. . .

روان شناسی چگونه تنبلی را متوقف کنیم؟

تالار روانشناسی اجتماعی
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

seon-ho

رفیق رمانیکی
مدیر بازنشسته
شناسه کاربر
154
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-14
آخرین بازدید
موضوعات
726
نوشته‌ها
1,404
راه‌حل‌ها
18
پسندها
4,364
امتیازها
407
سن
19
محل سکونت
دنیای موسیقی:)

  • #1
چگونه تنبلی را متوقف کنیم؟

چگونه تنبلی را متوقف کنیم؟​


همه ما دوره‌های زمانی داریم که احساس می‌کنیم انرژی کمتری داریم و برای یافتن انگیزه تلاش می‌کنیم. ممکن است ما به خودمان متفاوت نگاه کنیم. اهداف ما اهمیت کمتری پیدا می‌کنند و برای ما دشوار بوده و ممکن است فکر کنیم که آیا ما توانایی داریم. حتی ممکن است خودمان را تنبل بنامیم. برای رهایی از تنبلی موارد زیر را بخوانید:
2c45af6a-c0b3-4ed5-a1ee-514c5a083cb8.jpg


- شما تنها نیستید:
اگر گاهی احساس تنبلی می‌کنید مطمئناً تنها نیستید. نظرسنجی‌های اخیر نشان داده است که 80 درصد از افرادی که برای سال جدید تصمیم گیری کرده‌اند در رسیدن به هدف مورد نظر خود موفق نخواهند شد. موارد زیادی وجود دارد که می‌تواند مانع بهره وری و دستیابی به اهداف ما شود و ما را مجبور کند که خود را "تنبل" ببینیم. در مواقعی دیگر ممکن است ما خودمان با رویکرد، طرز فکر یا روش هایمان موانع را ایجاد کنیم.

- عادت‌های قدیمی را کنار بگذارید:
به منظور پیشرفت واقعی و ترک الگوهای قدیمی باید تشخیص دهیم که چه چیزی ممکن است بر ناتوانی ما در رسیدن به اهداف ما تأثیر بگذارد یا باعث شود احساس بهره‌وری کمتری نسبت به آنچه که دوست داریم داشته باشیم. بنابراین آنچه شما ممکن است به عنوان یک فرد "تنبل" تصور کنید ممکن است فقط تغییر رویکرد شما و رهایی از عادات قدیمی و غیر مفید باشد که شما را از احساس بهره وری و رسیدن به اهداف باز می‌دارد. در اینجا چندین عادت از این قبیل وجود دارد که می‌تواند ما را از رسیدن به اهداف باز دارد:

- از خود انتظار داشته باشید که کامل باشید:
هنگامی که ما در جهت دستیابی به هدفی کار می‌کنیم انتظار داریم که جاده هموار و یکدست باشد. در حالی که در حقیقت مسیر به سوی هدف ما به احتمال زیاد پر از پیچ و خم و شکست است.

- به انتقاد کردن دیگران گوش بدهید:
همانطور که از طریق تجربیات خود در مورد خود و جهان می‌آموزیم از دیگران بازخوردی دریافت می‌کنیم که به شکل‌گیری خودپنداره ما کمک می‌کند. وقتی شخصی که برای ما مهم است در گذشته ما را تنبل خوانده است واقعاً می‌تواند بر دیدگاه ما حتی در بزرگسالی تأثیر بگذارد. همچنین ممکن است بشنویم که مردم از تلاش‌های ما در زندگی انتقاد می‌کنند و باعث می‌شود در خود دچار تردید یا دلسردی شویم.
4939251d-b0e9-4235-93b8-faa4bc43ff22.jpg

انجام چه کاری را باید شروع کرد؟​

- اهداف کوچک و دست یافتنی ایجاد کنید:
شما هنوز هم می‌توانید آرزوی رسیدن به اوج را داشته باشید اما آن هدف بزرگ را به اهداف کوچکتر تقسیم کنید که به شما کمک می‌کند احساس پیشرفت و انگیزه بیشتری برای ادامه صعود داشته باشید. همانطور که تصویر کلی را در نظر می‌گیرید مراحل کلیدی را که برای رسیدن به آنجا لازم است به یاد داشته باشید و آنها را یادداشت کنید. در صورت نیاز اهداف را حتی به اهداف کوچکتر یا کوتاه مدت تقسیم کنید.

- روی نقاط قوت خود تمرکز کنید:
اگر به یک منتقد درونی که بر نقص‌ها و کاستی‌های شما تمرکز می‌کند عادت کرده‌اید در تهیه فهرست از نقاط قوت خود سود زیادی خواهید برد.

- پیروزی‌های کوچک را جشن بگیرید:
جشن گرفتن پیروزی‌های خود در حین انجام اهداف کوچک یا حتی با غلبه بر شکست‌ها می‌تواند به شما در پیشبرد پیشرفت کمک کند که می‌تواند به ما در دستیابی به موفقیت بلند مدت کمک کند.

به سلامتی خود اهمیت بدهید:
احساس تنبلی ما نیز می‌تواند تحت تأثیر نحوه مراقبت فیزیکی از خودمان باشد. ما می‌توانیم عادات جدید تعیین هدف را بیاموزیم و برای به چالش کشیدن الگوهای فکری منفی خود کار کنیم اما همچنین باید در نظر بگیریم که برای بدن خود چه می‌کنیم.
غذاهای خوب بخورید:
آنچه می‌خوریم نقش مهمی در احساس انرژی ما دارد. گزینه‌هایی که ارزش غذایی کمی برای کمک به ما در حفظ سطح انرژی مناسب دارند. نمونه غذا و نوشیدنی که می‌تواند به افزایش انرژی کمک کند شامل موارد زیر است:
- بادام
- ماهی سالمون
- موز
- ماست
- جو دوسر
- آب
51fe1b3a-24b3-4c43-aa24-c9bb8c724e55.jpg

نمونه‌هایی از غذا و نوشیدنی که باید در صورت تمایل به افزایش انرژی از آنها اجتناب کنید عبارتند از:
- سیب زمینی سرخ کرده
- آب نبات
- نان
- نوشیدنی‌های شیرین
- دونات
- دسرها
- الکل

اگرچه غذاهای شیرین می‌توانند به ما انرژی موقت بدهند اما بسیار کوتاه مدت است و می‌تواند باعث شود احساس کنیم که سطح انرژی ما به پایان رسیده است. زمان وعده های غذایی و میان وعده‌های ما نیز می‌تواند بر سطح انرژی ما تأثیر بگذارد.

ورزش کنید و فعالیت بدنی داشته باشید:
وقتی خسته هستیم و احساس تنبلی می‌کنیم آخرین کاری که احتمالاً می‌خواهیم انجام دهیم ورزش است. با این حال حرکت بدن ما می‌تواند به افزایش سطح انرژی و احساس کلی بهره وری کمک کند که شامل موارد زیر می‌باشد:
- دویدن
- پیاده روی
- شرکت در کلاس آمادگی جسمانی
- شرکت در کلاس یوگا

خواب را در اولویت قرار دهید:
الگوهای خواب ما می‌تواند بر سطح انرژی ما تأثیر زیادی بگذارد. اگر تمایل به تنبلی دارید ممکن است فکر کنید شب‌ها بیش از حد می‌خوابید یا در طول روز چرت‌های طولانی می‌زنید. هنگام خواب به موارد زیر توجه کنید:
- سعی کنید هر شب سر ساعت مشخصی به رختخواب بروید
- حداقل یک ساعت قبل از خواب زمان استفاده از صفحه نمایش را محدود کنید
- بعد از ناهار کافئین را محدود کنید

استرس خود را کنترل و مدیریت کنید:
- در طول روز ورزش کنید
- کارهای مورد علاقه خود را انحام دهید
- مدیتیشن کنید

خود را با دیگران مقایسه نکنید:
سرانجام وقتی احساس تنبلی می‌کنید طبیعی است که به اطراف خود نگاه کنیم و فکر کنیم بقیه به جز شما این کار را درست انجام می‌دهند. به خود اجازه ندهید درگیر حواس پرتی و مقایسه خود با دیگران شوید. برداشتن گام‌های کوچک در جهت مراقبت بهتر از خود، افزایش انرژی، اهداف بهبود یافته و تنظیم مرزهای سالم می‌تواند به شما کمک کند در کوتاه مدت احساس تنبلی نکنید. اولویت‌بندی و انجام اقدامات مداوم کلید تغییر طولانی مدت است.
 
  • لایک
واکنش‌ها[ی پسندها]: 1 user
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین