. . .

بحث و گفتگو تفاوت مدل‌های PURX ، PURZ و EJRX هارد دیسک بنفش رنگ وسترن دیجیتال

تالار متفرقه دیجیتال

ganjito

رمانیکی تازه وارد
رمانیکی
شناسه کاربر
265
تاریخ ثبت‌نام
2021-01-03
آخرین بازدید
موضوعات
1
نوشته‌ها
1
پسندها
0
امتیازها
31

  • #1
شرکت وسترن دیجیتال که یکی از معروف‌ ترین شرکت‌ها در زمینه تولید هارد دیسک است، هارد دیسک‌ هایی با عنوان PURX به رنگ بنفش را مخصوص سیستم‌ های دوربین مدار بسته طراحی و به بازار عرضه کرد.

این مدل قابلیت پشتیبانی از 32 دوربین مداربسته را داشت به همین دلیل در زمینه سیستم‌ های امنیتی بسیار معروف شد و کاربران بسیاری به استفاده از آن روی آوردند.

با محبوب شدن این هارد دیسک و استقبال بسیار متخصصان سیستم‌ های امنیتی از هارد دیسک بنفش مدل PURX ، وسترن دیجیتال به فکر ارتقای این هارد دیسک افتاد و هارد دیسکی تقریبا مشابه با مدل PURX را به نام PURZ به بازار عرضه کرد.

مدل PURZ به طور کل مشابه با مدل اولیه هارد دیسک بنفش وسترن دیجیتال بود، ولی از نظر پشتیبانی از تعداد دوربین و طول عمر ارتقا یافته بود. مدل PURZ نسبت به مدل PURX طول عمر بیشتری داشت و قادر به پشتیبانی از 64 دوربین مدار بسته بود.

به دلیل ارتقای این دو ویژگی این مدل از هارد دیسک بنفش وسترن از مدل اولیه نیز محبوب‌ تر شد و بسیاری از متخصصان به استفاده از این مدل که به مدل گلوبال هارد دیسک بنفش وسترن نیز معروف است، روی آوردند.

در کنار این دو مدل ارائه شده شرکت وسترن دیجیتال به دلیل سیاست‌ های بازاریابی خود مدلی کاملا مشابه با مدل گلوبال و یا همان مدل PURZ را برای بازار چین با نام EJRX طراحی کرد. مدل چینی این هارد تنها در چین به فروش رسیده و مدل گلوبال برای فروش در اقصی نقاط دنیا طراحی و تولید شده است.

ممکن است در بازار ایران شنیده باشید که برخی از فروشندگان اذعان دارند که مدل چینی از مدل گلوبال بدتر و یا بهتر است. چنین ادعایی کاملا غلط است زیرا این دو مدل هیچ تفاوتی در زمینه سخت‌افزاری با هم ندارند و هر دو این مدل‌ ها به صورت شبانه‌روزی و با طول عمر بالا کار کرده و از 64 دوربین مدار بسته پشتیبانی می‌ کنند.

تنها تفاوت آن‌ها به گارانتی این هارد دیسک‌ ها بر می‌ گردد. مدل چینی تنها در خود چین گارانتی شده و در صورت خریداری و استفاده در کشورهای دیگر شامل گارانتی شرکت وسترن دیجیتال نمی‌ شود.

در صورتی که مدل گلوبال برای استفاده باقی کشورها طراحی شده و در صورت خرید این مدل در هر کشوری گارانتی خود شرکت وسترن دیجیتال برای آن فعال می‌ شود. گفتنی است شرکت وسترن دیجیتال در ایران گارانتی نداشته از این رو این موضوع تفاوت گارانتی‌ ها در ایران بی اهمیت تلقی می‌ شود.

برای خرید هارد دیسک بنفش رنگ وسترن دیجیتال در ایران تنها به معتبر بودن گارانتی در خود کشور بسنده کنید زیرا این هارد دیسک‌ها به صورت بی‌وقفه فعالیت می‌ کنند، در نتیجه داشتن یک گارانتی برای آن‌ ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

بسیاری از متخصصین سیستم‌ های دوربین مداربسته از هارد دیسک بنفش رنگ وسترن دیجیتال که مخصوص سیستم‌ های امنیتی و نظارتی طراحی و تولید شده است، استفاده می‌ کنند. به همین دلیل رمانیک تلاش دارد با معرفی بهتر این هارد دیسک ها، شما را در انتخاب بهتر این کالا یاری نماید.

جهت دریافت اطلاعات فنی و مقایسه بهتر این سه مدل، در پایین کاتالوک فنی این سه مدل قرار داده شده است.

به دلیل اینکه مدل EJRX منحصرا برای بازار چین ساخته شده است، لذا کاتالوک این مدل به زبان چینی میباشد. برای حل این مشکل، میتوانید کاتالوک مدل های EJRX و PURZ را کنار هم قرار داده و با مقایسه این دو، مشخصات فنی مدل EJRX را به دست آورید.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین