. . .

آموزش پیشگیری از اعتیاد نوجوانان

تالار روانشناسی اجتماعی
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

فاطره

تیم هنرجو
پرسنل مدیریت
مدیر
تیم تبلیغات
ناظر
منتقد
کپیست
طراح
تدوینگر
گوینده
هنرجو
آزمایشی
منتقد
مقام خاص
مبلغ‌یار
مدیر
هنرجویان
شناسه کاربر
5955
تاریخ ثبت‌نام
2023-07-21
آخرین بازدید
موضوعات
646
نوشته‌ها
1,737
راه‌حل‌ها
32
پسندها
4,011
امتیازها
585

  • #1
❇️پیشگیری از اعتیاد نوجوانان

بسیاری از والدین وقتی صحبت از مصرف مواد روانگران و مخدر می شود وحشت می کنند و نگران می شوند . آنها می دانند که مصرف مواد مخدر و روانگردان خطر دارد و همیشه این احتمال وجود دارد که فرزندشان از این مواد استفاده کند . اکثرا وقتی چنین اتفاقی می افتد والدین فراموش می کنند باید چه کاری انجام بدهند آنها می خواهند آرام باشند ولی نگران اند . آنها به جای امید دادن به نوجوانشان از او انتظار دارند مواد مخدر را تقبیح کند ! به جای حق انتخاب دادن دستور صادر می کنند و به جای راهنمایی کنترل می کنند و به جای توضیح پیامد رویدادها تنبیه می کنند .
بهترین راه برای کمک به نوجوان برای پرهیز از مصرف مواد مخدر سوق دادن آنها به سمت تصمیم درست گرفتن است ، شما باید کمک کنید تا فرزندتان بتواند تصمیم درست بگیرد .

👈عزت نفس دادن به نوجوان

نوجوانانی که عزت نفس و اعتماد به نفس بالاتری دارند نسبت به خودشان احساس خوبی دارند بیشتر استقلال رای پیدا می کنند و کمتر به دوستانشان اجازه می دهند درباره مصرف مواد نزد آنان صحبت کنند .

👈نوجوان را برای تصمیم گرفتن و حل مشکلات راهنمایی کنید

شما باید کمک کنید فرزندتان قبل از تصمیم گرفتن درست فکر کند ، نوجوانانی که می توانند تصمیم بگیرند و مشکلاتشان را حل کنند احتمال بیشتری دارد که در مورد عواقب مصرف مواد فکر کنند .

👈نوجوانان را به فعالیت های سالم تشویق کنید

نوجوانان می توانند در فعالیت های مدرسه ای مانند ورزش ، گروه های موسیقی و باشگاه ها شرکت کنند . مکان هایی که شما برای عبادت به آنجا می روید نیز ممکن است فعالیت های سالمی داشته باشند که نوجوانان بتوانند در آنها شرکت کنند .

👈اطلاعات کسب کنید

یکی از راهکارهای پیشگیری از اعتیاد نوجوانان این است که خودتان بتوانید اطلاعات درستی به دست بیاورید . از طریق مدرسه ، کلاس های فرزندپروری ، روانشناسان ، کتاب های پیشگیری از اعتیاد و ... سعی کنید اطلاعات خود را در این زمینه ها بالا ببرید.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین