. . .

آموزش کلمه fanfic به چه معناست؟

تالار مطالب آموزش نویسندگی

Thumbelina

رمانیکی پیشرو
پرسنل مدیریت
مقام‌دار آزمایشی
مدیر
نام هنری
الینا فری
آزمایشی
مدیرتالار آموزش
شناسه کاربر
3925
تاریخ ثبت‌نام
2023-01-14
آخرین بازدید
موضوعات
438
نوشته‌ها
573
پسندها
465
امتیازها
278
محل سکونت
سرزمین پریان

  • #1
اثری که طرفداران آن را در ادامه داستان شخصیت‌ها یا برای آشکار کردن مسیری غیرمعمول از این داستان نوشته‌اند. Fanfiction را می توان در تمام آثار شناخته شده ادبیات، فیلم ها، برنامه های تلویزیونی، کمیک ها یافت، آنها بر اساس طرح های کارتون یا انیمه ساخته شده اند.

معمولاً توسط طرفداران برای سرگرمی ایجاد می شود تا داستان شخصیت های مورد علاقه در پایان یک کتاب یا فیلم یا برای تغییر برخی خطوط داستانی و داستان شخصیت ها به پایان نرسد. فن فیکشن توسط افراد در سنین مختلف و در ژانرهای کاملاً متفاوت ایجاد می شود: نثر، در قالب یک داستان کوتاه یا اثری با طول قابل توجه، قابل مقایسه با یک داستان کوتاه یا حتی یک رمان. تنها یک چیز وجود دارد که فن تخیلی را متحد می کند: عشق نویسندگان و خوانندگان به جهان آفریده شده.

فن‌فیک، همانطور که از آن پیداست، اثری غیر مستقل است، یعنی بر اساس طرح نویسنده دیگری با استفاده از شخصیت‌ها، شخصیت‌ها و خط داستانی او خلق شده است. Fanfiction تنها در صورتی کپی رایت را نقض نمی کند که نویسنده آن از تمام حقوق خود چشم پوشی کند و از توزیع آثار خود سود تجاری نداشته باشد. بهتر است در سرفصل فن فیکشن یعنی بلافاصله به نام آن و کوتاه، این اعراض از حق نقاشی شود.

در همان مکان، در هدر، نویسنده fanfiction معمولاً رتبه خود را نشان می دهد - برای راحتی خوانندگان. سنت رتبه بندی در داستان های طرفدار از کشورهای غربی آمده است، جایی که رتبه بندی آثار ادبی و سینما مدت ها قبل از تصویب چنین قانونی در روسیه و کشورهای مستقل مشترک المنافع شروع شد. بنابراین، در رتبه بندی های فن فیکشن، از روی عادت قدیمی، وسترن قرار داده شده است: G - برای همه دسته های خوانندگان، حاوی عبارات یا زیرمطلب زشت نیست، PG - برای کودکان تحت نظارت والدین، PG-13 - برای همه توصیه نمی شود. خوانندگان زیر 13 سال، R - برای خوانندگان زیر 17 سال فقط با نظارت والدین، NC-17 - برای خوانندگان زیر 17 سال توصیه نمی شود.
یک سوال مشروع مطرح می شود: اگر نویسنده مانند نویسندگان واقعی حق امتیازی از توزیع آن دریافت نمی کند، چرا برای ایجاد فن تخیلی سخت کار کنید. آیا بهتر نیست چیزی از خودتان بسازید و سعی کنید کار خود را منتشر کنید؟ با این حال، شناسایی نویسندگان در دریای طوفانی آثار ادبی چندان آسان نیست. بنابراین، همه نمی توانند به محبوبیت دست یابند. از سوی دیگر، Fanfiction به چنین نویسندگانی این فرصت را می دهد که به سرعت خوانندگان و شهرت خود را پیدا کنند.

همچنین، همه سازندگان داستان های تخیلی آرزوی نویسندگی حرفه ای را ندارند، بنابراین نوشتن بر اساس رمان یا فیلم مورد علاقه شان فقط یک سرگرمی برای آنهاست. با این حال، موارد دیگری شناخته شده است که نویسندگان فن تخیلی از اولین قدم های خود در ادبیات برای شروع موفقیت آمیز حرفه نویسندگی خود استفاده کردند. بارزترین مثال می‌تواند نام اریکا لئونارد جیمز باشد، که در حالی که بر اساس سری کتاب‌های معروف داستان‌های فانتزی خلق کرد، در نهایت آن را به اثری مستقل از پنجاه سایه خاکستری تبدیل کرد و به نویسنده‌ای مشهور در جهان تبدیل شد.


فانتزی(طرفدار - هوادار، تحسین کننده؛ داستان - ادبیات منثور) - خلاقیت ادبی بر اساس تصاویری از آثار، که حق چاپ آن متعلق به شخص دیگری است.
در مورد منشأ این پدیده بین محققان فن فیکشن اتفاق نظر وجود ندارد، بنابراین می توانید نسخه ای را انتخاب کنید که به نظر شما قابل قبول ترین باشد!


شاید این ژانر در ابتدا در میان طرفداران سریال اصلی Star Trek (با نام مستعار Star Trek) متولد شد که در میان آنها دختران زیادی از محیط علمی و فنی وجود داشتند. آنها کنوانسیون های طرفداران و مجلات موضوعی خود را با داستان هایی در مورد شخصیت های سریال ترتیب دادند، و بخش کوچک اما قابل توجهی از این داستان ها مربوط به روابط ج×ن×س×ی احتمالی بین شخصیت های اصلی - کاپیتان کرک و اسپاک بود.

یا شاید خاستگاه فن تخیلی را باید در قرن نوزدهم جستجو کرد، زمانی که تحسین کنندگان فداکار آثار مربوط به شرلوک هلمز باشگاه های علاقه ایجاد کردند و نسخه های خود را از ماجراهای کارآگاه نوشتند؟

چرا یکی از نسخه های پیدایش ژانر داستان های ماجراجویی بر اساس کتاب ها و فیلم هایی را که هر کودکی، از جمله ما، در کودکی اختراع کرده ایم، نام نمی بریم؟

اختراع اینترنت منجر به پیدایش پلتفرم های راحت و در دسترس جهانی برای ارتباط طرفداران شده است، تعداد و انسجام آنها بسیار افزایش یافته است. سایت های طرفداران به یک پلتفرم رایگان تبدیل شده اند که افرادی را که برای خواندن داستان های جدید در مورد شخصیت های مورد علاقه خود می روند با افرادی که آماده نوشتن چنین داستان هایی هستند مرتبط می کند.

مقیاس پدیده
آیا فکر می کنید که یک فرد ناشناس اینترنتی هرگز نمی تواند واقعاً مشهور شود و به موفقیت برسد؟ آیا مطمئن هستید که خلاقیت طرفداران به جز دایره باریک آنها به هیچکس نیاز ندارد؟

اشتباه!

نوشتن داستان های تخیلی در دهه گذشته از یک "انگ" شرم آور بر شهرت یک نویسنده مشتاق به "نشان کیفیت" تبدیل شده است. بخشی از دلیل این امر این است که برخی از نویسندگانی که کار خود را با فن تخیلی آغاز کردند، به ستاره های جهانی تبدیل شدند.

شاید بارزترین مثال E.L. جیمز که 50 Shades of Grey برگرفته از داستانی از طرفداران گرگ و میش است. البته، برای حفظ کپی رایت، نویسنده مجبور شد نام‌های منطبق، خون آشام‌ها و سایر جزئیاتی را که به وضوح به منبع خ**یا*نت می‌کرد حذف کند و متعاقباً خود داستان را از شبکه حذف کرد.

همچنین، نویسندگانی که دائماً منتشر می شوند، از استفاده از ایده های طرفداران برای کارهای بعدی خود دریغ نمی کنند. به عنوان مثال، فن تخیلی رنگین کمان راول بر اساس کتاب دختر طرفدار او، او را برای نوشتن دنباله‌ای برای Carry On تشویق کرد.

شناخت علمی
چند سال پیش، آنا جیمیسون، استاد دانشگاه یوتا، مطالعه شگفت انگیزی به نام Fanfiction: Why Fan Fiction در حال تسخیر جهان است منتشر کرد، که توسط اعضای بسیاری از فندوها (جمعیت های طرفداران اختصاص داده شده به یک اثر خاص) ارائه شد. .

تحقیقات او خلاصه ای از کتاب ها و مقالاتی است که قبلاً توسط طرفداران دانشگاهی نوشته شده بود و رفتار طرفداران برخی آثار را از دیدگاه علمی توضیح می داد. محققانی که به این موضوع توجه کرده‌اند عبارتند از: انسان‌شناسان، روان‌پزشکان، و اخیراً منتقدان ادبی و فیلولوژیست‌ها (برای مثال، پروفسور جمیسون نیز در کار کافکا متخصص است).

آنها جنبه های مختلف فن آرت را مورد مطالعه قرار دادند - منحصر به فرد بودن اجتماعی، احساسی و زیبایی شناختی ذاتی فن تخیلی.

مبارزه با دارندگان حق چاپ​

با این حال، این کتاب‌ها حاوی تخیل واقعی اندکی بودند: حتی یک مجموعه غیرفروشی که توسط مطبوعات دانشگاهی چاپ شده بود، پنج سال پیش غیرممکن بود، با شرکت‌هایی که حق چاپ آثار اصلی را در اختیار داشتند و تهدید می‌کردند در صورت انتشار داستان‌های تخیلی، شکایت خواهند کرد.

احتمالاً آنها دعوا را باخته بودند، زیرا چنین نشریه غیرتجاری با ذکر منبع اصلی و نویسندگان آن کاملاً قانونی است، اما نکته در عین تهدیدها بود. اکنون برخی از شرکت‌ها با فن تخیلی به‌عنوان تبلیغات رایگان برخورد می‌کنند، برخی دیگر به سادگی دست از کار کشیده‌اند، زیرا اینترنت برای کنترل آن‌قدر بزرگ است.

اگر وضعیت تغییر نمی کرد، اجتماعات عظیم فیرایترها ممکن نبود. (نویسندگان فن تخیلی)با همبستگی درونی، درگیری‌ها، میم‌ها، هنجارهای انتشار، شاید فقط به این دلیل که صاحبان حق چاپ می‌توانند از نویسندگان به خاطر اقداماتی که شهرت را بی‌اعتبار می‌کنند، شکایت کنند، با توجه به اینکه محتوای شهوانی و همجنس‌گرایانه در میان داستان‌های تخیلی وجود دارد.

یکی از لحظات کلیدی تغییر پارادایم در سال 2007 با افتتاح آرشیو آنلاین آرشیو فن تخیلی خودمان ("آرشیو ما") رخ داد که به محل اصلی انتشار انواع آثار طرفداران (از جمله آهنگ ها، کمیک ها، فیلم های).

این منبع تبدیل به "جزیره ایمنی" برای افرادی شده است که با اهداف مشترک، سلیقه ها، کار رایگان، غیر رسمی، اغلب ناشناس، متحد شده اند. به این دلایل، چنین منابعی توانسته اند بسیار بهتر از رقبای تجاری خود در مقابل دارندگان حق چاپ مقاومت کنند.
 

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
0
بازدیدها
505
پاسخ‌ها
3
بازدیدها
178

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین