. . .

خبر هرآنچه از آیپد ایر نسل ۶ می‌دانیم؛ میان‌رده‌ای در قامت پرچم‌دار!

تالار متفرقه دیجیتال
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

HELMET

رفیق رمانیکی
رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
780
نوشته‌ها
1,856
راه‌حل‌ها
5
پسندها
133
امتیازها
438
سن
91
محل سکونت
Overgreen
وب سایت
pin.it

  • #1

تاریخ عرضه و قیمت

با‌توجه‌به پنجره‌‌ی ۱۸ ماهه میان عرضه‌ی هرکدام از آیپدهای ایر نسل سوم و چهارم و پنجم، می‌توان فرض کرد احتمالاً همین بازه‌ی زمانی برای محصول بعدی نیز اعمال می‌شود. همان‌طور‌که iPad Air 5 در مارس ۲۰۲۲ عرضه شد، می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که iPad Air 6 در سپتامبر ۲۰۲۳ در‌کنار خانواده آیفون ۱۵ پا به دنیای فناوری خواهد گذاشت.
دستگاهمعرفی
آیپد ایر نسل سوممارس ۲۰۱۹
آیپد ایر نسل چهارمسپتامبر ۲۰۲۰
آیپد ایر نسل پنجممارس ۲۰۲۲
آیپد ایر نسل ششمسپتامبر ۲۰۲۳ (تاریخ احتمالی)

سال‌های متمادی قیمت آیپد ایر در بازه‌ای مشخص نگه داشته شده است. مدل پایه‌ی وای‌فای ۶۴ گیگابایتی از ۵۹۹ دلار و مدل ۲۵۶ گیگابایتی از ۷۴۹ دلار شروع می‌شود.
اگر اپل انواع فضای ذخیره‌سازی را تغییر ندهد یا ویژگی خاصی را معرفی نکند، انتظار داریم آیپد ایر نسل ششم قیمتی مشابه دو نسل پیشین داشته باشد. این به‌معنای قیمت ۵۹۹ دلار برای نسخه‌ی ۶۴ گیگابایتی و ۷۴۹ دلار برای نسخه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی است.




طراحی و نمایشگر

در‌حال‌حاضر، اطلاعات زیادی از طراحی iPad Air 6 وجود ندارد و نباید در آیپد ایر ۶ منتظر تغییر زیادی در طراحی باشید و به‌نظر می‌رسد دستگاه مذکور به مدل‌های قبلی پایبند خواهد بود. البته این اتفاق بدی نیست؛ زیرا مدل‌های قدیمی‌تر آیپد ایر تبلت‌های قدرتمندی هستند که با اپل پنسل و مجیک کیبورد به‌خوبی ترکیب می‌شوند.
نسل چهارم این خانواده طراحی قدیمی را کنار گذاشته است و از لبه‌های صاف با حاشیه‌های یکنواخت و Touch ID استفاده می‌کند که دقیقاً در دکمه پاور تعبیه شده است. باتوجه‌به اینکه با ظهور آیپد نسل دهم همه تبلت‌های اپل از همان طراحی جدید بهره می‌برند، به‌نظر نمی‌رسد در آیپد ایر نسل ۶ تغییرات خاصی مشاهده کنیم؛ البته احتمالاً گزینه‌های رنگی بیشتری ارائه خواهد شد.
آیپد ایر ۵ با قلم

اگر اپل در نسل جدید تبلت‌های خود حاشیه‌ها را کاهش دهد، تجربه‌ی کار با آیپد ایر نسل ششم بهبود خواهد یافت. بدین‌ترتیب نمایشگر کمی بزرگ‌تر از قبل می‌شود، بدون اینکه اندازه‌ی کلی دستگاه تغییری کند.
به‌نظر می‌رسد آیپد ایر قرار است باز‌هم از نمایشگرهای عالی خط‌تولید آیپد پرو بی‌نصیب بماند. درحالی‌که آیپد پرو ۱۱ اینچی از صفحه‌نمایش LED ProMotion Liquid Retina با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد، آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی گران‌تر حتی به فناوری مینی ال‌ای‌دی مجهز است.
برخلاف آن‌ها، نسل ششم آیپد ایر احتمالاً به صفحه‌نمایش ۱۰٫۹ اینچی IPS LCD با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز (مشابه نسل پنجم) مجهز خواهد شد. بااین‌حال، اگر اپل این‌ بار در آیپد ایر نسل جدید خود از نمایشگری با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز استفاده کند، پیشرفت درخورتوجهی محسوب می‌شود.




مشخصات دوربین

آیپد ایر همیشه دستگاهی تک‌دوربینه بوده است و واقعاً انتظار نداریم که این موضوع با نسل ششم تغییر کند. سیستم دوربین دوگانه در‌واقع ویژگی اصلی خانواده‌ی آیپد پرو است که آن را با دیگر دستگاه‌ها متمایز می‌کند.
انتظار می‌رود که مشخصات کلی دوربین پشتی به‌صورت جزئی به‌روزرسانی شود. دو نسل پیشین دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری 4K@60fps داشنتد که برای تبلت‌ راضی‌کننده به‌نظر می‌رسد؛ اما احتمالاً آیپد ایر ۶ ارتقا خواهد یافت.
رنگ های مختلف تبلت آیپد ایر 2022 اپل / Apple iPad Air 2022

در همین حال، آیپد ایر نسل پنجم پیشرفت نسبتاً چشمگیری در دوربین جلویی تجربه کرد و آن اضافه‌شدن دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و ویژگی سنتر استیج بود. قابلیت مذکور کاربر را هنگام تماس‌های ویدئویی در مرکز قاب نگه می‌دارد. بنابراین، واقعاً انتظار نداریم iPad Air 6 در این زمینه با پیشرفتی همراه شود.




سخت‌افزار و نرم‌افزار

تبلت‌های اپل ازلحاظ سخت‌افزاری قدرتمند هستند. به‌عنوان مثال، با تراشه‌ی M1 و ۸ گیگابایت رم، نسل پنجم آیپد ایر دستگاه قدرتمندی محسوب می‌شود؛ به‌همین‌دلیل، ممکن است در آیپد ایر ۶ نیز استفاده از پردازنده‌ی یادشده را شاهد باشیم. بااین‌حال، این موضوع دور از ذهن نیست که کوپرتینویی‌ها از M2 نیز استفاده کنند.
تراشه‌ی M2 عملکرد را افزایش می‌دهد و کارایی را بهبود می‌بخشد. نکته‌ی دیگر اینکه امیدواریم نسل بعدی آیپد ایر از عمر باتری ۱۰ ساعت و ۹ دقیقه‌ای مدل فعلی پیشی بگیرد. گفتنی است شاید تراشه‌ی M3 بتواند در آیپد ایر 6 جای بگیرد؛ اما براساس شایعات فعلی، احتمالاً این اتفاق در سال ۲۰۲۴ رخ می‌دهد.
به‌لطف استفاده از M1 در نسل پنجم آیپد ایر، عمر باتری دستگاه افزایش یافت. اگر ظرفیت باتری در نسل جدید این خانواده افزایش نیابد، می‌توان انتظار عملکرد مشابه را داشت. همچنین، باید دید آیا تغییری در تراشه اتفاق میفتد یا خیر. ممکن است از M2 در آیپد ایر نسل ششم استفاده شود و این مسئله روی عملکرد دستگاه و عمر باتری تأثیر خواهد گذاشت.
رنگ‌بندی آیپد ایر ۲۰۲۰

از زمان نسل سوم آیپد ایر، فقط دو نوع حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۶۴ و ۲۵۶ گیگابایتی را برای تبلت‌های سری ایر مشاهده کرده‌ایم. باتوجه‌به تاریخچه‌ی این خط‌تولید، به‌احتمال زیاد iPad Air 6th Gen از فضای ذخیره‌سازی مشابهی استفاده خواهد کرد؛ اما بسیاری انتظار اضافه‌شدن حافظه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی را نیز می‌کشند.
چندی پیش، اپل در مهم‌ترین رویداد ده سال اخیر خود، WWDC 2023، سیستم‌عامل آیپداواس ۱۷ را معرفی کرد که به‌عنوان جدیدترین نسخه برای آیپد مینی و آیپد، آیپد ایر و آیپد پرو ارائه شد.
نسخه‌ی جدید آیپداواس بهبودهای ویژه‌ای در Stage Manager و شخصی‌سازی لاک‌اسکرین و ویجت‌های تعاملی اضافه می‌کند. به‌طور‌کلی، بخش اعظمی از ویژگی‌های سیستم عامل iOS 17 ازجمله قابلیت‌های Messages و توسعه‌ی ظرفیت AirDrop و ویرایش خودکار هوشمندتر در آیپداواس ۱۷ نیز دردسترس قرار می‌گیرند.




سخن‌پایانی

براساس اطلاعاتی که تاکنون منتشر شده است و در این مقاله گردآوری کرده‌ایم، آیپد ایر پیشرفت‌هایی جزئی دربرابر نسل پیشین خود خواهد کرد. تنها گزینه‌ای که می‌تواند این محصول را متمایز کند، پردازنده‌ی M2 اپل است.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین