. . .

آموزش طرز تهیه چیزکیک نوتلا

تالار آموزش آشپزی

Nstrn_jz

رمانیکی حامی
رمانیکی
شناسه کاربر
27
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-27
آخرین بازدید
موضوعات
334
نوشته‌ها
979
پسندها
2,517
امتیازها
333
سن
20
محل سکونت
بلندای پرتگاه آرزوهای محال...^^

  • #1
مواد لازم چیز کیک نوتلا
بیسکوییت دایجستیو۲۵۰ گرم
کره۵۰ گرم
پودر ژلاتین۱ قاشق غذا خوری
آبیک چهارم پیمانه
پنیر خامه ای۵۰۰ گرم
نوتلا یا شکلات صبحانه۱ پیمانه
پودر شکرنصف پیمانه
خامه صبحانه۱ بسته (۲۰۰ گرم)

برای تهیه چیز کیک خوشمزه و مخصوص با نوتلا در ابتدای کار، بیسکوییت ها را با آسیاب یا گوشت کوی برقی پودر می کنیم. سپس کره را روی بخار کتری قرار می دهیم تا ذوب شود. سپس به بیسکوییت ها اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.
قالب کمربندی را برداشته و کاغذ روغنی کف آن پهن می کنیم. بیسکوییت ها را کف قالب می ریزیم و یا دست یا ته لیوان آن را صاف و فشرده می کنیم. سپس با پشت قاشق روی آن را کاملا صاف و فشرده می کنیم و می گذاریم در یخچال تا سفت شود.
یک کاسه کوچک برداشته و پودر ژلاتین را با آب سرد مخلوط می کنیم و کمی می گذاریم بماند تا شکوفا شود و حالت اسفنجی بگیرد. مخلوط را روی بخار کتری قرار می دهیم تا ژلاتین ها کامل حل شود و مخلوط شفاف شود.
سپس از روی حرارت برداشته و کنار می گذاریم تا سرد شود. یک کاسه بزرگ برداتشه و پنیر خامه ای را درون آن می ریزیم. شکلات صبحانه یا نوتلا را اضافه می کنیم. پودر شکر هم اضافه کرده و با همزن برقی می زنیم تا سبک و یک دست شود.
خامه صبحانه را به مخلوط اضافه می کنیم و هم می زنیم تا یکدست و حجیم شود و در نهایت فرم بگیرد. در انتهای کار، ژلاتین سرد شده را به آن اضافه می کنیم و ترکیب می کنیم تا با هم به خوبی ترکیب و یکدست شوند.
در این مرحله بیسکوییت ها را از یخچال بیرون می آوریم و مخلوط خامه و پنیر و نوتلا را روی بیسکوییت ها می ریزیم و روی آن را به صورت یکدست صاف می کنیم و چند ساعت (۴ تا ۶ ساعت) درون یخچال قرار می دهیم تا ببندد.
وقتی کامل خودش را گرفت، برای تزیین، ترکیب مساوی از پنیر خامه ای و شکلات صبحانه را با هم درون یک کاسه می ریزیم و با همزن می زنیم تا یک دست شود. سپس درون قیف می ریزیم و روی چیز کیک را تزیین می کنیم.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین