. . .

روان شناسی چگونه در رابطه وفادار بمانیم

تالار روانشناسی خانواده
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

فاطره

تیم هنرجو
پرسنل مدیریت
انجمندار
مدیر
تیم تبلیغات
ناظر
منتقد
کپیست
طراح
تدوینگر
گوینده
هنرجو
آزمایشی
منتقد
مقام خاص
مبلغ‌یار
مدیر
هنرجویان
شناسه کاربر
5955
تاریخ ثبت‌نام
2023-07-21
آخرین بازدید
موضوعات
648
نوشته‌ها
1,744
راه‌حل‌ها
32
پسندها
4,082
امتیازها
585

  • #1

چگونه در روابط خودمان وفادار باشیم؟

وفاداری در یک رابطه به تعهد و تمرین نیاز دارد. هر چه رفتارهای مثبت و اعتمادسازی از خودتان نشان بدهید، احتمال بیشتری برای دستیابی به وفاداری پایدار پیدا می کنید. برای وفادار بودن نکات زیر را مد نظر قرار بدهید:
1- تعهد داشته باشید: برای اینکه وفادار باشید باید به طرف مقابلتان به طور آگاهانه تعهد داشته باشید. تعهد یعنی مسئولیت پذیر باشید و هر انتخاب خوب و بدی که می کنید، پای عواقبش بایستید و مسئولیت آن را قبول کنید.
2- به طور مداوم از طرف مقابلتان حمایت کنید: یکی از بهترین راهها برای نشان دادن وفاداری، حمایت و پشتیبانی بی قید و شرط از شریک زندگیتان است. باید بدانید که حمایت شما از طرف مقابلتان باعث می شود او احساس امنیت بیشتری کند و در نتیجه رابطه تان قویتر و مستحکمتر شود.
3- ارتباط موثر و قوی داشته باشید: یکی از مهمترین و ضروری ترین جنبه های یک رابطه همراه با وفاداری، داشتن خطوط ارتباطی باز برای ابراز احساسات مختلف است. امکان صحبت کردن با طرف مقابل درباره احساسات و افکار مختلف از جمله ترسها و خواسته هایتان، کمک زیادی به تحکیم رابطه و افزایش میزان وفاداری دو طرف به همدیگر می شود.
4- سپاسگزاری را تمرین کنید: با یادآوری اینکه چقدر خوش شانس هستید که شریک زندگیتان را پیدا کرده اید، سپاسگزاری تان را از این موهبت نشان بدهید. وقتی قدردان بودن او و لحظات خوبی که برایتان رقم زده باشید، احتمال بی وفایی را کم می کنید و باعث تقویت رابطه می شوید.
5- پیگیر باشید: وفاداری به پشتکار و تلاش نیاز دارد. وقتی مشکلات و چالشهای رابطه خودشان را نشان می دهند به خودتان یادآوری کنید که باید متعهد و وفادار بمانید. اینکه مدام در حال تمرین وفاداری باشید و به طور مرتب این مساله را به خودتان یادآوری کنید، احتمال پیش آمدن موقعیت های سخت و دشوار و یا جدایی را در رابطه کم می کند.
6- با خودتان صادق باشید: به این فکر کنید که شریک زندگیتان را چقدر سخت پیدا کرده اید و نباید به این راحتیها او را از دست بدهید. اگر برای حفظ رابطه تان کمک لازم داشتید، حتما کمک بگیرید و اجازه ندهید رابطه ایده آلتان از دست برود.
7- قدمهای کوچک بردارید: برای وفادار بودن لازم نیست کار خیلی سخت و بزرگی بکنید. با اینکه از خودگذشتگی و تعهد صادقانه برای موفق بودن یک رابطه بسیار مهم است؛ اما همین کارهای کوچک مثل بیان کلمات محبت آمیز و کمک در کارهای خانه برای استراحت دادن به شریک زندگیتان نشانه هایی از وفاداری به او هستند. علاوه بر این، صداقت داشتن در هر چیزی، حتی چیزهای کوچک و جزئی باعث می شود طرف مقابلتان به شما اعتماد کند و جلوی بروز اختلاف نظرهای مختلف را هم می گیرد.
8- بخشش داشته باشید: اینکه بدانید چه موقع باید دلخوری ها و مشاجرات را کنار بگذارید و ببخشید خیلی مهم است. وقتی خودتان یا شریک زندگیتان مرتکب اشتباه شدید، باید گذشت و بخشش را تمرین کنید تا آرامش به رابطه تان برگردد. هر چه به جزییات کوچک بپردازید، اصل کلی و مهم رابطه تان را بیشتر نادیده می گیرید. پس رها کنید و بگذرید.
9- کمک بگیرید: باید بدانید چه زمانی لازم است از شریک زندگیتان یا یک فرد دیگر کمک بگیرید. وقتی به مشکلات و چالشهای بزرگ برخورد می کنید روی حمایت طرف مقابلتان حساب کنید و از او کمک بگیرید. علاوه بر این می توانید برای حل مشکلات جدی و مهم از مشاور کمک بگیرید. یادتان باشد کمک خواستن هیچ وقت بد نیست و خیلی مواقع باعث تحکیم و بهتر شدن روابط شما و فردی که دوستش دارید می شود.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین