. . .

آموزش روش های افزایش سرعت گوشی شیائومی؛ از رم مجازی تا حذف فایل‌های اضافه و موقت

تالار آموزش دیجیتال
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

HELMET

رفیق رمانیکی
رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
780
نوشته‌ها
1,856
راه‌حل‌ها
5
پسندها
136
امتیازها
438
سن
91
محل سکونت
Overgreen
وب سایت
pin.it

  • #1
با انجام برخی اقدامات می‌توانید سرعت گوشی هوشمند شیائومی خود را افزایش دهید.

شیائومی به‌لطف استراتژی عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند جذاب و قدرتمند با برچسب قیمتی مقرون‌به‌صرفه‌تر نسبت به رقبا، طرفداران بسیار زیادی در سرتاسر جهان دارد. به‌هرحال شاید گاهی هنگام کار با رابط کاربری اختصاصی این شرکت موسوم به MIUI که در گوشی‌های ردمی و پوکو نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، با کاهش سرعت مواجه شده باشید.
در این مقاله قصد داریم بهترین راهکارها را برای بهبود سرعت عملکرد گوشی‌های هوشمند شیائومی مرور کنیم. شما می‌توانید با استفاده از این روش‌ها و اعمال تغییرات مختصر، سرعت گوشی خود را به‌میزان درخورتوجهی ارتقا دهید.



علت پایین آمدن سرعت گوشی شیائومی

در بسیاری از موارد مدتی پس‌ از خرید گوشی‌های اندروید، متوجه کاهش سرعت آن‌ها می‌شویم. درمورد گوشی‌های هوشمند شیائومی نیز دلایلی مختلفی وجود دارد که می‌تواند باعث کند شدن عملکرد دستگاه شود.
ازجمله مهم‌ترین دلایل کاهش سرعت گوشی‌ های شیائومی می‌توان به پر شدن حافظه‌ی ذخیره‌سازی، زیاد شدن فایل‌های موقت (Cache) برنامه‌ها و عدم پاک‌سازی خودکار این فایل‌ها، نصب برخی برنامه‌های خاص که به‌طور دائم در پس‌زمینه‌ی گوشی درحال اجرا هستند و عدم به‌روزرسانی سیستم‌عامل به نسخه‌های جدید اشاره کرد.



افزایش سرعت گوشی شیائومی‌

در ادامه قصد داریم مؤثرترین روش‌ها و ترفندها را برای افزایش سرعت عملکرد گوشی‌های شیائومی معرفی کنیم. توجه داشته باشید این راهکارها برای گوشی‌های برند‌های زیرمجموعه‌ی شیائومی یعنی پوکو و ردمی نیز کاربرد دارند.

مسدودسازی تبلیغات شخص‌ ثالث

شیائومی تبلیغات زیادی را در سرتاسر محیط رابط کاربری خود نمایش می‌دهد که ازجمله می‌توان به آگهی‌های برنامه‌های پیش‌فرض MIUI مثل Mi Security، مدیریت فایل و فروشگاه تم اشاره کرد. این تبلیغات می‌توانند باعث ایجاد تأخیر در برخی عملکردهای گوشی شیائومی شما شوند و علاوه‌براین مصرف انرژی را نیز افزایش می‌دهند. شما می‌توانید با انجام مراحل ساده‌ی زیر، همه‌ی آگهی‌های MIUI را مسدود کنید.
مسدودسازی تبلیغات شخص ثالث گوشی های شیائومی


  • وارد برنامه‌ی Settings گوشی شیائومی خود شود.
  • روی گزینه‌ی Connections & Sharing ضربه بزنید.
  • اکنون روی Private DNS ضربه بزنید و گزینه‌ی Private DNS providor hostname را انتخاب کنید.
  • عبارت dns.adguard.com را در کادر DNS تایپ کنید.
  • برای ذخیره‌ی تغیرات روی دکمه‌ی Save ضربه بزنید.

تغییر سرعت انیمیشن‌های رابط‌ کاربری

انیمیشن‌های مختلف رابط‌کاربری MIUI گوشی‌های هوشمند، نقش بسیار مهمی در سرعت عملکرد آن دارد. تنظیمات پیش‌فرض این بخش می‌تواند باعث کند شدن دستگاه شیائومی شما شود. بدین‌ترتیب کاهش سرعت انیمیشن‌ها یا غیرفعال کردن آن‌ها می‌تواند تأثیر بسیار خوبی در افزایش سرعت MIUI داشته باشد.
غیرفعال کردن انیمیشن‌های رابط کاربری گوشی شیائومی

برای انجام این‌ کار ابتدا باید حالت توسعه‌دهنده (Developer Mode) فعال و سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

  • پس‌ از فعال کردن حالت توسعه‌دهنده، وارد برنامه‌ی Settings گوشی شیائومی خود شوید.
  • گزینه‌ها را به‌ سمت پایین پیمایش کنید و روی Advanced Settings ضربه بزنید.
  • اکنون گزینه‌ی Developer را انتخاب کنید.
  • در این مرحله صفحه‌ را به‌ سمت پایین پیمایش کنید و گزینه‌های Animation window scale، Transition animation scale و Animation duration scale را در حالت غیرفعال قرار دهید.

پاک‌سازی خودکار حافظه‌ی موقت

هنگامی‌ که با گوشی هوشمند خود کار می‌کنید، اجرای برنامه‌های اندرویدی باعث ایجاد فایل‌های موقت (Cache) خواهد شد و این فایل‌ها روی حافظه‌ی دستگاه ذخیره می‌شوند و به‌همین‌دلیل امکان کند شدن گوشی در برخی موارد وجود دارد. برای رفع این مشکل نیازی نیست فایل‌های کش هر برنامه را به‌طور دستی پاک کنید و درواقع قابلیت پاک‌سازی خودکار حافظه‌ی نهان، این فایل‌ها را هنگام قفل کردن دستگاه از حافظه حذف خواهد کرد.
پاکسازی خودکار حافظه کش گوشی شیائومی

برای پاک‌سازی خودکار فایل‌های کش روی گوشی‌ شیائومی خود و افزایش سرعت MIUI مراحل زیر را انجام دهید:

  • برنامه‌ی Mi Security را باز کنید.
  • روی Battery & Performance ضربه بزنید.
  • روی نماد تنظیمات در گوشه‌ی سمت‌ راست بالای صفحه ضربه بزنید.
  • در این بخش گزینه‌ی Clear cache when the device is locked را انتخاب کنید روی گزینه‌ی Never ضربه بزنید.

فعال‌سازی قابلیت رم مجازی

اکثر گوشی‌های هوشمندی که شیائومی اخیراً معرفی کرده است، از جدیدترین نسخه‌ی MIUI بهره می‌برند. این رابط کاربری قابلیتی به‌ نام Memory Extension دارد که بخشی از حافظه‌ی ذخیره‌سازی دستگاه را به‌عنوان رم مورد استفاده قرار می‌دهد.
فعال سازی قابلیت رم مجازی گوشی شیائومی

ویژگی Memory Extension روی دستگاه‌های مختلف شیائومی بین یک تا ۳ گیگابایت رم مجازی اضافه می‌کند که می‌تواند تأثیر مهمی در بهبود سرعت رابط کاربری داشته باشد. برای استفاده از قابلیت مذکور مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد برنامه‌ی Settings شوید.
  • صفحه را به پایین پیمایش کنید و روی گزینه‌ی Additional Settings ضربه بزنید.
  • اکنون روی Memory Extension ضربه بزنید.
  • در این مرحله، دکمه‌ی دوحالته‌ی کنار گزینه‌ی Memory Extension را در حالت فعال قرار دهید.

حذف فایل‌های کش (Cache) و سایر فایل‌های اضافه

گاهی اوقات برخی برنامه‌ها به‌دلیل کمبود حافظه‌ی ذخیره‌سازی گوشی‌های اندروید، با کاهش شدید سرعت مواجه می‌شوند و حتی از کار می‌افتند. بررسی این موضوع که کدام فایل‌ها، فضای بیشتری از حافطه‌ی ذخیره‌سازی گوشی شیائومی شما را اشغال کرده‌اند بسیار ساده است و علاوه‌براین می‌توانید این فایل‌ها را به‌راحتی حذف کنید. بدین منظور مراحل زیر را دنبال کنید:
  • وارد برنامه‌ی Settigns گوشی شیائومی خود شوید.
  • روی About Device ضربه بزنید.
  • روی Storage ضربه بزنید.
  • اکنون در این بخش مشاهده خواهید کرد که فایل‌های موقت و سایر فایل‌ها چقدر از حافظه‌ی ذخیره‌سازی دستگاه را اشغال کرده‌اند.
  • روی Free Up Storage ضربه بزنید تا فایل‌های اضافه و غیرکاربردی حذف شوند.
حذف فایل های ناخواسته و کش از گوشی های شیائومی

شما همچنین می‌توانید با حذف فایل‌های ویدیویی، تصاویر، فایل‌های صوتی و اسناد تکراری، بخش زیادی از حافظه‌ی ذخیره‌سازی دستگاه خود را آزاد و به افزایش سرعت آن کمک کنید. علاوه‌براین قابلیت Deep Clean گوشی‌های شیائومی در برنامه‌ی Mi Security به شما اجازه می‌دهد همه‌ی فایل‌های ناخواسته و اضافه را شناسایی و حذف کنید.


نصب جدید‌ترین آپدیت‌های سیستم‌عامل و برنامه‌ها

اگر به‌روزرسانی جدیدی برای سیستم‌عامل گوشی شیائومی شما دردسترس قرار گرفته‌ است، پیشنهاد می‌کنیم آن را دانلود و نصب کنید. در بسیاری از موارد به‌روزرسانی‌های ماهانه و همچنین آپدیت‌های بزرگ، شامل رفع ایراداتی هستند که به بهبود مصرف باتری و استفاده‌ی بهینه‌تر از حافظه‌ی ذخیره‌سازی و رم کمک می‌کنند و این تغییرات به‌نوبه‌ی خود منجر به افزایش سرعت عملکرد دستگاه خواهند شد.
علاوه‌براین بهتر است همیشه از جدیدترین نسخه‌ی برنامه‌های نصب‌شده روی گوشی اندرویدی خود استفاده کنید؛ زیرا آپدیت‌های اپلیکیشن‌ها مثل به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل، در بیشتر موارد باعث افزایش بهینه‌سازی ممرف رم و آزادسازی بیشتر حافظه‌ی ذخیره‌سازی خواهد شد.



نتیجه‌گیری

با انجام مراحلی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، سرعت رابط کاربری MIUI گوشی‌های شیائومی به‌میزان درخورتوجهی افزایش خواهد یافت و در این شرایط می‌توانید از تجربه‌ای روان‌تر و سریع‌تر لذت ببرید. این ترفندها به شما کمک می‌کنند سرعت گوشی‌های شیائومی، ردمی و پوکو را بدون نیاز به روت و مراحل پیچیده‌ی دیگر، افزایش دهید.
 
  • گل رز
واکنش‌ها[ی پسندها]: 1 user
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین