. . .

بحث و گفتگو گلکسی واچ 6 سامسونگ؛ هرآنچه تاکنون می‌دانیم

تالار متفرقه دیجیتال
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

HELMET

رفیق رمانیکی
رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
780
نوشته‌ها
1,856
راه‌حل‌ها
5
پسندها
136
امتیازها
438
سن
91
محل سکونت
Overgreen
وب سایت
pin.it

  • #1

گلکسی واچ ۶ سامسونگ به‌زودی از راه می‌رسد. در این مقاله، به تمام اخبار و شایعات موجود درباره‌‌ی نسل بعدی این ساعت اشاره می‌کنیم.

سری گلکسی واچ سامسونگ جزو بهترین ساعت‌های هوشمند در بازار هستند و طی چند وقت اخیر این غول فناوری روی اصلاح تجربه‌ی کاربری تمرکز کرده است.
گلکسی واچ ۶ سامسونگ می‌تواند نسل بعدی ساعت هوشمند ساخته‌شده برای کاربران گوشی‌های گلکسی باشد. در این مقاله، به تمام اخبار و شایعات گلکسی واچ ۲۰۲۳ سامسونگ می‌پردازیم.

تاریخ عرضه و قیمت گلکسی واچ ۶ سامسونگ



ساعت‌های نسل قبلی سامسونگ در تاریخ‌های زیر عرضه شدند:

  • گلگسی واچ: آگوست ۲۰۱۸
  • گلکسی واچ اکتیو: مارس ۲۰۱۹
  • گلکسی واچ اکتیو ۲: سپتامبر ۲۰۱۹
  • سری گلکسی واچ ۳: آگوست ۲۰۲۰
  • سری گلکسی واچ ۴ : آگوست ۲۰۲۱
  • سری گلکسی واچ ۵: آگوست ۲۰۲۲
سامسونگ چهارچوب مشخصی برای عرضه‌ی پوشیدنی‌هایش دارد. تنها استثنا در بالا، گلکسی واچ اکتیو است که فوریه‌ی ۲۰۱۹ معرفی و در مارس همان سال به بازار عرضه شد. گلکسی‌واچ‌های دیگر در ماه آگوست معرفی و چند هفته بعد عرضه شده‌اند. اکتیو ۲ عملاً ماه سپتامبر به بازار عرضه شد؛ اما ماه قبل از آن (آگوست) مانند سایر محصولات معرفی شد.
انتظار داریم نسل جدید در رویداد گلکسی آنپکد تابستان امسال در سئول کره جنوبی رونمایی شود. به‌طور دقیق‌تر، گفته می‌شود سامسونگ این رویداد را در تاریخ ۲۶ جولای (۴ مرداد ۱۴۰۲) برگزار می‌کند. پیش‌بینی می‌شود در این روز نیز شاهد رونمایی گوشی‌های تاشدنی باشیم.
تعیین قیمت ساعت هوشمند آینده‌ی سامسونگ در شرایط فعلی موضوعی دشوار است و تنها می‌توان حدس زد. سال گذشته، سری گلکسی واچ ۵ با قیمت ۲۷۹ دلار برای مدل پایه و ۴۴۹ دلار برای مدل پرو عرضه شد که تنها در یک اندازه در‌دسترس است.
در زمان نگارش این مقاله، نسخه‌ی ۴۰ میلی‌متری گلکسی واچ ۵ در بازار ایران حدود ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و گلکسی واچ ۵ پرو حدود ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد. همچنین، هر مدل در نسخه‌های LTE نیز عرضه شدند که قیمت این سری تقریباً ۳۰ دلار بیشتر از قیمت‌های نسل قبلی بود.
این روند ممکن است برای نسل آینده ادامه پیدا کند. یکی از افشاگران مجله Dialabs ادعا می‌کند قیمت نسخه‌های Bluetooth و 4G گلکسی واچ ۶ ۴۰ میلی‌متری شاید در فرانسه به ترتیب ۳۱۹٫۹۹ و ۳۶۹٫۹۹ یورو باشد.
این رقم ۱۰۰ دلار گران‌تر از نسل چهار در فرانسه خواهد بود. این افشاگر همچنین مدعی شده که مدل ۴۴ میلی‌متری قیمتی برابر با ۳۴۹٫۹۹ و ۳۹۹٫۹۹ دلار خواهد داشت و در صورت صحت‌داشتن، مشخص نیست که آیا آمریکا نیز چنین افزایش قیمتی را تجربه خواهد کرد یا خیر.
ازطرفی دیگر، این افشاگر همچنین گفته است که نسخه‌ی ۴۳ میلی‌متری گلکسی واچ ۶ کلاسیک شاید ۴۱۹٫۹۹ و ۴۶۹٫۹۹ باشد، درحالی‌که نسخه‌ی ۴۷ میلی‌متری ممکن است ۴۴۹٫۹۹ و ۴۹۹٫۹۹ قیمت داشته باشد. این موضوع باعث می‌شود که مدل کلاسیک حدود ۵۰ دلار از گلکسی واچ ۵ پرو ارزان‌تر باشد.
از یک‌ طرف، حدس‌زدن این موضوع دشوار است که سامسونگ امسال دوباره قیمت را افزایش می‌دهد یا خیر و از طرف دیگر، قیمت‌های فعلی سامسونگ در‌مقایسه‌با رقیب کوپرتینویی‌اش رقابتی باقی می‌ماند. اگر سامسونگ بهبودهای زیادی ارائه دهد، شاید سری جدید قیمت گران‌تری داشته باشند.

طراحی، رنگ و اندازه گلکسی واچ ۶ سامسونگ


نسل فعلی ازنظر طراحی تغییر چندانی در خانواده‌ی گلکسی واچ ایجاد نکرد. بااین‌حال، تغییرنکردن طراحی لزوماً ایراد نیست؛ چرا‌که این ساعت‌ها زیبا هستند و نمایشگر AMOLED چشم‌نواز و ویژگی‌های چشمگیری دارند.
بااین حال، بحث‌های زیادی پیرامون مدل ارتقایافته‌ در سال ۲۰۲۳ وجود دارد. برخی منابع اعلام کرده‌اند که سامسونگ با ارائه‌ی مدل «کلاسیک ۲۰۲۳» اوضاع را کمی تغییر خواهد داد. به‌نظر می‌رسد برخی از رندرهای فاش‌شده توسط OnLeak، گلکسی واچ ۶ کلاسیک را با حاشیه‌های چرخان نشان می‌دهند.
در زیر می‌توانید رندرهای فاش‌شده از گلکسی واچ ۶ معمولی را مشاهده کنید:
رندر گلکسی واچ ۶ معمولی در رنگ مشکی

گلکسی واچ ۶ (مشکی)
رندر گلکسی واچ ۶ معمولی در رنگ مشکی

گلکسی واچ ۶ (کرم)
رندر گلکسی واچ ۶ معمولی در رنگ نقره‌ای

گلکسی واچ ۶ (نقره‌ای)
تصویر زیر که توسط رسانه‌ی Yonhap News ثبت و منتشر شده است، سون هیونگ‌مین، بازیکن کره‌ای باشگاه فوتبال «تاتنهام هاتسپر» را نشان می‌دهد که گلکسی واچ 6 کلاسیک جدید را در مچ دست دارد. به‌نظر می‌رسد این ساعت حاشیه‌ی چرخان مورد علاقه‌ی طرفداران را در بدنه‌ای نازک‌تر از گلکسی واچ ۴ کلاسیک بازگردانده است.
لکسی واچ ۶ کلاسیک روی مچ دست سون هیونگ مین
این موضوع با اخبار قبلی مبنی‌بر اینکه ساعت‌های هوشمند سامسونگ در اوایل ماه جولای از گواهی گوگل‌پلی عبور کرده‌اند، همخوانی دارد و به گفته‌ی 9to5Google، نام‌هایی که در این فهرست قرار گرفته اند «گلکسی واچ ۶» و «گلکسی واچ ۶ کلاسیک» بوده‌اند.
گلکسی واچ ۶ دارای شماره مدل SM–R930 (۴۰ میلی‌متر) و SM–R940 (۴۴ میلی‌متر) و واچ ۶ کلاسیک دارای شماره مدل SM–R950 (۴۳ میلی‌متر) و SM–R960 (۴۷ میلی‌متر) هستند. پیش‌بینی می‌شود در هفته‌های آینده مدل‌های بیشتری تأیید شوند.
رندر گلکسی واچ ۶ کلاسیک

آیا مدل پرو نیز وجود خواهد داشت؟ جواب این سوال کمی سخت است و ما شک داریم. شایعات زیادی درباره‌ی این مدل خاص وجود ندارد و این احتمال وجود دارد که سامسونگ به رویکرد دوگانه پایبند بماند و تنها دو ساعت یعنی گلکسی واچ ۶ و گلکسی واچ ۶ کلاسیک عرضه کند.
به‌نظر می‌رسد برخی از رندرهای به‌دست آمده توسط رسانه‌ی WinFuture تأیید می‌کنند که حداقل دو رنگ مشکی و نقره‌ای برای گلکسی واچ ۶ کلاسیک و سه رنگ مشکی، کرم و نقره‌ای برای گلکسی واچ ۶ وجود خواهد داشت.
ازطرفی دیگر، رنگ‌ها را می توان براساس اندازه و مدل جدا کرد. ظاهرا واچ ۶ ۴۰ میلی‌متری در رنگ‌های گرافیتی یا کرم و نسخه‌ی ۴۴ میلی‌متری در رنگ‌های گرافیتی یا نقره‌ای دردسترس خواهد بود. در مورد نوع کلاسیک، هر دو نسخه‌ی ۴۳ میلی‌متری و ۴۷ میلی‌متری احتمالا در رنگ مشکی یا نقره‌ای عرضه خواهند شد.

مشخصات گلکسی واچ ۶ سامسونگ


در بخش مشخصات، سری گلکسی واچ ۶ شاید با تراشه‌ی بسیار بهتری عرضه شود. گلکسی واچ ۶ با تراشه اگزینوس W930 عرضه خواهد شد که نسبت به W920 که در مدل‌های گلکسی واچ ۵ و گلکسی واچ ۴ دیده می‌شود، ارتقا یافته است. بااین‌حال، تراشه‌ی جدیدتر بر اساس همان شماره مدل قدیمی‌تر (S5E5515) ساخته شده است. این یعنی تراشه از نظر فیزیکی یکسان است؛ اما کمی تغییر کرده تا نام جدیدی را یدک بکشد. به‌عبارت دیگر، انتظار نسخه‌ی اورکلاک‌شده از تراشه سال گذشته را داشته باشید، نه تراشه کاملا جدید.
براساس شایعات، سامسونگ شاید نمایشگرهای microLED را به این ساعت‌ها بیاورد. ناگفته نماند در همین‌ حال شایعات مشابهی درباره‌ی مدل اولترا بعدی اپل واچ شنیده‌ایم. بااین‌حال به‌گفته‌ی رسانه‌ی SamMobile، این فناوری برای عرضه در ماه جولای آماده نخواهد شد؛ بنابراین، احتمالاً این ارتقا تا زمان عرضه‌ی گلکسی واچ ۷ به‌ تعویق می‌افتد. نمایشگرهای microLED با بازتولید بهتر رنگ‌ها و دید بهتر، تجربه‌ی دید روشن‌تری ارائه می‌دهند و می‌توانند به حفظ عمر باتری کمک کنند.

ویژگی‌های جدید گلکسی واچ ۶ سامسونگ


در اوایل ماه می، سامسونگ چند ویژگی مهم را اعلام کرد که در گلکسی واچ ۶ وجود خواهد داشت. این ساعت‌ها با رابط کاربری One UI 5 Watch، نسخه جدید پوسته‌ی 4 Wear OS از راه خواهند رسید.
یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های این به روزرسانی، ردیابی‌خواب شبیه به برند فیت بیت است. پلتفرم جدید ردیابی خواب نگاهی شخصی به سابقه‌ی خواب شما ارائه می‌کند و حتی پیشنهادهایی برای بهبود عادات خواب شما نشان می‌دهد.
ردیابی خواب گلکسی واچ ۶ سامسونگ

هنوز جزئیات زیادی درباره‌ی ویژگی‌های ردیابی احتمالی موجود در نسل بعدی گلکسی واچ دردسترس نیست. در قسمت حسگر، می‌توان فرض کرد که محصول یادشده همچنان از شتاب‌سنج، فشارسنج، ژیروسکوپ، حسگر ژئومغناطیسی و حسگر BioActive سامسونگ (حسگر ضربان قلب نوری (PPG)، نوار قلب (ECG) و تحلیل امپدانس بیوالکتریکی (BIA) بهره‌مند باشد.
ردیابی تناسب اندام و GPS داخلی در سری فعلی عملکرد بسیار خوبی داشتند. همچنین با رابط کاربری جدید One UI 5 Watch می‌توان ضربان قلب را برای بازخوردهای تمرینی پیشرفته‌تر درلحظه مانند «گرم کردن» «سوزاندن چربی»، «تمرین‌های هوازی» و غیره تنظیم کرد.
علاوه‌بر این، سامسونگ به‌روزرسانی‌ای برای تشخیص افتادن (سقوط) فرد نیز برای تمرینات ایمن‌تر ارائه می‌دهد. زمانی که این ویژگی فعال شود، کاربران قادر به برقراری ارتباط مستقیم با سرویس‌های اضطراری خواهند بود.
سامسونگ همچنین به‌تازگی نوتیفیکیشن ریتم نامنظم قلب را برای گلکسی واچ ۴ و گلکسی واچ ۵ معرفی کرده است، بنابراین می‌توان گفت که این ویژگی در سری گلکسی واچ ۶ در هنگام رونمایی دردسترس خواهد بود که برای بسیاری از افراد دارای مشکل قلبی مفید است.
یکی از ویژگی‌هایی که می‌دانیم در راه است، یک راه جدید و جالب برای تنظیم ساعت از یک گوشی به گوشی دیگر است. قبلا، این کار نیازمند ریست کامل ساعت بود؛ اما در One UI 5 Watch شاهد این امر نخواهیم بود و این امکان را دارید تا پوشیدنی‌های خود را بدون تنظیم مجدد به گوشی جدید متصل کنید. به‌عبارت دیگر، اگر شما یک گلکسی واچ ۶ بخرید و سپس سال آینده آن را به گلکسی S24 ارتقا دهید، در طول انتقال نیازی به ریست‌کردن ساعت خود نخواهید داشت.

گلکسی واچ ۵ پرو ویژگی‌های پایش جدیدی را برای علاقه‌مندان به فضای باز به‌ارمغان آورد و این ساعت را به تجربه‌ای تشبیه کرد که ممکن است در محصول گارمین پیدا کنید. هنوز مشخص نیست که آیا این ویژگی‌ها به سری گلکسی واچ ۶ راه پیدا خواهند کرد یا خیر.

باتری گلکسی واچ ۶ سامسونگ


در مورد دوام باتری، طبق گزارش رسانه‌ی GalaxyClub، باتری‌های سری گلکسی واچ 6 امسال شاید تقویت شوند. این اطلاعات از گواهینامه‌های دریافت‌شده در کشور اصلی سامسونگ، کره جنوبی به دست آمده است. مدل پایه گلکسی واچ ۶ می‌تواند انواع ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری خواهد داشت. گفته می‌شود نوع ۴۰ میلی‌متری گلکسی اچ ۶ به باتری ۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز خواهد شد؛ این درحالی است که نوع ۴۰ میلی‌متری گلکسی واچ ۵ باتری ۲۸۴ میلی‌آمپرساعتی دارد.
ازطرفی دیگر، نوع ۴۴ میلی‌متری گلکسی واچ ۶ احتمالا به باتری ۴۲۵ میلی‌آمپر‌ساعتی مجهز می‌شود که نسبت به باتری ۴۱۰ میلی‌آمپر‌ساعتی نوع ۴۴ میلی‌متری گلکسی واچ ۵ اندکی افزایش را تجربه خواهد کرد.

هنوز خبری از ظرفیت باتری گلکسی واچ ۶ کلاسیک نیست. به عنوان مقایسه، گلکسی واچ ۵ پرو باتری ۵۹۰ میلی آمپر ساعتی را در خود جای داده که پرظرفیت ترین باتری در ساعت هوشمند سامسونگ است. باتوجه به افزایش ۳ تا ۵ درصدی ظرفیت مدل های پایه سری ۶، بزرگ ترین سایز گلکسی واچ ۶ می تواند شاهد شکستن رکورد ۶۰۰ میلی آمپر ساعتی باشد.

آیا گلکسی واچ ۶ سامسونگ ارزش خرید دارد؟


سامسونگ حتی پیش از آخرین تلاش خود با Wear OS، سابقه‌ی خوبی در زمینه‌ي ساعت‌های هوشمند داشته است. باتوجه به پیش‌زمینه‌ی قوی که گلکسی واچ ۴ و گلکسی واچ ۵ بهبودیافته دارند، سری گلکسی واچ ۶ باتوجه ارتقای سخت‌افزار می‌تواند ارزش خرید داشته باشد.
اطلاعات دیگری درباره این پوشیدنی‌ها دردسترس نیست. برای مثال درباره‌ی جزئیات قیمت مطمئن نیستیم. با‌این‌حال، آنچه می‌دانیم بهبود امیدوارکننده‌‌ی دیگری است که در سری ساعت‌های جدید سامسونگ شاهدش خواهیم بود.
 
  • گل رز
واکنش‌ها[ی پسندها]: 1 user
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین