. . .

پزشکی کاشت مو پس از پنجاه سالگی

تالار پوست و مو

sara°⁸

رمانیکی پایبند
رمانیکی
شناسه کاربر
169
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-26
آخرین بازدید
موضوعات
241
نوشته‌ها
598
راه‌حل‌ها
2
پسندها
1,129
امتیازها
306
محل سکونت
بهشت

  • #1
کاشت مو پس از پنجاه سالگی
الهام بردبار
%DA%A9%D8%A7%D8%B4%D8%AA-%D9%85%D9%88-%D9%BE%D8%B3-%D8%A7%D8%B2-%D9%BE%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D9%84%DA%AF%DB%8C_Large.jpg


مردان مسن‌تری که دچار ریزش مو و طاسی شده‌اند باید اعتماد به‌نفس داشته باشند و بدانند سن به‌تنهایی نمی‌تواند عامل بازدارنده‌ی آن‌ها از کاشت مو باشد. عامل سن برای کاشت مو در میان مردان چندان تعیین‌کننده نیست. مردانی که در سن 50 سالگی یا بیشتر قرار دارند، معمولا در اولین جلسه کاشت مو می‌توانند انتظار نتایج بسیار خوبی را داشته باشند. هم‌چنین در زمینه‌ی کاشت مو نتایج فوق‌العاده‌ای در مردان 70 ساله یا پیرتر به‌ دست آمده است.
چه زمانی برای کاشت مو مناسب است
ریزش موی الگوی مردانه، ممکن است در هر سنی از جوانی تا دهه 40 و 50 زندگی آغاز شود. برخی افراد درمان از طریق کاشت مو را خیلی زود شروع کرده و تا زمانی که ریزش مو در حال پیشرفت است، از یک رژیم درمانی مناسب تبعیت کرده و آن را حفظ می‌کنند. درمان زودهنگام و مداوم توسط یک متخصص ترمیم مو می‌تواند به مردان در حفظ موها و داشتن ظاهری آراسته کمک کند.
برخی دیگر ریزش موی خود را به‌عنوان واقعیت زندگی می‌پذیرند و به‌دنبال درمانی نیستند. ریزش مویی که در سنین میان‌سالی یا پیری شروع می‌شود، یا شرایط متغیر زندگی فرد، ممکن است باعث تمایل فرد برای بازیابی موها یا الزام بازیابی بعد از سن 50 سالگی شود. امروزه احتمال این‌که مردی در سن 50 سالگی بخواهد کارفرما یا حتی شغل خود را تغییر دهد، بسیار زیاد است. تاکید اجتماعی بر جوانی ممکن است باعث تشویق یک مرد به حفظ ظاهری آراسته و جوان شود. برخی نیز ممکن است از کم‌مویی یا کچلی خسته شده باشند. در هرصورت، بازیابی موها از طریق کاشت مو می‌تواند ظاهر دلخواه مردان را به آن‌ها بدهد.
2.jpg



چه هنگام مردان مسن‌تر تصمیم به کاشت مو می‌گیرند
مردان بالاتر از 50 سال که می‌خواهند برای اولین بار کاشت مو را انجام دهند باید درباره چندین نکته با پزشک متخصص پوست و مو صحبت کنند. نکاتی از جمله:
  • کاشت مو باید به‌صورتی باشد که ظاهری متناسب با سن را به‌همراه داشته باشد. نظر اکثر مردان در این سن درباره کاشت مو بسیار فروتنانه است و نمی‌خواهند مثل یک جوان بیست ساله سرشان پر از مو باشد، بلکه ترجیح می‌دهند بر کچلی خود فائق آیند و آن را رفع کنند. دلایل و اهداف کاشت مو باید به ‌دقت میان بیمار و پزشک متخصص پوست و مو به بحث گذارده شود.
  • میزان موی موجود در سر فرد نیز در تعیین اهداف و نتیجه کاشت مو عامل بسیار موثری است. مسلما اگر تعداد موها محدود باشد، مقدار مویی که می‌توان در مناطق بی‌مو کاشت محدود می‌شود. اگر ریزش مو ادامه داشته باشد و تمام موها به کلی از بین برود، برای برخی مردان مسن‌تر اولین کاشت مو در واقع تنها (آخرین) کاشت مو خواهد بود. هرچند که اکثر بیماران با یک بار کاشت مو به نتیجه‌ی دلخواه خود می‌رسند. اگر موهای بانک، خیلی محدود و کم باشد ممکن است پزشک متخصص کاشت مو را پیشنهاد نکند. چنان‌چه رسیدن به نتیجه مطلوب ناممکن باشد، بیمار باید شرایط و توصیه پزشک مبنی بر عدم انجام کاشت مو را بپذیرد. بیمار باید حتما مطمئن شود که پزشک به کسب نتیجه مطلوب ایمان دارد.
  • یکی از استراتژی‌های کاشت مو برای مردان میانسال و مسن، بازیابی خط جلوی سر است و کاشت مو پشت این خط به‌صورتی که موها پر به‌نظر برسند. این استراتژی از عدم توانایی بینایی انسان در تشخیص حجم مو 50% و 100% در قسمت وسط سر استفاده می‌جوید. استراتژی «هرچه کمتر بهتر» روشی است که با میزان موفقیت بسیار زیادی توسط پزشکان متخصص مجرب انجام می‌شود. بیمار و پزشک باید تمامی گزینه‌ها را بررسی کرده و درباره اهداف قابل قبول کاشت صحبت کنند.
bb1rzpsr.jpg



محدودیت‌های جسمی و کاشت مو در مردان مسن‌تر
مردان 55 ساله یا بیشتر ممکن است چند شرایط پزشکی مزمن داشته باشند که باید پیش از انجام جراحی نظیر کاشت مو درنظر گرفته شود. چنین شرایطی به‌ندرت باعث ایجاد خطر جدی می‌شوند اما توجه به آن‌ها ریسک‌های احتمالی را کاهش می‌دهد. متخصص کاشت مو، پزشک آموزش‌دیده‌ای است که به‌خوبی از پس این شرایط برمی‌آید ودرصورت نیاز با دیگز پزشکان متخصص مشورت می‌کند.
در میان گذاشتن هر شرایط خاص پزشکی و داروهایی که بیمار در حال حاضر یا اخیرا مصرف کرده‌ است با متخصص کاشت مو ضروری است.
اگر پزشک از این شرایط آگاه باشد و اقدامات و مراقبت‌های لازم پیش از کاشت مو صورت بگیرد، اکثر آن‌ها ریسک بسیار کمی دارند. در بیمارانی که دارای شرایط خاص قلبی هستند، کاشت مو باید در دو یا چند جلسه کوتاه انجام شود تا از استرس ناشی از جلسات طولانی جلوگیری شود. شرایط پزشکی که نیاز به مراقبت دارند عبارتند از بیماری قلبی، فشارخون بالا، دیابت و اختلالات خونی. داروهایی که نیاز به مراقبت دارند نیز عبارتند از وارفارین (کومادین Coumadin) و آسپرین که قابلیت لخته شدن خون را کاهش می‌دهند.
اهداف واقع‌گرایانه برای کاشت مو در افراد میان‌سال و مسن
اغلب مردان مسن‌تر در کاشت مو به دنبال اهداف و نتیجه‌های واقع‌گرایانه‌تری هستند. مردی که در سن 55 سالگی یا بالاتر کاشت مو را انجام می‌دهد واقعا انتظار ندیرد که نتیجه سال‌ها ریزش مو را برعکس کند. معمولا بازیابی موها در حدی که کچلی و طاسی را درمان کند کاملا رضایت‌بخش خواهد بود.
ممکن است مردان مسنی که ریزش موی بسیار کمی دارند، بخواهند نتیجه حاصله شبیه به کاشت مو جوانان باشد. برای پاسخ به این‌که آیا رسیدن به این نتیجه عملی است یا خیر بعد از انجام آزمایشاتی از پوست سر و آزمایشات ضروری دیگری که توسط متخصص کاشت مو انجام می‌شود، امکان‌پذیر است. میزان موهای از دست رفته، مقدار و کیفیت موهای موجود در سر بیمار و ریزش موی احتمالی در آینده همگی موضوعاتی هستند که برای ارزیابی نتیجه دلخواه باید درباره آن‌ها با پزشک متخصص پوست و مو بحث کرد.
 

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
0
بازدیدها
266

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین