. . .

نقد و بررسی نقد و بررسی سریال stranger thing (چیز های عجیب تر)

تالار سینما و تئاتر
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

فاطره

مدیریت ارشد
پرسنل مدیریت
انجمندار
مدیر
تیم تبلیغات
ناظر
منتقد
کپیست
طراح
تدوینگر
گوینده
هنرجو
نام هنری
فاطره
مقام خاص
مبلغ‌یار
مدیر
هنرجویان
شناسه کاربر
5955
تاریخ ثبت‌نام
2023-07-21
آخرین بازدید
موضوعات
766
نوشته‌ها
2,040
راه‌حل‌ها
49
پسندها
4,339
امتیازها
590

  • #1
ابتدای مقاله میخواهیم شرح کلی از سریال چیزهای عجیب تر را داشته باشیم.
چیزهای عجیب (به انگلیسی: Stranger Things) یا اتفاقات عجیب، یک سریال اینترنتی آمریکایی، در سبک علمی تخیلی ترسناک است که توسط برادران دافر ساخته شده‌است. چیزهای عجیب از برنامه‌های اصلی نتفلیکس است .
 دانلود سریال Stranger Things

[COLOR=var(--color-gray-800)]دانلود سریال Stranger Things

[/COLOR]
وقایع سریال Stranger Things در دهه هشتاد میلادی در ایالت ایندیانا رخ می‌دهد. ایده اصلی سریال مرتبط با جهان موازی و نظریه دنیاهای چندگانه است. داستان فصل اول پیرامون ناپدید شدن پسری نوجوان به نام ویل بایرز می‌گذرد. این باعث می‌شود پای دوستان و خانواده او به ماجرا باز شود. آن‌ها در مسیر پیدا کردن ویل، متوجه موضوعات عجیبی می‌شوند. داستان فصل دوم نیز، یک سال بعد از فصل اول می‌گذرد و سرنوشت شخصیت‌های اصلی داستان را دنبال می‌کند که دوباره با چالش‌های جدیدی مواجه می‌شوند. یکی از خط‌های اصلی داستانی سریال مربوط به کاراکتر الون است، دختری عجیب که توانایی دورجنبی دارد و قادر است با ذهن خود اجسام را به حرکت در بیاورد.
برادران دافر در چندین مصاحبه اعلام کردند که سریال چیزهای عجیب را تحت تأثیر فیلم‌ها و سریال‌های علمی تخیلی دهه هشتاد ساخته‌اند. آن‌ها دوست داشتند سریال ترکیبی از یک درام جذاب و احساسات نوجوانانه باشد. سریال ارتباط بسیار زیادی به فرهنگ عامه مردم آمریکا و خصوصاً دهه هشتاد دارد و در آن ارجاع‌های متفاوت و زیادی به داستانی‌های ادبی، فیلم‌های سینمایی و موسیقی دوران دهه هشتاد شده‌است. برادران دافر از آثار استیون اسپیلبرگ و جان کارپنتر و رمان‌های ترسناک استیون کینگ به عنوان مهم‌ترین منبع الهام بخش خود در ساخت سریال یاد کردند. برادران دافر همچنین از بعضی از بازی‌های ویدئویی و انیمه‌ها و آثار علمی تخیلی یک دهه گذشته برای ساخت فضای سریال الهام گرفتند.
 دانلود سریال چیزهای عجیب Stranger Things با لینک مستقیم و زیرنویس فارسی

[COLOR=var(--color-gray-800)]دانلود سریال چیزهای عجیب Stranger Things با لینک مستقیم و زیرنویس فارسی

[/COLOR]
چیزهای عجیب (Stranger Things) با واکنش بسیار مثبتی از سوی منتقدان و خصوصاً تماشاگران همراه بود و در زمینه‌های شخصیت‌پردازی، اجرای تیم بازیگران؛ فضاسازی، موسیقی، نویسندگی و کارگردانی و ارجاعات هوشمندانه به عناصر دهه هشتاد مورد ستایش قرار گرفت. سریال موفق به کسب نامزدی و کسب جوایز زیادی از جشنواره‌ها و مراسم‌های مختلف سینمایی تلویزیونی شد. سریال در ۶۹امین دوره جوایز امی در شانزده رشته نامزد کسب جایزه شد. همچنین در سال ۲۰۱۶، سریال موفق به دریافت جایزه بهترین تیم بازیگری از مراسم انجمن جوایز بازیگران شد. سریال تاکنون چهار بار نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب در رشته‌های مختلف شده‌است؛ از جمله نامزد بهترین بازیگر نقش زن اصلی سریال درام برای وینونا رایدر.

[COLOR=var(--color-gray-800)]نقد و بررسی ادمین دنیای سریال :[/COLOR]

سریال چیز های عجیب تر واقعا یک چیز عجیب تر بود! عجیب تر از هر سریال دیگری که تا کنون در مدیوم تلویزین دیده ایم!
در ابتدا با دیدن تم تینیجری سریال ممکنه فکر کنید که نهایتا با یک سریال یک هیجانات کودکانه داره و داستان درمورد چند کودکه که از ابرقهرمان ها الگو برداری میکنند و کار های عجیب و شگفت آوری میکنند که شمارو متعجب میکنه ولی عمق کافی نداره طرف هستید.
اما برخلاف تمام نقد ها و نمره های بالای فیلم در وبسایت های مختلف شما در پس تمام ظاهر سازی ها و صحنه های عجیب فیلم دقیقا با همان چیزی طرفید که در ابتدا فکر میکردید!!
دانلود سریال Stranger Things بدون سانسور

[COLOR=var(--color-gray-800)]دانلود سریال Stranger Things بدون سانسور

[/COLOR]
ظاهر فیلم پر از کلک و فریب کاری و اتفاقات ویژه و کم نظیره ، از موجودات بی صورت تا ورود به دنیای وارونه و ارتباط با پشت دیوار و دختری با توانایی های ویژه !
همه این موارد میتونن عاملی برای تماشای سریال باشند و قطعا جذابیت های خاص خودشون رو دارند و دیدنش به گذاشتن 8 ساعت وقت میارزه اما در پس این دروغ بزرگ ، همون حقیقت تلخ کوچیک قرار گرفته ؛ این سریال درواقع همونیه که فکرشو میکردید یک سریال تینیجری اما بسیار ویژه و خاص!
سریال در قسمت های آغازین داستان بسیار جذاب و پر از تعلیق و شگفتی داره ؛ این روند تا تقریبا قسمت 5 ادامه داره اما این تب و تاب و هیجان شدید از قسمت 6 به بعد کاهش پیدا میکنه و مثل قسمت های آغازینش شگفتی آفرین نیست و تقریبا قابل پیش بینی میشه!
در قسمت های پایانی سریال ماهیت اصلی خودش رو نشون میده یعنی همون سریال تینیجری که بچه ها با تکرار کار های ابرقهرمان ها ادای اون هارو درمیارن و شگفتی ساز میشن!
در قسمت های آغازین سریال منطق و یکپارچگی بیشتری داشت اما در اواخر سریال برخی از شخصیت ها دچار دگرگونی بدون منطق شدند ؛ مثلا زابطه استیو و نانسی در اواخر سریال خیلی تغییر و نوسانات سینوسی داشت که قاعده خاصی پشتشون نبود ؛ واقعا دلیل این تغییر بزرگ استیو چی بود؟
دانلود سریال چیزهای عجیب با زیرنویس فارسی چسبیده

[COLOR=var(--color-gray-800)]دانلود سریال چیزهای عجیب با زیرنویس فارسی چسبیده

[/COLOR]
اما انصافا سریال در خلق صحنه های عجیب و تنش زا و پر از استرس چیزی کم نگذاشته بود.
چیز های عجیب تر در بسیاری از مواقع حتی ترسناک هم میشه و گاهی اوقات بدنتون رو به لرزه میاره و حس مور مور شدن رو بهتون انتقال میده که نشون از کارگردانی خوب سریاله
اما از نظر من روابط شخصیت ها در پی رنگ این حوادث عجیب خیلی خوب شکل نگرفته و ما با شخصیت هایی طرفیم که انگار تصمیماتشون از خودشون نیست و کنش گرا نیستند!
فضا سازی دهکده خیلی خوب و زیباست و جنگل مرموز اون هم به خوبی اجرا شده و در اواخر سریال که وارد دنیای وارونه میشیم باز هم سریال عجیب تر میشه و انگار اسم سریال در کل سریال پخش شده و در جای جای سریال " چیز های عجیب تری " هم وجود داره!
فیلمبرداری سریال خوب و قابل قبوله اما در بعضی جا ها نما های عجیبی گرفته شده که معنی خاصی پشتشون نیست.
موسیقی سریال هم عالی و با فضای سریال کاملا همخوانی داره.

[COLOR=var(--color-gray-800)]همچنین بخوانید : بررسی پایان فصل ۴ سریال Stranger Things[/COLOR]

بازی بازیگران فیلم نه خوبه و نه بد ؛ کمی بهتر از متوسط اما با توجه به سن کمشون به عنوان یک بازی قابل قبول میشه ازشون پذیرفت ، اما بازی بزرگتر های فیلم خوبه و در بعضی موارد به حد عالی هم نزدیک میشه.
سریال با توجه به صحنه های ج×ن×س×ی قسمت های آغازین نمیتونه خیلی برای کودکان مناسب باشه اما اگر از اون ها صرف نظر کنیم با یک اثر بی نظیر طرفیم که پر از تعلیق و داستان های جذابه !
داستان برای بزرگتر هایی هم که دنبال یک سریال سرگرم کننده و جذاب اند بسیار سرگرم کننده و پر از هیجانه و دیدنش به همه توصیه میشه اما از هیچ نظر لایق این نیست که بالاتر از سریال شگفت آوری مثل وست ورلد قرار بگیره!
درسته که در بسیاری از موارد پر هیجان تر از وست ورلده اما عمق داستانی وست ورلد که شمارو با انبوهی از سوالات بی پایانه و فلسفی رو به رو میکنه کجا و این داستان پر هیجان اما کاذب کجا!
واقعا وقتی نمره سریال رو دیدم که از دنیای غرب بالاتر قرار گرفته تا مدتی شوکه بودم!!
دانلود فصل چهارم سریال چیزهای عجیب Stranger Things Season 4

[COLOR=var(--color-gray-800)]دانلود فصل چهارم سریال چیزهای عجیب Stranger Things Season 4

[/COLOR]
نکات مثبت:
  • داستان پر کشش و پر از تعلیق
  • کارگردانی خوب
  • تصویربرداری خوب
  • فضاسازی کم نظیر
  • موسیقی جذاب
  • موضوعی عجیب غریب و بی نظیر در قاب تلویزیون
  • فضای ترسناک و پر هیجان
  • شباهت سریال به رزیدنت اویل 7!!
نکات منفی:
  • شخصیت پردازی نه چندان قوی
  • بازی های متوسط تیم بازیگران
  • سطحی بودن بیش از حد داستان پشت این فضای پر زرق و برق
حرف آخر:
سریال چیز های عجیب تر قطعا اثری تماشایی و کم نظیر در فضای تلویزیون است ؛ پر از هیجان و تعلیق ؛ داستانی با جذابیت بسیار که قطعا شمارو پای خودش میخکوب میکنه
اما داستان عمق کافی نداره و بسیاری از شخصیت ها بیشتر در حد تیپ هستند و رفتار های معقولانه ای ندارند ؛ پس قطعا این حجم از تعریف رو لایق نیست اما قطعا ارزش دیدن رو داره
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین