. . .

بحث و گفتگو سیستم تشخیص زلزله اندروید در زمین‌لرزه ترکیه به‌درستی عمل نکرد

تالار متفرقه دیجیتال
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

HELMET

رفیق رمانیکی
کاربر نقره‌ای
کاربر ثابت
رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
780
نوشته‌ها
1,856
راه‌حل‌ها
5
پسندها
151
امتیازها
438
سن
91
محل سکونت
Overgreen
وب سایت
pin.it

  • #1
یافته‌های بی‌بی‌سی نشان می‌دهد سیستم زمین‌لرزه‌ی اندروید که در سال ۲۰۲۰ معرفی شد، نتوانست زلزله‌ی ۲۰۲۳ ترکیه را به‌درستی تشخیص دهد.

گوگل در سال ۲۰۲۰ سیستم تشخیص زلزله به گوشی‌های اندرویدی اضافه کرد. این سیستم ازلحاظ تئوری می‌تواند چند ثانیه قبل از فرا رسیدن امواج لرزه‌ای، وقوع زلزله را به کاربر اطلاع دهد. در حوادث بحرانی مثل زلزله، حتی ثانیه‌ها نیز اهمیت دارند.
بی‌بی‌سی در گزارشی اختصاصی می‌نویسد سیستم تشخیص زلزله‌ی اندروید نتوانسته است به‌خوبی زلزله‌ی ویرانگر ترکیه را که سال ۲۰۲۳ اتفاق افتاد شناسایی کند. زلزله‌ی ترکیه که اوایل صبح به وقت محلی اتفاق افتاد، جان تقریبا ۶۰٬۰۰۰ نفر را گرفت.
سیستم تشخیص زلزله‌ی اندروید از داده‌های حسگر شتاب‌سنج گوشی‌های هوشمند برای تشخیص لرزه استفاده می‌کند و حتی مرکز زمین‌لرزه را نیز تشخیص می‌دهد. پس از تشخیص زلزله، پیامی هشدارآمیز برای کاربران ارسال می‌شود. این پیام بسته به شرایط و نحوه‌ی کارکرد سیستم، بین یک تا ۶۰ ثانیه به مردم زمان می‌دهد.
خبرنگاران بی‌بی‌سی به سه شهری که تحت تأثیر زلزله‌ی ترکیه قرار گرفتند، رفتند و با صدها نفر مصاحبه کردند. بی‌بی‌سی می‌گوید حتی یک نفر را پیدا نکرده است که هشدار زمین‌لرزه را قبل از فرا رسیدن زلزله‌ی اول دریافت کرده باشد. این خبرگزاری می‌گوید «تعداد کمی از کاربران» هشدار زلزله‌ی دوم را که ظهر از راه رسید دریافت کرده بودند.

یکی از مدیران گوگل اصرار دارد که سیستم تشخیص زلزله‌ی اندروید به‌درستی کار کرده است؛ اما بی‌بی‌سی می‌گوید هیچ مدرکی برای اثبات این ادعا وجود ندارد. مدیر گوگل می‌گوید که احتمالا هشدار زلزله بی‌سروصدا در پس‌زمینه نمایش داده شده، اما کاربران در همان لحظه درگیر چیزهای دیگری بوده‌اند. افرادی که با بی‌بی‌سی مصاحبه کرده‌اند، می‌گویند این گفته حقیقت ندارد و آن‌ها هشدار دریافت نکرده‌اند.
ظاهرا گوگل یک فایل PDF شامل ۱۳ پست در شبکه‌ی اجتماعی در اختیار بی‌بی‌سی قرار داده است که در آن‌ها به هشدار زمین‌لرزه اشاره شده. تنها یکی از این پست‌ها به دریافت هشدار برای زلزله‌ی اول اشاره کرده است. حتی آن فرد هم گفته که فکر می‌کند هشدار دریافت کرده، اما مطمئن نیست.
 
  • گل رز
واکنش‌ها[ی پسندها]: 1 user
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین