. . .

آموزش روش تهیه اسموتی قهوه با کاکائو

تالار آموزش آشپزی

PishOoO

رمانیکی نقره‌ای
رمانیکی
شناسه کاربر
314
تاریخ ثبت‌نام
2021-01-21
آخرین بازدید
موضوعات
113
نوشته‌ها
834
راه‌حل‌ها
64
پسندها
3,006
امتیازها
591

  • #1


کسی نمی داند قهوه از چه زمان و توسط چه کسی وارد زندگی انسان ها شد، زیرا که همیشه روایت ها و داستان های مختلفی درباره این دانه جذاب و خاص روایت شده است. اگر بخواهیم کمی حساسیت بیشتری به خرج دهیم و دنبال ریشه کشف دانه های قهوه برویم، در نهایت آخرین جایی که به آن خواهیم رسید فلات اتیوپی است.

درنهایت ریشه این دانه به هرکجا برسد، امروز یکی از خوراکی های بسیار پرطرفدار و محبوبی است که مردم از آن استفاده می کنند. فرآورده های زیادی دارد و می تواند در دسر ها، نوشیدنی ها و کیک ها از آن استفاده کرد. اسموتی قهوه یکی از نوشیدنی های بسیار خوشمزه ای است که می توانید در فصل تابستان یا حتی صبح ها بنوشید. ازآنجایی که این نوشیدنی یکی از دوست داشتنی ترین نوشیدنی ها است، تنوع مختلف و ترکیبات زیادی دارد. ما اینجا هستیم تا شما را با خوشمزه ترین اسموتی صبحگاهی آشنا کنیم. برای اینکه طرز تهیه اسموتی های خوشمزه قهوه را یاد بگیرید، همراه ما بمانید.

مواد لازم برای تهیه اسموتی قهوه با کاکائو

  • قهوه دم شده ۳/۴ پیمانه
  • موز ۱ عدد
  • یخ ۱/۲ پیمانه
  • پودر کاکائو ۱ ق چای خوری
  • وانیل ۱/۴ ق چای خوری

طرز تهیه اسموتی قهوه با کاکائو

برای تهیه این اسموتی با موز باید ابتدا موز را پوست بگیرید و به صورت حلقه ی خرد کنید و در یک ظرف دربسته برای چند ساعت در یخچال قرار دهید تا یخ زده شود. اگر می خواهید بدون موز این اسموتی را تهیه کنید از این مرحله صرف نظر کنید.

در ادامه برای دم کردن قهوه فوری می توانید یک ساشه قهوه را با آب داغ خوب مخلوط کنید و هم بزنید و صبر کنید کمی خنک شود. یا پورد قهوه دلخواه خود را داخل بسکت اسپرسو ریخته و قهوه بگیرید و یا می توانید از فرنچ پرس یا موکاپات و یا هر وسلیه دم آوری که دارید استفاده کنید و ۳/۴ پیمانه قهوه را تهیه کنید.

در ادامه موز یخ زده را به همراه یخ و پودر کاکائو و وانیل و قهوه دم شده داخل یک مخلوط کن بریزید و خوب مواد را میکس و پوره کنید و یا می توانید از گوشتکوب برقی یا غذاساز برای میکس کردن و تهیه اسموتی استفاده کنید. برای سرو اسموتی قهوه می توانید داخل لیوان های شیشه ی کمی سس شکلاتی ریخته و اسموتی را داخل آن بریزید و به دلخواه با اسکوپ بستنی قهوه یا شکلاتی سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه اسموتی قهوه خوشمزه و ساده با طعم شکلاتی

  1. از پودر کاکائو مرغوب و تیره استفاده کنید.
  2. به دلخواه می توانید برای غلظت دادن به اسموتی قهوه از بستنی قهوه یا شکلاتی استفاده کنید.
  3. می توانید اسموتی قهوه را با موز و یا با حذف موز تهیه کنید.
 

PishOoO

رمانیکی نقره‌ای
رمانیکی
شناسه کاربر
314
تاریخ ثبت‌نام
2021-01-21
آخرین بازدید
موضوعات
113
نوشته‌ها
834
راه‌حل‌ها
64
پسندها
3,006
امتیازها
591

  • #2


مواد لازم برای تهیه اسموتی قهوه با کاکائو روش دوم

  • قهوه خنک شده: 3/4 فنجان
  • موز متوسط یخ زده: 1 عدد
  • عصاره وانیل: 1 قاشق چایخوری
  • کره بادام زمینی طبیعی: 1 قاشق غذاخوری (هر کره دلخواه دیگری هم می توانید جایگزین کنید.)
  • شیر نارگیل یا شیر بادام شیرین نشده: 1/4 فنجان
  • پودر کاکائو: 1/2 قاشق غذاخوری (از پودر کاکائو شیرین نشده استفاده کنید.)
  • پودر پروتئین: 1 وعده
همان قدر که ورزش می تواند در فرم دهی و شکل گیری بدن نقش داشته باشد، تغذیه هم بسیار مهم است. اگر پایبند به یک رژیم غذایی فرم دهی هستید یا می خواهید کاهش وزن داشته باشید، هیچ فرقی نمی کند زیرا تغذیه و اصلاح الگوی زندگی باید در اولویت باشد. حتی هیچ چیزی به اندازه تغذیه مناسب و دریافت پروتئین های لازم و مواد ضروری بدن قبل و بعد از ورزش نمی تواند بدن شما را سالم ، ورزیده تر و زیبا تر کند. به نظر شما خوردن قهوه از جمله مواد خوراکی است که بتواند انرژی لازم برای قبل از ورزش را فراهم کند؟ اگر دنبال رسیدن به پاسخ این سؤال هستید، مطلب آیا خوردن قهوه قبل از ورزش مفید است؟ را بخوانید.

روش تهیه اسموتی قهوه با کاکائو روش دوم

  1. درست کردن اسموتی را با یک فنجان قهوه سرد و تلخ شروع می کنیم. می توانید قهوه دم کرده لازم برای اسموتی را خودتان آماده و خنک کنید یا از قهوه های سرد و آماده استفاده کنید.
  2. استفاده از میوه های یخ زده در اسموتی ها بهترین گزینه است و موز به شیرین شدن آن کمک می کند!
  3. کمی کره بادام زمینی یا کره آجیل موردعلاقه تان را به این اسموتی اضافه کنید. این ترکیب کمی پروتئین و چربی های سالم به علاوه طعم کرمی خوشمزه به این اسموتی خواهد داد.
  4. وانیل همیشه برای خوشمزه کردن و طعم بهتر اسموتی توصیه می شود.
  5. اگر دوست داشته باشید این اسموتی را بعد از تمرین میل کنید، با اضافه کردن یک پیمانه پروتئین پپتیدهای کلاژن، می توانید پروتئین آن را بیشتر کنید. همچنین می توانید به جای آن از پودر پروتئین گیاهی هم استفاده کنید.
  6. پودر کاکائو طعم شکلاتی بهتری نسبت به خود کاکائو دارد و حاوی مواد معدنی بیشتری مانند منیزیم است.
  7. گر از شیر گاو استفاده می کنید، حداقل شیر یک درصد چربی را بین مواد اولیه اسموتی خود داشته باشید و اگر شیر گیاهی را انتخاب می کنید، به دنبال انواع غیرشیرین آن، مانند شیر جو دوسر یا شیر نارگیل باشید. شیر بادام طعمی خنثی در اسموتی ها دارد، شیر نارگیل طعم گرمسیری و خامه ای بیشتری به آن اضافه می کند و شیر معمولی باعث افزایش پروتئین می شود.اگر می خواهید نوشیدنی گرم درست کنید، مطالعه مقاله طرز تهیه قهوه با پودر کاکائو می تواند انتخاب مناسبی باشد.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین