. . .

بحث و گفتگو مزایای اندروید به آیفون چیست؟

تالار متفرقه دیجیتال
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

HELMET

رفیق رمانیکی
کاربر نقره‌ای
کاربر ثابت
رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
780
نوشته‌ها
1,856
راه‌حل‌ها
5
پسندها
178
امتیازها
438
سن
91
محل سکونت
Overgreen
وب سایت
pin.it

  • #1
به روز موعود که قول اون رو داده بودم، یعنی بررسی برتری‌ های گوشی اندرویدی نسبت به ios‌ آیفون‌ ها رسیدیم که می ‌خوام تو این مقاله اون‌ ها رو شرح بدم. تو بررسی‌ های قبلی ما ، توضیحاتی راجع به مزایای آیفون نسبت به اندروید گفته بودم که توی اون برتری‌های iOS بررسی شد. اگه اون رو نخوندید توصیه ‌می‌ کنم حتما اون رو مطالعه کنید و بعد از اون در این مقاله برای اطلاع از برتری‌ گوشی ‌های اندرویدی همراه ما باشید.

انتخاب بهتر به دلیل تنوع بالای گوشی در قیمت‌های مختلف

اولین نکته‌ ای که تو برتری اندرویدی‌ ها نسبت به گوشی ‌های ios به چشم میاد، تنوع بالا‌ی گوشی موبایل تو قیمت‌های مختلفه. شما اگه بخواید گوشی بخرید، چه بودجه‌ ی ۲ میلیون تومنی داشته باشید و چه ۵۰ میلیونی، می‌ تونید متناسب با اون تلفن همراه خودتون رو تهیه کنید. این در حالیه که برای خرید آیفون‌ ها، مجبورید از یه مبلغی به بالا برای تهیه‌ ی اون ها هزینه کنید. مورد بعدی تنوعه که متناسب با سلیقه و خواسته ی خودتون، می‌تونید یه گوشی انتخاب کنید. مثلا یه گوشی می‌ خواید که دور اون گرد یا مستطیل باشه، سبک یا سنگین باشه، پردازنده‌ ی قوی داشته باشه، فقط دوربین اون خوب باشه، مخصوص آموزش یا بازی کردن باشه و یا مواردی از این قبیل. با این حال تنوع گوشی‌ های اندرویدی به قدری زیاده که به راحتی می‌ تونید موبایل مورد نیاز خودتون رو انتخاب کنید.

اپن سورس بودن اولین ویژگی مثبت اندروید

توی بررسی برتری آیفون‌ها نسبت به گوشی‌ های اندرویدی، گفتم Open Source بودن اندروید به دلیل این که گوشی رو کند می‌ کنه به ضرر اون تموم میشه. اما الان می‌ خوام بعد مثبت اپن سورس بودن رو بگم. تو برخی مواقع اپن سورس بودن به آدم کمک می‌کنه و برای شخصی سازی دستتون با وجود اون بازه. تعداد زیادی از ما وقتی گوشی می ‌خریم ۳ الی ۴ سال با اون کار می ‌کنیم به همین علت امکان شخصی سازی، باعث میشه محیط گوشی تکراری نشه. با وجود اپن سورس بودن گوشی ‌های اندرویدی، می ‌تونید تم، لانچر و…نصب کنید. با وارد شدن به Setting خود گوشی، می‌ تونید شخصی سازی کنید و رنگ اون رو به هر رنگی که دوست دارید تغییر بدید.

از مزایای دیگه ی شخصی سازی اینه که می‌ تونید Always on display رو تغییر بدید و حتی عکس خودتون رو انتخاب کنید و اون رو شخصی سازی کنید. هر کاری که می‌‌ خواید برای شخصی سازی موبایل انجام بدید با وجود این قابلیت امکان پذیره. این امکانات برای اندروید خیلی خوبه در حالی که اپل اجازه نمیده با گوشی، کاری برای شخصی سازی کنید و طبق پیش فرض خودش، تنظیم شده و اگه بخواید تغییراتی روی اون اعمال کنید، باید با اون بدون قابلیت شخصی سازی گسترده کار کنید. از نکات بعدی اینه که برای اندروید آپدیت‌ های بسیار زیادی میاد. مثلا یه قابلیت به اون اضافه میشه و می ‌تونید با اون رنگ‌ ها رو عوض کنید یا مثلا تاریخچه ‌ی چت‌ های خودتون رو بخونید، یا توی بخش امنیتی آپدیتی ارائه میشه که با اون فلان کار رو انجام بدید. پس اندروید به خاطر آپدیت ‌ها و قابلیت‌ های شخصی سازی که زیاد عرضه می‌ کنه، می‌تونه خوب باشه. ولی باید حواستون رو جمع کنید چرا؟ در مورد بعدی که قسمت اپلیکیشن‌ هاست علت اون رو میگم.


اپلیکیشن‌های بیشتر و دسترسی آسان‌تر

این قسمت که اتفاقی مثبت برای گوشی ‌های اندرویدیه، می ‌تونه منفی هم باشه. با وجود اپلیکیشن‌ های در دسترس شما می‌ تونید از هر منبعی اپلیکیشن‌ ها رو دانلود کنید که این مسئله نکته‌ ی منفی هم به حساب میاد چون نباید از هر منبعی اپلیکیشن دانلود کرد. درباره‌ ی این مسئله قبلا ویدیو ساختم که می‌ تونید اون رو مشاهده کنید. باید توجه داشته باشید که فقط از منابع مختلفی که مطمئن هستند، اپلیکیشن ‌ها رو نصب کنید. در این صورت مشکلی پیش نمیاد.

یکی دیگه از مزایای اندرویدی‌ ها اینه که می‌ تونید با اون اپلیکیشن‌ های ایرانی رو بدون دردسر نصب کنید در حالی که تو گوشی آیفون وقتی بخواید یه موبایل بانک یا یه برنامه ‌ی ایرانی نصب کنید، باید هزینه کنید اشتراک اپ استور سوم شخص بگیرید و یا از نسخه‌ ی وب اپ استفاده کنید که توی نسخه‌ی وب اپ خیلی امکانات در اختیارتون قرار داده نمیشه. در عوض با داشتن گوشی اندرویدی هر اپلیکیشنی که بخواید رو در سریع ‌ترین زمان ممکن نصب می ‌کنید و اپلیکیشن‌ های کرک شده پولی که توی آیفون باز پولی هست و باید برای اون هزینه کنید و یه اشتراک از یک اپ استور ایرانی بگیرید که بتونید نسخه پولی اپلیکیشن کرک شده رو بخرید، از منابع مختلف نسخه ‌ی کرک شده اون رو تهیه می ‌کنید و بدون هزینه می‌ تونید از امکانات زیاد اون استفاده کنید. ما نمیگیم این کار درسته اما این یکی از قابلیت ‌های اندروید به حساب میاد.


وجود لانچرهای زیاد در اندروید

درباره ‌ی شخصی سازی که صحبت کردیم یه مسئله دیگه وجود داره و اون هم لانچرهاست. شما با دنیایی از لانچرها تو گوشی‌ های اندرویدی رو به رو هستید که می ‌تونید با یه دکمه هرکاری خواستید انجام بدید. با وجود لانچر، آیکون عوض میشه، منو عوض میشه. حتی لانچر، رنگ و بک گراند رو عوض می‌ کنه. لانچر شکل رو هم عوض می ‌کنه. تو گوشی آیفون وقتی می‌ خواید آیکون یه اپلیکیشن رو عوض کنید، باید PNG رو دانلود کنید و یکی یکی اپ‌ ها رو توی شورت کات بزنید و تازه آیکونی که نشون داد، یه اپ شورت کات باز میشه و بعد از اون وارد خود اپلیکیشن میشه. برای آیفون سخت ‌ترین حالت شخصی سازی طراحی شده که آدم از این کار پشیمون میشه!

هزینه‌ی پایین‌تر لوازم جانبی و خدمات پس از فروش

هزینه ‌ی پایین لوازم جانبی به نسبت گوشی‌ های آیفون نکته ‌ی بعدی گوشی ‌های اندرویدیه. مثلا وقتی شما یه گوشی آیفون رو ۲۰ میلیون می ‌خرید، طبیعیه آداپتور ۵۰۰ تا ۸۰۰ هزارتومنی برای اون تهیه کنید و یا برای قاب مبلغ ۳۰۰ تومن پرداخت کنید. گلس ۱۰۰ تومنی و هندزفری ۶ میلیون تومنی هم برای گوشی آیفون طبیعیه. توی گوشی‌ های اندرویدی تنوع اکسسوری کمتره اما در عوض هزینه‌ ی خیلی کمتری‌ هم برای خرید اون‌ ها پرداخت می‌ کنید. خیلی از گوشی ‌های میان‌ رده برند ‌ها قاب، هندزفری و آداپتور رو داخل جعبه‌ ی خود دارند و نیازی نیست شما برای لوازم جانبی اون مثلا یه آداپتور اورجینال تو ابتدای خرید گوشی هزینه کنید.

یکی دیگه از نکاتی که تو گوشی‌ های اندرویدی وجود داره، هزینه‌ ی کمتر اون ‌ها برای تعمیرشون به نسبت آیفون‌ هاست. اگه گوشی اندرویدی شما خراب بشه این خدمات رو ارزان‌ تر از گوشی‌ های آیفون دریافت می ‌کنید. این اتفاق به خاطر اختلاف تو قیمت و هم شاید تنوع در قیمتشون میفته. بحث تعمیرات علاوه بر اکسسوری‌ ها خیلی مهمه. به دلیل همین تنوع بالا تو مدل‌ های گوشی اندرویدی و اختلاف قیمت پایین‌ تری که وجود داره و حتی قیمتد ‌های برابر با گوشی‌ های آیفون، اگه گلس گوشیتون بشکنه یا فریم و یا باتری اون آسیب ببینه، با قیمت نسبتا کمتری به نسبت آیفون می‌ تونید اون رو تعمیر کنید. در کل هزینه‌ ی پس از خرید گوشی‌ های اندروید نسبت به آیفون کمتره و این یکی دیگه از برتری‌ هایی که اندروید نسبت به ios داره.


برتری‌‌های اندروید در یک نگاه

توی این مقاله به برتری ‌هایی که گوشی‌ های اندرویدی نسبت به آیفون دارن پرداختیم. تو این قسمت خیلی کوتاه این برتری ‌ها رو مرور می ‌کنیم.

  1. اولین گزینه تنوع زیاد توی رنگ و طرح و نقش و قیمت در اندرویدی ‌ها به نسبت گوشی‌ های آیفونه.
  2. شخصی سازی توی تم، لانچر و.. که می‌ تونید به ساده‌ ترین روش ممکن هر کاری می‌ خواید روی اپ ‌های مختلف گوشی اندرویدی انجام بدید‌.
  3. به دانلود اپلیکیشن‌ های ایرانی و خارجی(کرک شده، پولی، رایگان و…) توی اندروید راحت ‌تر دسترسی دارید.
  4. هزینه ‌ی پس از خرید کمتر که برای اکسسوری و لوازم جانبی و همین طور برای تعمیرات می پردازید.

نکته‌‌ ی مهمی که درباره ی خرید گوشی اندرویدی و اپل باید بدونید

نکته ‌ای که وجود داره اینه که وقتی می ‌خواید از یه عددی بیشتر برای خرید تلفن همراه هزینه کنید، بحث سلیقه به میون میاد چون همه ی کمپانی ‌ها (اپل و کمپانی‌ های اندرویدی مثل شیائومی، سامسونگ، هواوی و…) بهترین خودشون رو میذارن و اختلاف کیفیت کمتر دیده میشه‌ برای همین حجم زیادی از انتخاب توی این بازه قیمتی، بستگی به سلیقه ی خود فرد دارد. حتی برای گوشی‌ های ارزون قیمت هم همینطوره. مثلا اگه بودجه‌ ی شما ۷ میلیون تومنه و از اول با گوشی ‌های آیفون کار کردید، سخته با گوشی اندرویدی کار کنید. پس می‌ تونید یه آیفون ۸ دست دوم بگیرید و بعد از دو تا سه سال، یه آیفون ۱۱ بگیرید و همچنان دو، سه سال با اون کار کنید و همین روند رو ادامه بدید.
 
  • گل رز
واکنش‌ها[ی پسندها]: 1 user
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین