. . .

آموزش طرز تهیه آش ماست

تالار آموزش آشپزی

Nstrn_jz

رمانیکی حامی
رمانیکی
شناسه کاربر
27
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-27
آخرین بازدید
موضوعات
334
نوشته‌ها
979
پسندها
2,517
امتیازها
333
سن
20
محل سکونت
بلندای پرتگاه آرزوهای محال...^^

  • #1
  • پیاز 1 عدد متوسط
  • گوشت چرخ کرده 200 گرم
  • برنج شکسته 3 ق غذا خوری سر پر
  • نخود پخته شده 1/5 لیوان
  • ماست 2 لیوان
  • آرد 2 ق غذا خوری
  • سیر 1 حبه
  • قرص گوشت 1 عدد
  • نعنا 2 ق غذا خوری
  • آب به مقدار لازم
ابتدا پیاز را به خوبی شسته و پوست آن را بگیرید و بعد آن را رنده کنید و آب آن را به طور کامل بگیرید و بعد آن را داخل ظرفی بریزید و به آن گوشت چرخ کرده را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کنید و بعد آن را به خوبی با دست شروع به ورز دادن کنید تا تمام گوشت و پیاز به همراه ادویه ها مزه دار شوند و به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند و بعد روی ظرف را بپوشانید و به گوشت درون یخچال یک ساعت فرصت دهید تا به خوبی استراحت کرده و مزه دار شود.

برنج شکسته را به خوبی با آب سرد بشوید و بعد آن را درون قابلمه ای بریزید و به آن 3 لیوان آب اضافه کنید و بعد آن را روی گاز قرار دهید اجازه دهید تا به خوبی بجوشد و بعد مقدار کمی نمک نیز به آن اضافه کنید و کمی به آرامی آن را هم بزنید و زمان دهید تا به طور کامل برنج شکسته شما پخته شود. وقتی کاملاً برنج پخته و نرم شد نوبت به اضافه کردن نخودی است که از قبل خیس خورده و پخته شده است پس آن را نیز به برنج اضافه کنید و کمی هم بزنید و درب قابلمه را قرار دهید.
 
نام موضوع : طرز تهیه آش ماست دسته : آموزش آشپزی

Nstrn_jz

رمانیکی حامی
رمانیکی
شناسه کاربر
27
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-27
آخرین بازدید
موضوعات
334
نوشته‌ها
979
پسندها
2,517
امتیازها
333
سن
20
محل سکونت
بلندای پرتگاه آرزوهای محال...^^

  • #2
ظرفی را برداشته و درون آن ماست را بریزید و به آن 3 لیوان آب را به همراه آرد اضافه کنید و در آخر نیز سیر را شسته و پوست بگیرید و به صورت ریز رنده کنید و به آن اضافه کنید و مواد را به خوبی با یکدیگر با همزن دستی هم بزنید تا به صورت یکدست شوند. بعد از آن که مواد به خوبی با یکدیگر ترکیب شدند ماستی که آماده کرده بودید را به آرامی به نخود و برنجی که پخته بودید اضافه کنید و همزمان با اضافه کردن خوب آن را به آرامی با مواد هم بزنید و ترکیب کنید. قرص گوشت را نیز ابتدا کمی با دست له کنید و بعد به آش اضافه کنید و خوب با مواد هم بزنید تا در همه جای آش پخش شود و بعد درب آش را بگذارید و مدتی به آن زمان دهید تا کمی جا بیفتد.

گوشتی که درون یخچال به آن استراحت داده بودید را برداشته و مقدار کمی از آن را برداشته و با کف دست خود به آن شکل گرد و دایره ای بدهید و تمام گوشت را به همین صورت به شکل قلقلی شده درآورید و کنار بگذارید. ماهیتابه را برداشته و مقداری درون آن روغن بریزید و روی گاز قرار دهید تا کمی روغن داغ و گرم شود سپس گوشت های قلقلی شده را درون ماهیتابه قرار دهید و خوب سرخ کنید و بعد آن ها را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید.

درون ماهیتابه ای مقداری روغن ریخته و آن را روی شعله گاز قرار دهید تا کمی گرم شود و بعد پودر نعنای خشک شده را درون روغن به مدت سی ثانیه تفت دهید تا نعنا به خوبی در روغن رنگش باز شده و کمی سرخ شود و بعد آن را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

در آخر به آش گوشت قلقلی های آماده شده را به همراه نعنا داغ اضافه کنید و به آرامی آن ها را نیز کمی با مواد داخل آش ترکیب کنید و هم بزنید و بعد از 5 الی 10 دقیقه دیگر آن را از روی حرارت بردارید و بعد از آن هم آش شما آماده سرو است میل کنید و لذت ببرید.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین