. . .

خبر چین دولت آمریکا را به هک سرورهای هواوی متهم کرد

تالار متفرقه دیجیتال
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

HELMET

رفیق رمانیکی
رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
780
نوشته‌ها
1,856
راه‌حل‌ها
5
پسندها
142
امتیازها
438
سن
91
محل سکونت
Overgreen
وب سایت
pin.it

  • #1
لوگو هواوی پرچم آمریکا مایک پمپئو

دولت چین می‌گوید که آژانس امنیت ملی آمریکا از سال ۲۰۰۹ به سرورهای هواوی نفوذ کرده و مشغول سرقت اطلاعات بوده است.

چین ادعا می‌کند که ایالات متحده از سال ۲۰۰۹ نفوذ به سرورهای هواوی را شروع کرده است. به‌گفته‌ی چین، هک سرورهای هواوی بخشی از تلاش گسترده‌تر برای سرقت داده‌ها بوده و به انجام ده‌ها هزار حمله‌ی سایبری به اهداف چینی در سال گذشته ختم شده است.
وزارت امنیت کشور چین در بیانیه‌ای مطبوعاتی می‌گوید که وظیفه‌ی حمله به سرورهای هواوی برعهده‌ی واحد «عملیات‌های دسترسی متناسب» آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) بوده است. این واحد سایبری در سال ۲۰۰۹ حملات را انجام و از آن زمان نظارت بر سرورها را به‌طور مداوم ادامه داده است. ناگفته نماند که جزئیاتی از حملات ادعایی ارائه نشده است.
تنش تجاری بین ایالات متحده و چین مدت‌ها است که با حملات سایبری شعله‌ورتر می‌شود. چین می‌گوید که از زمان افشاگری بزرگ ادوارد اسنودن درباره‌ی جاسوسی آمریکا، این کشور اهداف چینی متنوعی را هدف حمله‌ی سایبری قرار داده است. هم‌زمان دولت واشینگتن بارها گفته است که چین از حمله‌ی سایبری به اهداف غربی حمایت می‌کند.
ادعاهای وزارت امنیت چین در حالی مطرح می‌شود که این کشور و آمریکا برای رهبری در حوزه‌ی فناوری به‌شدت در رقابت هستند. با رونمایی گوشی‌ های جدید هواوی، پیشرفت‌های این شرکت در کانون توجه قرار گرفته است. عده‌ای از تحلیلگران می‌گویند که هواوی توانسته از تحریم‌های سنگین آمریکا عبور کند.

مائو نینگ، سخن‌گوی وزارت امور خارجه‌ی چین، ساعاتی قبل در جمع خبرنگاران گفت که ایالات متحده مفهوم امنیت ملی را بیش‌از‌حد گسترش داده است و از این بهانه برای تحریم شرکت‌های چینی استفاده می‌کند. او در‌ادامه اضافه کرد: «سرکوب و مهار چین جلوِ توسعه‌ی ما را نمی‌گیرد و صرفاً ما را در توسعه‌ی فعالیت‌هایمان مصمم‌تر می‌کند.»
جینا ریماندو، وزیر بازرگانی ایالات متحده، روز گذشته به کمیته‌ی علمی مجلس سنا اعلام کرد که دیدن پیشرفت‌های هواوی و صنعت تراشه‌ی چین باعث ناراحتی او شده است. او در‌ادامه‌ی سخنانش اضافه کرد که بر‌اساس بررسی‌های آمریکا، هواوی نمی‌تواند پردازنده‌ی هفت‌نانومتری را در حجم انبوه تولید کند.
 
  • شیطانی
واکنش‌ها[ی پسندها]: 1 user
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
10
بازدیدها
624

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین