. . .

همگانی نامه‌های خودکشی افراد مشهور

تالار روایات

Like crazy<3

مدیر رصد
پرسنل مدیریت
مقام‌دار آزمایشی
مدیر
رصد کننده
کاربر منتخب
کاربر نقره‌ای
کاربر ثابت
مدیر کتابدونی
- رصد
شناسه کاربر
1249
تاریخ ثبت‌نام
2021-11-25
آخرین بازدید
موضوعات
449
نوشته‌ها
1,867
راه‌حل‌ها
22
پسندها
20,710
امتیازها
613
محل سکونت
او (":

  • #1
با نگاهی به زندگی‌نامهٔ شاعران، نویسنده‌ها و هنرمندان جهانی مطمئناً از تعداد بسیار زیاد افرادی که از میان آن‌ها با خودکشی جان سپرده‌اند، شگفت‌زده خواهیم شد. بزرگانی چون ارنست همینگوی، ویرجینیا وولف، صادق هدایت و... برخی از این افراد، پیش از مرگ یادداشت خودکشی‌ای از خود به جای گذاشته‌اند که در زیر بخش‌هایی از این یادداشت‌ها، و نحوهٔ خودکشی نویسندگان آن‌ها را می‌خوانیم.

10
Freddie Prinze​

freddieprinze_4m0i.jpg

June ۲۲، ۱۹۵۴ – January ۲۹، ۱۹۷۷
«باید تمومش کنم. هیچ امیدی برام نمونده. هیچ‌کی مسئول مرگ من نیست. همه‌ش تصمیم خودمه.»
کمدین. بازی در فیلم «مرد و چیکو». مشکلات ناشی از افزایش وزن و دورگه بودنش باعث احساس تنهایی و بیگانگی‌اش بود: «من حتی یه اسپانیایی لعنتی واقعی نبودم. یه یهودی واقعی هم نبودم. هیچ کوفتِ واقعی‌ای نبودم. یه بی‌شعور ِ چاقالو بودم با عینک و تنگی نفس.» با وجود یادداشت خودکشی پرایز، علت مرگ زودهنگام او، شلیک تصادفی گلوله ناشی از مصرف قرص‌های افسردگی کوالد گزارش شد.

9
Sara Teasdale​

screenshot_۲۰۲۳۰۸۰۵_۱۴۰۷۵۷_gallery_4mas.jpg

August ۸، ۱۸۸۴ – January ۲۹، ۱۹۳۳
«آنگاه که دیگر من از دنیا رفته‌ام، ماه زیبای آوریل موهای خیس از بارانش را پریشان می‌کند و تو دل‌شکسته بر روی پیکر بی‌جان من خم می‌شوی. و من اهمیتی نمی‌دهم. چرا که می‌خواهم در آرامش به‌سر برم. به‌سان درختان سرسبز، هنگاهی که قطرات باران شاخه‌های نازکشان را خم می‌کند. و من ساکت‌تر و سنگ‌دل‌تر از اکنونِ تو خواهم بود.»
شاعر آمریکایی. وی چندین جلد کتاب شعر شامل «هلن از تروی» و «رودخانه‌های در راه دریا» از خود به جای گذاشته‌است. اشعار تیسدیل بسیار ظریف، احساسی و شخصی هستند. او خود زنی بسیار احساساتی و گوشه‌گیر بود. و سرانجام در ۴۸ سالگی پس از نوشتن یادداشت خودکشی‌اش خطاب به عاشقی که ترکش کرده‌بود، خود را غرق کرد.

8
Kurt Donald Cobain​

screenshot_۲۰۲۳۰۸۰۵_۱۴۰۸۰۹_gallery_5t8s.jpg

February ۲۰، ۱۹۶۷ – April ۵، ۱۹۹۴«فرانسیس و کورتنی، من به خاطر شماها می‌رم. کورتنی، ادامه بده. به خاطر فرانسیس. اون بدون من خیلی خوشبخت‌تر می‌شه؛ دوستتون دارم. دوستتون دارم.»
خوانندهٔ اصلی گروه نیروانا، که سرتاسر کودکی‌اش بیمار و مبتلا به برونشیت بود. جسد کرت را یک برق‌کار که برای نصب سیستم امنیتی به خانهٔ او رفته‌بود پیدا کرد. وقتی کسی در را به روی برق‌کار باز نکرد، او از پنجره به داخل خانه نگاهی انداخت. تا قبل از اینکه لکه‌های خون را کنار گوش جسد ببیند، فکر می‌کرد آنچه روی زمین افتاده‌است یک عروسک چوبی است. وقتی پلیس در خانه را شکست، هنوز اسلحه در دست کرت به سمت چانه‌اش نشانه رفته‌بود. یادداشت خودکشی او -که با جوهر قرمز نوشته شده‌بود- کمی آن‌سوتر روی پیشخان آشپزخانه قرار داشت.

7
Jon-Erik Hexum​

screenshot_۲۰۲۳۰۸۰۵_۱۴۰۸۱۲_gallery_idtp.jpg

November ۵، ۱۹۵۷ – October ۱۸، ۱۹۸۴
«شماها این قمار رو باور می‌کنین؟»
هنرپیشهٔ نقش فیناس باگ در سریال تلویزیونی مسافران در مقابل مینو پلوس. آنچه از هکسوم به جای مانده دقیقاً یک یادداشت خودکشی نیست. ولی از ادبیات ارزشمندی برخوردار است. مرگ هکسوم بر اثر یک تصادف در هنگام بازی در سریال تلویزیونی مخفی‌کاری رخ داد. آنجا که هکسوم می‌بایست با یک تفنگ مشقی به سر خود شلیک می‌کرد. ضربهٔ ناشی از شلیک گلولهٔ مشقی باعث شکسته‌شدن بخشی از جمجمهٔ هکسوم و فرو رفتن استخوان‌های خرد شده به مغز وی شد. او شش روز بعد از این حادثه درگذشت.
«برام مهم نیست که مردم می‌گن من زیاد با دخترها بیرون می‌رم یا نه، برام مهم نیست که فکر می‌کنن من هم‌جنسگرام یا می‌گن که استرالیایی‌ام. کی اهمیت می‌ده! مسلمه که ترجیح می‌دادم مردم نگن هم‌جنس‌گرام. ولی حالا که می‌گن، خب بذار بگن. اونقدرهام مهم نیست. از اینکه چند دفعه هم با رفقام به بار ِ هم‌جنس‌گراها رفتم نگران نیستم. می‌دونم خیلی‌ها از شیوهٔ کمپانی اکسون خوش‌شون نمی‌یاد. ولی من که خیلی خوشحال و ممنونم که اینجا هستم.»

6
Adeline Virginia Woolf​

screenshot_۲۰۲۳۰۸۰۵_۱۴۰۸۱۵_gallery_vc00.jpg
January ۱۸۸۲ – ۲۸ March ۱۹۴۱«احساس می‌کنم باز به یکی از حمله‌های دیوانگی‌ام نزدیک می‌شوم. دیگر نمی‌توانم به این وضعیت وحشتناک ادامه دهم. این بار بهبود نخواهم یافت. صداهایی در سرم می‌شنوم و نمی‌توانم روی نوشته‌هایم تمرکز کنم. تا به حال مبارزه کرده‌ام ولی دیگر نمی‌توانم.»
نویسندهٔ صاحب‌نام انگلیسی که سبک جدیدی را در رمان‌نویسی آغاز کرد. وولف تعداد زیادی مقالهٔ فمینیستی نوشته‌است. «اگر قرار باشد یک زن داستان بنویسد باید پول داشته‌باشد. و اتاقی از آن خود.» وولف جیب‌هایش را از سنگ پر کرد و خود را در رودخانهٔ اوز، نزدیک خانه‌اش در ساسِکس غرق کرد.

5
Sergei Alexandrovich Yesenin​

screenshot_۲۰۲۳۰۸۰۵_۱۴۰۸۲۶_gallery_lg3q.jpg

September ۱۸۹۵ – ۲۷ December ۱۹۲۵
«خدانگهدار، دوست من! خدانگهدار/ تو در قلب من خواهی بود، عزیز من/ جدایی مقرر شده‌است/ و ملاقاتی در آینده را نوید می‌دهد.»
شاعر روس. همسر رقاص معروف، ایزادورا دانکن. خود را از لوله‌های آب گرم سقف اتاقش حلق‌آویز کرد. روز قبل از آن، شعر خودکشی‌اش را با خون خودش نوشت.

4
George Henry Sanders​

sandersg

July ۱۹۰۶ – ۲۵ April ۱۹۷۲
«دنیای عزیز! دارم ترکت می‌کنم. چون حوصله‌ام سر رفته. فکر می‌کنم به قدر کافی زندگی کرده‌ام. می‌خوام تو رو با همهٔ نگرانی‌هات توی این چاه مستراح خوشگل، ترک کنم. موفق باشی!»
هنرپیشهٔ فیلم‌هایی چون تصویر دوریان گرِی، شبح و خانم مویر و همه چیز دربارهٔ ایو. صدای «شِر خان» در انیمیشن کتاب جنگل شرکت دیزنی. با مصرف تعداد زیادی قرص خواب خودکشی کرد.

3
Harold Hart Crane​

USAcraneH

July ۲۱، ۱۸۹۹ – April ۲۷، ۱۹۳۲
«خداحافظ همگی!»
از تاثیرگذارترین شاعران مدرنیست آمریکایی. با رفتارهای آزارنده و مخرب (حملات ناگهانی خشم، زیاده‌روی در نوشیدن الکل، بی‌بند و باری ج×ن×س×ی) در سن ۳۲ سالگی خود را از عرشهٔ کشتی به خلیج مکزیکو انداخت. جسد کرین هیچ‌وقت پیدا نشد.

2
Lupe Vélez​

screenshot_۲۰۲۳۰۸۰۵_۱۴۰۸۳۹_gallery_6ftb.jpg

July ۱۸، ۱۹۰۸ – December ۱۴، ۱۹۴۴
«به هارولد: شاید خدا من و تو رو ببخشه، ولی من ترجیح می‌دم جون خودم رو بگیرم. و جون بچه‌مون رو. قبل از اینکه مجبور بشم با شرمندگی به دنیاش بیارم یا بکشم‌اش. از طرفلوپ»
هنرپیشهٔ پرشور مکزیکی. با سابقهٔ کار در چند تئاتر کمدی موزیکال، که به کارش در سینما منجر شد. ولز در زمان زندگی‌اش در نزدیک به ۵۰ فیلم بازی کرد. ولی هیچ‌گاه نتوانست به ستاره‌ای که همیشه آرزویش را داشت تبدیل شود. ولز با خوردن تعداد زیادی قرص خواب‌آور خودکشی کرد و در دو یادداشتی که از خود به جای گذاشت، از عشق نافرجام و بارداری ناخواسته‌اش نوشته‌است.

1
James Whale​

whale

July ۱۸۸۹ – ۲۹ May ۱۹۵۷
«آینده، تنها پیری است و بیماری و درد... من باید در آرامش باشم. و این تنها راه است.»
کارگردان فیلم‌هایی چون فرانکنشتاین، عروس فرانکنشتاین و مرد نامرئی. در اوایل دههٔ ۴۰ با از رونق افتادن فیلم‌های ترسناک در هالیوود، فیلم‌سازی را ترک گفت. بعدها سِر ایان مک‌کلان در فیلم خدایان و هیولاها به ایفای نقش ویل پرداخت. ویل با نوشیدن مقدار زیادی الکل، پریدن در استخر خانه‌اش و کوبیدن سرش به کف استخر خودکشی کرد.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 0, کاربران: 0, مهمان‌ها: 0)

بالا پایین