. . .

معرفی شهباز قهوه ای

تالار حیات وحش

شاهزاده آبی مرداد

رمانیکی نقره‌ای
محروم
شناسه کاربر
1221
تاریخ ثبت‌نام
2021-11-20
آخرین بازدید
موضوعات
386
نوشته‌ها
1,988
راه‌حل‌ها
1
پسندها
8,452
امتیازها
558
محل سکونت
جزیره عشق❤️❤️

  • #1
شهباز قهوه‌ای (Accipiter fasciatus) یک پرنده‌ شکاری میان‌جثه از خانواده بازان یا عُقابان است که دراسترالیا و جزایر اطراف آن یافت می‌شود.

یک شهباز قهوه‌ای نابالغ در حال پرواز در تاسمانی استرالیا


ویژگی‌های ریخت‌شناسی​

روتنه آن خاکستری با یقه شاه‌بلوطی است. زیرتنه آن عمدتاً رنگین، با نوارهای ریز سفید است؛ بنابراین رنگی شبیه به بازگنجشکی یقه‌دار دارد اما بزرگتر است. پرواز سریع و انعطاف‌پذیر است. طول بدن ۴۰–۵۵ سانتیمتر (۱۵٫۷–۲۱٫۷ اینچ) و طول بال، ۷۵–۹۵ سانتیمتر (۲۹٫۵–۳۷٫۴ اینچ) است. ماده‌ها به‌طور قابل توجهی بزرگتر هستند: وزن نرهای بالغ ۲۲۰ گرم (۷٫۸ اونس) و ماده‌های بالغ، ۳۵۵ گرم (۱۲٫۵ اونس) است.


پراکندگی و زیستگاه​

شهباز قهوه‌ای در استرالیا، والاسیا،گینه نو، کالدونیای جدیذ، وانواتوو فیجی گسترده است. در استرالیا عمدتاً در جنگل‌های اکالیپتوس و درختزارها و همچنین در زمین‌های کشاورزی و مناطق شهری یافت می‌شود. در اقیانوس آرام، عمدتاً در جنگل های بارانی زندگی می‌کند. همچنین تا حدود سال ۱۷۹۰ در جزیره نورفولک یافت می‌شد و این ممکن است یکی دیگر از زیرگونه‌های توصیف نشده باشد. با این حال، نبود نمونه از جزیره نورفولک (۱ پوست تاریخی و ۹ استخوان نیمه‌فسیلی تمام موادی است که پیدا شده‌است) به این معنی است که هیچ آزمایش ژنتیکی نمی‌تواند انجام شود.


تغذیه​

شهبازهای قهوه‌ای عمدتاً از سایر پرندگان با جثه متوسط تغذیه می‌کنند، در حالی که پستانداران کوچک مانند موش و خرگوش نیز مصرف می‌شوند. شهبازهای قهوه‌ای اغلب در نزدیکی زمین‌های کشاورزی یا تالاب‌ها شکار می‌کنند، جایی که پرندگانی مانند مرغابی، طوطی کاکلی و کبوتر فراوان هستند. طعمه‌های کوچکتر مانند سهره و پری گنجشکان نیز در فهرست شکار هستند، درست تا به بزرگی پرندگانی به اندازه مرغ اهلی و حتی بزرگتر، پرندگان مهاجم مانند کاراوونگ و کاکابورا حمله می‌کند. خفاش ها،خزندگان کوچک، دوزیستان و حشرات بزرگ نیز گهگاه خورده می‌شوند.
روش‌های اصلی گرفتن طعمه هنوز شکار است، که با استفاده از آن شهباز روی یک سکوی مخفی منتظر می‌ماند تا طعمه به فاصله‌ای قابل توجه برسد، و با پرواز در زیر درختان سعی می‌کند تا طعمه‌های کوچک را بیرون بریزد. در موارد کمتر، شهبازها از بالا روی طعمه شیرجه می‌روند یا حتی پستانداران کوچک را با پای پیاده تعقیب می‌کنند.
هنگامی که یک شهباز قهوه‌ای توسط پرندگان دیگر کشف شود، گونه‌های کوچکتر ترس و فرار برای پنهان شدن را برمی‌گزینند، در حالی که پرندگان بزرگتر مانند غراب استرالیایی، کلاغ و زاغی استرالیایی به شدت به اوباشگری خواهد پرداخت تا زمانی که این منطقه را ترک کند.


زادآوری​

در درختان بلند روی سکویی از چوب‌ها و شاخه‌های پوشیده از برگ‌های سبز لانه می‌سازد. اندازه دسته تخم معمولاً سه تخم، گاهی اوقات دو یا چهار تخم است. بر تخم نشینی دوره حدود ۳۰ روز، با جوجه‌های پروازی در حدود ۳۱ روز پس از خروج از تخم است.
 
نام موضوع : شهباز قهوه ای دسته : حیات وحش

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
1
بازدیدها
247
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
98

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین