. . .

روان شناسی علل شایع رفتارهای شیطنت آمیز در کودکان

تالار روانشناسی کودکان
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

seon-ho

رفیق رمانیکی
مدیر بازنشسته
شناسه کاربر
154
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-14
آخرین بازدید
موضوعات
726
نوشته‌ها
1,404
راه‌حل‌ها
18
پسندها
4,359
امتیازها
407
سن
19
محل سکونت
دنیای موسیقی:)

  • #1
علل شایع رفتارهای شیطنت آمیز در کودکان

علل شایع رفتارهای شیطنت آمیز در کودکان​


توسعه مغز:
اگر فرزند شما به حرف شما گوش ندهد و قبل از شام بستنی بخورد ممکن است به این دلیل باشد که ناحیه مغزی او به طور کامل شکل نگرفته است. صبر از طرف شما ضروری است.
3a4d0811-958c-40b2-9139-8692bd6d7543.jpg

اثرات فیزیکی:
کمبود اشتها، تشنگی، خواب یا بیماری می‌تواند به طریق مختلف بر روی بزرگسالان تأثیر بگذارد و ما را مضطرب کند. برای کودکان این اثرات دو برابر است.
کودک فعال:
گاهی اوقات هنگامی که فرزند شما به دلیل فعالیت اجتماعی و محرک بیش از حد فعالیت بدنی دچار تنش می‌شود ممکن است رفتار او تغییر کند. او عدم صداقت خود را نشان می‌دهد یا می‌تواند غیرفعال باشد. وقتی فعالیت‌های کودکان از تعادل خوبی برخوردار باشد و زندگی آنها آرام باشد این رفتار کمتر خواهد شد.
مستقل:
ما می‌خواهیم فرزندانمان مستقل باشند. هنگامی که فرزند شما در انتخاب لباس خود سرسخت است و پس از پوشیدن چیزهای متفاوت از لباسی خوشش نمی‌آید صبر خود را از دست ندهید.
روحیه شما:
انسان‌ها معمولاً تحت تأثیر روحیه افراد اطراف خود هستند. بنابراین اگر رفتار منفی یا عصبانی نسبت به فرزند خود نشان دهید می‌تواند رفتار مشابهی را نشان دهد. اگر آرام باشید آنها شبیه شما خواهند بود.

شیطنت بچه‌ها چه تاثیری روی والدین دارد؟​

مدیریت رفتارهای بد فرزند برای والدین می‌تواند بسیار ناامید کننده باشد. اما گاهی اوقات این رفتار والدین است که درباره رفتارهای بد کودک می‌گوید.
2e371eb1-f96e-4a61-8190-f73e98a752b6.jpg

با کودک بازی‌ گوش چگونه رفتار کنیم؟
- کودک را محدود نکنید:
به آنها استقلال دهید تا تصمیم بگیرند که لباس خود را انتخاب کنند یا شیر بنوشند
- در برابر گریه‌های کودک کوتاه نیایید:
اگر فرزند شما برای مدت طولانی گریه می‌کند ممکن است از دیدن تقاضای او متاسف شوید. اما خواسته‌های او را برآورده نکنید زیرا فقط او را خراب می‌کند.
- به کودک توجه کنید:
گاهی اوقات کودکان رفتارهای خشن نشان می‌دهند زیرا آنها توجه شما را می‌خواهند یا احساس می‌کنند که شما به اندازه کافی به آنها توجه نمی‌کنید. به سر و صدای فرزند خود گوش دهید، از او بپرسید که او چه کار می‌کند. فرزند شما به رفتارهای آهسته و آرام شما واکنش خوبی نشان می‌دهد.
- با کودک خود قهر نکنید:
وقتی روحیه بدی دارید احساسات منفی خود را با فرزندتان در میان نگذارید. صبور باشید و با حوصله شرایط را کنترل کنید. این رفتارها توسط فرزند شما ثبت می‌شود و او تنها با نگاه کردن به شما یاد می‌گیرد که آرامش خود را حفظ کند.
 
  • لایک
واکنش‌ها[ی پسندها]: 1 user
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین