. . .

علل بی حوصلگی روزهای تعطیل و راه حل آن

تالار روانشناسی اجتماعی
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

فاطره

تیم هنرجو
پرسنل مدیریت
مدیر
تیم تبلیغات
ناظر
منتقد
کپیست
طراح
تدوینگر
گوینده
هنرجو
آزمایشی
منتقد
مقام خاص
مبلغ‌یار
مدیر
هنرجویان
شناسه کاربر
5955
تاریخ ثبت‌نام
2023-07-21
آخرین بازدید
موضوعات
645
نوشته‌ها
1,734
راه‌حل‌ها
31
پسندها
3,997
امتیازها
585

  • #1
علل بی حوصلگی روزهای تعطیل و راه حل آن
تعطیلات برای بسیاری از افراد سرشار از لذت و خوشگذرانی است اما برخی افراد از تعطیلات مثل دیگران لذت نمی‌برند و ممکن است هر احساسی جز احساس شادی و سرزندگی را تجربه کنند. اگر شما هم احساس خوبی در این رابطه ندارید شاید به افسردگی فصلی مبتلا باشید. در این مطلب از سبک زندگی نمناک به این مسئله می‌پردازیم که چطور می‌توان بر افسردگی تعطیلات غلبه کرد.
چرا موقع تعطیلات بی حوصله‌ایم و افسردگی می‌گیریم؟
احساس ناراحتی در دوران تعطیلات اغلب باعث افسردگی افراد می‌شود. اگرچه که تعطیلات زمان شادی و لذت بردن از چیزهای مختلف است اما بعضی از این افراد در این دوران با احساسات دردناک ناراحتی، تنهایی، اضطراب و افسردگی مواجه می‌شوند. تعطیلات زمانی است که احساسات شما و درخواست هایتان به اوج می‌رسد و در نتیجه ممکن است به دلیل برآورده نشدن آن‌ها دچار استرس و افسردگی شوید. افرادی که بیماری پیش زمینه ذهنی دارند، بیش از بقیه در معرض افسردگی تعطیلات هستند. تحقیقات نشان می‌دهد که 64 درصد از مردمی که بیماری پیش زمینه‌ای ذهنی دارند، در تعطیلات وضعیت بدتری پیدا می‌کنند.
کمبود خواب یک برنامه ریزی آشفته برای تعطیلات می‌تواند عاملی برای کمبود خواب و افزایش استرس باشد
پرخوری متأسفانه افراد احساس می‌کنند که در تعطیلات عادات غلط را باید انجام دهند که یکی از آنها پرخوری است که قطعاً وضعیت ذهنی و روحی آن‌ها را به هم می‌ریزد.
استرس و فشار مالی اینکه در تمام زمان تعطیلات سعی دارید خوش بگذرانید و از لحاظ مالی به خودتان سخت نگیرید، ممکن است استرس و فشار مالی را در ذهن شما افزایش دهد.
انتظارات غیر واقع بینانه گاهی اوقات امید بیش از حد بالا، عاملی برای استرس در تعطیلات و ناراحتی است. یعنی شما انتظار دارید که در تعطیلات بیش از حد خوش بگذرانید اما زمانی که به خواسته خود نمی‌رسید، ناامید شده و افسرده می‌شوید.
انزوا و تنهایی قادر نبودن برای سپری کردن تعطیلات با اعضای خانواده و دوستان باعث می‌شود که در فصل تعطیلات انزوای بیشتری داشته باشید.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین