. . .

آموزش طرز تهیه چیزکیک هویج

تالار آموزش آشپزی

Nstrn_jz

رمانیکی حامی
رمانیکی
شناسه کاربر
27
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-27
آخرین بازدید
موضوعات
334
نوشته‌ها
979
پسندها
2,517
امتیازها
333
سن
20
محل سکونت
بلندای پرتگاه آرزوهای محال...^^

  • #1
مواد لازم چیز کیک هویج
بیسکویت پتی بور۲۰۰ گرم معادل ۱ بسته
کره۱۰۰ گرم
پنیر ماسکارپونه۲۰۰ گرم معادل ۱ لیوان
شکرنصف لیوان
شیر۱ لیوان
خامه قنادی۳۰۰ گرم معادل ۲ لیوان
پودر ژلاتین۳ قاشق غذا خوری
آب سردنصف لیوان
وانیلنصف قاشق چای خوری
هویج آب پز شده و پوره شده۳ عدد

برای تهیه چیز کیک خوشمزه و مخصوص با طعم هویج در ابتدای کار، بیسکویت را داخل مخلوط کن یا میکسر می ریزیم و چند پالس می زنیم تا به خوبی پودر شود. در ادامه کره آب شده را با پودر بیسکویت به خوبی مخلوط می‌ کنیم تا یکدست شوند.
در این مرحله ته قالب کمربندی را با کاغذ روغنی به صورت کامل پوشش می دهیم و مخلوط بیسکویت و کره را ته قالب می‌ ریزیم و‌ با پشت قاشق خوب فشرده می‌ کنیم. سپس درون یخچال قرار می دهیم تا خودش را بگیرد.
داخل یک ظرف مناسب خامه قنادی را فرم می ‌دهیم تا حجم آن زیاد شود، سپس به آن پنیر و وانیل را اضافه می ‌کنیم و با همزن خوب می ‌زنیم تا مواد به خوبی با هم ترکیب شده و یکدست شوند.
شیر و شکر را روی حرارت می ‌گذاریم تا شکر حل شود و وقتی خنک شد به مخلوط خامه و پنیر اضافه می‌ کنیم و با همزن می ‌زنیم. پودر ژلاتین را همراه آب سرد مخلوط کرده و روی بخار کتری یا سماور قرار می دهیم.
سپس به روش بن ماری آن را درون آب حل می کنیم. سپس به مواد اضافه کرده و‌ خوب مخلوط می ‌کنیم. مواد را به دو قسمت مساوی تقسیم می‌ کنیم. یک قسمت که سفید رنگ است را روی لایه بیسکویتی می‌ ریزیم و داخل یخچال به مدت نیم ساعت قرار می‌ دهیم.
در مرحله پایانی به قسمت بعدی پوره هویج را اضافه می‌ کنیم و روی لایه قبلی که بسته شد، می ‌ریزیم و داخل یخچال می ‌گذاریم تا کامل خودش را بگیرد. سپس به آرامی از قالب خارج کرده و در ظرف مناسب سرو می کنیم.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین