. . .

آموزش طرز تهیه چیزکیک انبه

تالار آموزش آشپزی

Nstrn_jz

رمانیکی حامی
رمانیکی
شناسه کاربر
27
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-27
آخرین بازدید
موضوعات
334
نوشته‌ها
979
پسندها
2,518
امتیازها
333
سن
20
محل سکونت
بلندای پرتگاه آرزوهای محال...^^

  • #1
مواد لازم چیز کیک انبه
تخم مرغ۳ عدد
آرد۶۰ گرم
نشاسته ذرت۲ قاشق غذا خوری
آب جوشنصف لیوان
وانیل۵ گرم
روغنیک چهارم لیوان
شکرنصف لیوان
انبه۲ عدد برای گل های روی کیک
مواد پنیری
پنیر خامه ای۱۰۰ گرم
خامه قنادی۱۵۰ گرم
وانیل۵ گرم
ژلاتین۵ گرم
آبنصف لیوان
کرم انبه
انبه۱ عدد
ژلاتین۵ گرم
شکر۲ قاشق غذا خوری
آب۱ لیوان
لایه کریستالی
ژله آلوورا۱ بسته
 

Nstrn_jz

رمانیکی حامی
رمانیکی
شناسه کاربر
27
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-27
آخرین بازدید
موضوعات
334
نوشته‌ها
979
پسندها
2,518
امتیازها
333
سن
20
محل سکونت
بلندای پرتگاه آرزوهای محال...^^

  • #2
برای تهیه چیز کیک خوشمزه و مخصوص با انبه در ابتدای کار، کیک پایه چیز کیک را تهیه می کنیم. برای این کار، در دو کاسه مجزا، زرده و سفیده تخم مرغ ها را جدا می کنیم. سفیده و نیمی از شکر را با هم می زنیم تا فرم بگیرد.
زرده را هم با وانیل و باقی مانده شکر می زنیم تا کرمی رنگ شود. کمی سفیده را به زرده اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم. سپس به باقی مانده سفیده اضافه می کنیم و با لیسک مواد را فولد می کنیم.
آرد و آب جوش را کم کم اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شود. در نهایت روغن روی آن می ریزیم و هم می زنیم تا کامل مخلوط شود. در یک قالب به ابعاد ۲۵ در ۳۵ سانتی متر، کاغذ روغنی را پهن می کنیم و مایه کیک را روی آن می ریزیم.
حدود ۳۰ دقیقه در فری که از قبل با دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد گرم شده است، می پزیم. در ادامه کیک که پخت، آن را از فر خارج می کنیم و می گذاریم تا از دما بیفتد. در این فاصله مواد پنیری را تهیه می کنیم.
برای این کار، آب سرد را درون یک کاسه کوچک می ریزیم و پودر ژلاتین را روی آن می پاشیم و حل می کنیم. سپس روی بخار کتری قرار می دهیم تا ژلاتین کامل حل شود و شفاف شود. سپس از روی حرارت برداشته و کنار می گذاریم تا دمای آن پایین بیاید.
در یک کاسه، خامه قنادی را با همزن می زنیم تا یکدست شود. نیازی نیست که فرم بگیرد. سپس پنیر را به آن اضافه کرده و با کمی وانیل می زنیم تا یکدست شود. در آخر مخلوط آب و ژلاتین را اضافه کرده و با همزن می زنیم تا مخلوط شود.
سپس کیک که خنک شد را از قالب خارج می کنیم و کمی بزرگتر از قالب برش می زنیم. در این جا از قالب کمربندی ۱۸ در ۱۸ استفاده شده است. کیک را کف قالب می ریزیم. سپس روی کیک را یک لایه مواد پنیری می ریزیم و در یخچال قرار می دهیم تا ببندد.

در این فاصله کرم انبه را تهیه می کنیم. انبه را شسته و پوست کنده و خرد می کنیم. سپس درون مخلوط کن می ریزیم و آن را پوره می کنیم. پوره ها را از صافی رد می کنیم. یک قابلمه برداشته و شکر و آب را درون آن می ریزیم.
پودر ژلاتین هم اضافه کرده و روی حرارت می گذاریم تا به جوش آید. سپس پوره انبه را اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا یکدست شود. می گذاریم تا از دما بیفتد. سپس روی لایه پنیری که بسته شده است می ریزیم و در یخچال می گذاریم تا ببندد.
در این فاصله، انبه ها را پوست کنده و به صورت نازک برش می زنیم و گل درست می کنیم. برای ژله کریستالی، یک بسته پودر ژله آلوورا را با یک لیوان آب جوش حل کرده و روی بخار کتری قرار می دهیم تا حل شد. سپس یک لیوان آب سرد به آن اضافه می کنیم.
سپس مخلوط می کنیم و می گذاریم تا از دما بیفتد. سپس وقتی که کرم انبه بسته شد، گل های انبه را روی آن می چینیم و ژله آلوورا را روی آن می ریزیم و مجدد درون یخچال قرار می دهیم تا ببندد. سپس در ظرف مناسب آن را سرو می کنیم.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین