Like crazy<3
مدیر رصد
پرسنل مدیریت
مقامدار آزمایشی
مدیر
رصد کننده
کاربر منتخب
کاربر نقرهای
کاربر ثابت
- مدیر کتابدونی
- - رصد
- شناسه کاربر
- 1249
- تاریخ ثبتنام
- 2021-11-25
- آخرین بازدید
- موضوعات
- 449
- نوشتهها
- 1,868
- راهحلها
- 22
- پسندها
- 20,715
- امتیازها
- 613
فیلمهای ترسناک دو دستهاند. آنها که میترسانند و آنهایی که ادای ترساندن را درمیآورند ولی در اصل میخندانند. در نقد فیلم خروج ممنوع جستاری پیرامون مسئله ذکر شده در جمله قبلی خواهیم کرد.
ادامه متن حاوی اسپویل است. پلانهای سرد توام با چاشنیِ برف و راهبندان، دختری دربند و زندانی در ماشین، زنی در پی آزاد کردن دختر و موبایلی که هیچوقت خوب آنتن نمیدهد (از کار انداختن تکنولوژی مهمترین تیریک این دست فیلمهاست)… همه و همه از عناصر ترسناکِ فیلمی است که به دراماتیک بودنش شک دارم.
گردهماییِ عناصر ترسناک (فیلمهای ترسناک و نقدشان) لزوما موجبِ ترسناک شدن و یا دراماتیک شدن یک فیلم نیست. فرض کنید عروسکِ جیگسا، کلاغهای هیچکاک، جک نیکلسون و تبرش، دختری که از چاهِ فیلم حلقه بیرون میآید، کوسهی اسپیلبرگ و… در فیلمی واحد به نمایش درآید. آیا ریاکشنی بجز خنده همراه دارد؟ اساس فیلم اسکری مووی روی همین ایده بنا شده.
لوکیشینی در جایی نامعلوم و برف و چند نفر که گیر کردهاند و تعلیقی که به واسطه دیده شدن دختری زندانی در ماشین ایجاد شده نوید بخش فیلمی هیجانانگیز، دلهرهآور و ترسناک است. مخصوصا اگر نقش اولش زیبا هم باشد.
اما معالاسف خروج ممنوع نتوانسته خود را از سطح یک فیلم پاپکورنی (در ادامه به تشریح این اصطلاح خواهم پرداخت) فراتر ببرد. در ادامه به دلایل این ادعا خواهم پرداخت. همراه فیگار باشید.
نام موضوع : نقد و بررسی فیلم خروج ممنوع
دسته : سینما و تئاتر