. . .

بحث و گفتگو تفاوت اصلی پردازنده‌های M3 و M2 را یک شرکت تایوانی رقم می‌زند، نه اپل

تالار متفرقه دیجیتال
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

HELMET

رفیق رمانیکی
رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
780
نوشته‌ها
1,856
راه‌حل‌ها
5
پسندها
136
امتیازها
438
سن
91
محل سکونت
Overgreen
وب سایت
pin.it

  • #1
پردازنده اپل M3

شایعه‌ها از پیشرفت محسوس پردازنده‌ی M3 خبر می‌دهند؛ اما این پیشرفت چندان به هسته‌های جدید مربوط نمی‌شود و علت دیگری دارد.

بر اساس گزارش‌ها می‌توان امیدوار بود که اپل نسل جدید پردازنده‌ سری M خود یعنی M3 را تا پایان امسال معرفی کند و با توجه به رویه سابق این شرکت، می‌توان انتظار داشت که مدل‌های M3 Pro و M3 Max سال آینده وارد بازار شوند. اکنون علاوه بر زمان تقریبی رونمایی، پیکربندی CPU و GPU پردازنده‌های مذکور مشخص شده است.
طبق گزارش‌ها اپل از نسل بعدی فرایند ۳ نانومتری TSMC برای خانواده‌ پردازنده‌های M3 استفاده می‌کند و کارایی و بهره‌وری بیشتر را برای آن‌ها به ارمغان خواهد آورد. منظور از فرایند ساخت سه نانومتری، کوچک‌تر شدن ابعاد ترانزیستورها است و هرچه ترانزیستور کوچک‌تر باشد، قوی‌تر و کم‌مصرف‌تر خواهد بود. به همین دلیل پردازنده سه نانومتری نسبت به پردازنده چهار نانومتری و پنج نانومتری، عملکرد بهتری دارد.
با توجه به جزئیات به اشتراک گذاشته‌شده در خبرنامه‌ی Power On مارک گورمن، M3 از تعداد هسته‌های CPU و GPU مشابهی مانند M2 بهره می‌برد و از ۸ هسته‌ پردازشی و تا حداکثر ۱۰ هسته‌ی گرافیکی استفاده خواهد کرد. حداکثر میزان رم یکپارچه‌ی پشتیبانی‌شده این پردازنده نیز همچنان ۲۴ گیگابایت باقی خواهد ماند.

M3 Pro نیز احتمال دارد با پردازنده‌ی ۱۲ هسته‌ای و پردازنده گرافیکی ۱۸ هسته‌ای از راه برسد. متأسفانه، گورمن تعداد هسته‌ها‌، مقدار فرکانس هسته‌ها و راندمان انرژی این پردازنده را به اشتراک نگذاشته است. به احتمال زیاد اپل برای اینکه حجم حرارت تولیدی کمتر و در نتیجه مدیریت حرارت راحت‌تر شود، تعداد هسته‌های پردازنده را در M3 Pro افزایش نخواهد داد.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین