بازدیدهای مهمان دارای محدودیت می‌باشند.
. . .

دانستنی چگونه مرور بهتری داشته باشیم؟

تالار متفرقه تحصیل

Sonay =)

مدیر تحصیل و دانشگاه
پرسنل مدیریت
مقام‌دار آزمایشی
مدیر
نام هنری
Sonay
مدیر
مدیر تالار تحصیل و دانشگاه
شناسه کاربر
6749
تاریخ ثبت‌نام
2023-09-23
موضوعات
165
نوشته‌ها
219
پسندها
547
امتیازها
303
محل سکونت
Fantasy World

  • #1
همه ما می‌دانیم که از خود مطالعه مهمتر مرور کردن می باشد و باعث می‌شود که روند یادگیری را سریع تر و عمیق تر کند. اما مرور چگونه و چطور باشد مهم است؟

مرور سه مرحله دارد � الف_سرعت بالا

ب_اولویت‌بندی

ج_ یادآوری

در مرور شما باید مطالبی که قبلا خوانده اید را با سرعت بالا و با یک اولویت‌بندی منطقی بیاد بیاورید نه اینکه دوباره با کلی وقت از همان اول مطالب و مباحث را بخوانید

سختی سوالات ،سطح علمی ،حجم مطالب

باید با توجه به سه فاکتور بالا اولویت بندی کنید یعنی در مرور باید بیشتر وقت خود را به مطالبی که در همه آنها مسلط تر هستید و از آنها سوال بیشتری در کنکور طرح می شود در عین حال حجم کمتری نیز دارد ،مثلا اگر در زیست می‌خواهید بین ژنتیک سخت و زیاد که تا حالا چیزی از آن را نخوانده اید و دستگاه ایمنی که آسان و سبک مطالبی که بلد هستید را انتخاب کنید حتما دستگاه ایمنی را مطالعه کنید وقت خود را برای هدر ندهید.

دروس حفظی:

درسهایی مثل لغات،قسمتهایی از شیمی و روانشناسی و ... ا از تکنیک اسکن کردن ستفاده کنید و چندین و چند بار کتاب را بخوانید و قسمت های را که هایلایت کردید یا زیر آنها خط کشیدید مکث کنید و آنقدر این کار را تکرار کنید تا مطالب در ذهنتان تثبیت شوند .

دروس تمرینی:

در درس هایی مثل فیزیک و ریاضی بهتر هست، تست محور عمل کنید و سعی کنید آزمون های 20الی30 تستی از خودتان بگیرید و بعد با تحلیل تست ها رفع اشکال کنید و اگر جایی را ضعف داشتید دوباره از جزوه یا درسنامه بخوانید.

درس خواندنی:

در درس هایی مثل دین و زندگی و زیست شناسی که مفهومی تر هستند از خلاصه ها و نکاتی که یادداشت کرده اید استفاده کنید همچنین کتاب درسی را که اهمیت زیادی دارد فراموش نکنید سعی کنید موقع مرور ذهن خود را سازماندهی کنید و به ارتباط قسمتهای مختلف،تیترها،زیر تیترهاو شکل ها نیز توجه ویژه کنید.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین