. . .

دانستنی عربی هفتم را چگونه بخوانیم؟

تالار تحصیل و دانشگاه

Sonay =)

مدیر تحصیل و دانشگاه
پرسنل مدیریت
مقام‌دار آزمایشی
مدیر
ویراستار
نام هنری
Sonay
مدیر
مدیر تالار تحصیل و دانشگاه
شناسه کاربر
6749
تاریخ ثبت‌نام
2023-09-23
موضوعات
165
نوشته‌ها
219
پسندها
547
امتیازها
303
محل سکونت
Fantasy World

  • #1
با توجه به این‌که درس عربی جزء درس‌های جدید برای دانش‌آموزان مقطع هفتم است، آشنایی با روش مطالعه‌ی این درس به موفقیت هر چه بهتر آن‌ها کمک خواهد کرد.

درس عربی از دو بخش قواعد و ترجمه تشکیل شده است که روش خواندن هر بخش متفاوت است.

1) بخش ترجمه: برای این‌که بتوانید تسلط خود را در بخش ترجمه بیش‌تر کنید ابتدا لغات مربوط به هر درس را که در انتهای کتاب موجود است، به ترتیب و پشت سر هم یاد بگیرید. برای مرور و تمرین و تکرار بیش‌تر می‌توانید از فلش‌کارت استفاده کنید. سعی کنید معنای لغات را از فارسی به عربی و از عربی به فارسی به طور کامل مسلط شوید. سپس شروع به ترجمه‌ی متن درس کنید و در صورتی که معنای کلمه‌ای را ندانستید زیر آن خط کشیده و آن را چندین بار تکرار کنید.

2) بخش قواعد: با توجه به این‌که درس عربی درسی است که به هم پیوسته و زنجیروار است، قواعد مربوط به هر مقطع پیش‌نیاز قواعد مربوط به درس سال بعد است؛ بنابراین باید دقت و توجه کافی در آموختن قواعد درس عربی داشته باشید. قواعد هر درس را به طور کامل فرا بگیرید و سپس به حل تمرینات کتاب درسی بپردازید. برای تمرین و تکرار بیش‌تر از کتاب کار عربی هفتم هم استفاده کنید تا به طور کامل قواعد در ذهن شما تثبیت شود و اشکالات‌تان برطرف شود.

هفتمی های عزیز
از اونجایی که این یه درس جدید برای شماست باید بگم باید از همین اول شروع کنین به خوب خوندنش. عربی های پایه های بعدی به هم مربوط میشن و قواعدی که تو کتاب هفتم میخونین اساس پایه های دیگه شماست. من با ترجمه و کلمات اصلا مشکلی نداشتم و مشکلم قواعد بود، چون تست هایی که ازش تو آزمون ها میومد برام سخت بود. امسال یاد گرفتم که چطور قواعد رو اساسی و خوب بخونم تا بتونم تست هام رو هم بزنم. تو یه تاپیک دیگه بهتون توضیح میدم. این روش واقعا به من کمک کرد.

موفق باشید.
 

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
1
بازدیدها
201

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین