. . .

آموزش خواص شیر برای کودکان

تالار روانشناسی خانواده

A.i.h

رمانیکی جذاب
رمانیکی
شناسه کاربر
163
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-21
آخرین بازدید
موضوعات
102
نوشته‌ها
451
پسندها
673
امتیازها
240
محل سکونت
...

  • #1
مرتضی جوادیان بر پایه تحقیقات جدید پژوهشگران آمریکایی، مصرف فرآورده‌‌های شیری در کودکی، از اهمیت بالایی برخوردار است و استخوان‌‌های فرد را تا دوران بزرگسالی تقویت می‌کند.

پزشکان اطفال: بر پایه تحقیقات جدید پژوهشگران آمریکایی، مصرف فرآورده‌‌های شیری در کودکی، از اهمیت بالایی برخوردار است و استخوان‌‌های فرد را تا دوران بزرگسالی تقویت می‌کند.

این پژوهشگران به این نتیجه رسیده‌اند که مصرف فرآورده‌‌های شیری در کودکی، تراکم و استحکام استخوان‌‌های فرد را حتی در بزرگسالی نیز بهبود می‌بخشد، بدین خاطر والدین نباید از دادن شیر در دوران کودکی به فرزندان خود دریغ کنند.

بنا بر این تحقیقات، مصرف روزانه حتی دو وعده کوچک شیر و یا ماست، می‌تواند بر استحکام استخوان‌‌ها به شدت تأثیر مثبت بگذارد.
پژوهشگران در عین حال تأکید دارند که تغذیه فرآورده‌‌های شیری باید در دوران کودکی غالب باشد تا تأثیر واقعا درازمدت نیز به دست آید.

«مونیکا نیهاوس»، پزشک کودکان و نوجوانان و همچنین سخنگوی مطبوعاتی اتحادیه پزشکان کودک و نوجوان در آلمان (ب.فا.کا.ج) در شهر تورینگن می‌گوید: مصرف کوتاه مدت فرآورده‌‌های شیری، کافینیست.
«لین مور»، پژوهشگر آمریکایی و همکارانش از دانشگاه بوستون برای تحقیقات خود از داده‌‌هایی به نام «مطالعات فرامینگهام» استفاده کردند.

کارشناسان در چهارچوب مطالعات فرامینگهام، از سال 1948 میلادی تاکنون، گروهی از بزرگسالان از یک شهر کوچک در جنوب غربی بوستون را به طور مستمر زیر نظر و مراقبت و معاینه پزشکی داشتند. همچنین این مطالعات فرزندان این گروه را از سال 1971 میلادی زیر نظر دارد.

تیم پژوهشگر دانشگاه بوستون به مدیریت مور، نتیجه مطالعات و معاینات پزشکی روی 106 کودک از این گروه را ارزیابی کرده است که پروتکل روش تغذیه آنها از سال 1987 میلادی به عنوان کودکانی سه تا چهار ساله تا سال 1999 میلادی به عنوان نوجوان ثبت شده بود.
بنا بر این پژوهش، در کنار فرآورده‌‌های شیری، مصرف پروتئین‌‌هایدیگر چون گوشت نیز می‌تواند بر استحکام استخوان‌‌های کودک تأثیر مطلوبی داشته باشد.

نیهاوس در عین حال هشدار می‌دهد که تغذیه دارای گوشت و آلبومینفراوان، تجزیه و تحلیل استخوان‌‌ها در بزرگسالان و همچنین ریسک شکستن استخوان را افزایش می‌دهد.
مؤسسه پژوهش تغذیه کودک در شهر دورتموند آلمان (اف.کا.ای.) توصیه می‌کند که والدین از فرآورده‌‌های شیری و گوشتی کم چربی برای کودکان خود استفاده کنند.

بر پایه این توصیه، یک کودک باید بین دو تا سه سالگی، روزانه حدود 330 میلی لیتر شیر بنوشد، 35 گرم گوشت و یا فرآورده‌‌های گوشتی بخورد
 

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
1
بازدیدها
120
پاسخ‌ها
2
بازدیدها
125

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین