صدا یا Audio Gain را بزنید تا کادر باز شود. این کادر چندین گزینه دارد که در حال حاضر به سراغ اولین مورد که Set Gain to می باشد می رویم. برای بدست آوردن بهترین گزینه عجله نکنید چون براحتی انجام خواهید داد. ابتدا به جعبه های سبز رنگ نگاه کنید هر مقدار که بود می توانید با نوشتن عدد منفی آنرا کاهش دهید. مثلا اگر روی 6 بود می توانید با وارد نمودن عدد -3 آنرا 3 درجه کاهش دهید. وقتی که اعداد را تایید می کنید شاهد دو اتفاق خواهید شد


  • قله ها یا peak در تایم لاین پایین تر می روند
  • جعبه های سبز رنگ سمت راست تایم لاین از محدوده قبلی بالاتر نمی روند و پایینتر ضربه خواهند زد.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 2, کاربران: 0, مهمان‌ها: 2)

بالا پایین