. . .

آموزش تشخیص عسل طبیعی و تقلبی

تالار آموزش خانه‌داری

فاطره

تیم هنرجو
پرسنل مدیریت
مدیر
تیم تبلیغات
ناظر
منتقد
کپیست
طراح
تدوینگر
گوینده
هنرجو
آزمایشی
منتقد
مقام خاص
مبلغ‌یار
مدیر
هنرجویان
شناسه کاربر
5955
تاریخ ثبت‌نام
2023-07-21
آخرین بازدید
موضوعات
645
نوشته‌ها
1,734
راه‌حل‌ها
31
پسندها
3,997
امتیازها
585

  • #1
👈توهم هنوزفکرمیکنی تشخیص عسل طبیعی ازتقلبی خیلی سخته🤔

چسبندگی عسل: اگر مقدار کمی عسل طبیعی را بین دو انگشت خود قرار دهید و آن را فشار دهید بعد از جدا کردن انگشتان از هم، انگشتان تمایلی به چسبندگی ندارند. اما در عسل کاملا تقلبی به علت شیرین‌کننده‌های زیادی که در آن‌ها استفاده شده، کمی احساس چسبندگی خواهید کرد.
غلظت: از آنجایی که عسل اصل نسبتا غلیظ است، اگر شیشه‌ی آن را کمی خم کنید لحظه‌ای طول می‌کشد تا کمی جابه جا شود. اما بعضی برخی از عسل‌های تقلبی کاملا روان هستند و زود اینطرف و آنطرف می‌روند.
مزه و طعم: مزه و طعم عسل نباید برای مدت طولانی در دهان بماند. در عسل‌های تقلبی به این علت که از شیرین‌کننده‌ها برای تولید آنها استفاده شده، یک حالت گلوزدگی ایجاد می‌شود و طعم آن در دهان باقی می‌ماند.
عطر و بو: عسل طبیعی بسته به گیاهی که زنبور از آن تغذیه کرده است عطر و بوی متفاوتی دارد و اگر کمی با تجربه باشید می‌توانید حتی نوع گیاه را تشخیص دهید اما عسل‌های تقلبی صرفا بوی شیرینی و یا اسانس می‌دهند و حتی ممکن است کمی بوی ترشی بدهند.


حرارت دادن: یکی دیگر از راه‌های تشخیص عسل تقلبی حرارت دادن آن است. با حرارت دادن عسل طبیعی، رنگ آن به سرعت کارملی می‌شود اما کف نمی‌کند. اما عسل تقلبی کف می‌کند و حباب حباب می‌شود.
حلالیت: اگر رشته‌ای از عسل کاملا طبیعی را با قاشق از بالا داخل یک لیوان آب بریزیم، عسل بدون پخش شدگی در ته ظرف جمع می‌شود. اما عسل کاملا تقلبی در میانه‌ی راه پخش می‌شود و حل می‌شود.
استفاده از کبریت: اگر نوک کبریتی را به عسل طبیعی آغشته کنیم و بعد از چند لحظه آن را پاک کنیم. می‌توانیم کبریت را روشن کنیم اما اگر عسل تقلبی باشد به علت رطوبت موجود در آن این اتفاق نخواهد افتاد و کبریت روشن نخواهد شد.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین