. . .

معرفی تراشه ۳ نانومتری A17 Pro برای آیفون‌‌های ۱۵ پرو و پرو مکس معرفی شد

تالار معرفی ابزار دیجیتال
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

HELMET

رفیق رمانیکی
رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
780
نوشته‌ها
1,856
راه‌حل‌ها
5
پسندها
133
امتیازها
438
سن
91
محل سکونت
Overgreen
وب سایت
pin.it

  • #1

به لطف ماژول گرافیکی بهبودیافته و ری‌تریسینگ سخت‌افزاری، حالا آیفون‌های ۱۵ پرو می‌توانند در اجرای بازی‌ها با کنسول‌ها رقابت کنند.

در رویداد Wonderlust، اپل اولین تراشه‌ی ۳ نانومتری جهان را با نام A17 Pro برای آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس معرفی کرد. تراشه‌ی A17 Pro که از ۱۹ میلیارد ترانزیستور استفاده می‌کند، با گرافیک بهبودیافته، هسته‌های سریع‌تر CPU و پشتیبانی از ری‌تریسینگ به آیفون‌های ۱۵ پرو و پرو مکس اپل می‌آید.
‌به‌گفته‌ی اپل، هسته‌های پرقدرت CPU در A17 پرو، ده درصد سریع‌تر شده‌اند و این یعنی آیفون همچنان سریع‌ترین گوشی دنیا خواهد ماند. البته تمرکز اصلی اپل در A17 پرو، روی بهبود ماژول گرافیکی است. امسال GPU-ی شش هسته‌ای در تراشه‌ی کوپرتینویی‌ها، حدود ۲۰ درصد سریع‌تر خواهد بود تا تجربه‌ی گیمینگ با گوشی‌های آیفون وارد مرحله‌ی جدیدی شود.
قابلیت ری‌تریسینگ شتاب‌یافته با سخت‌افزار نیز به ماژول گرافیک A17 پرو اضافه شده است تا رندر نورپردازی در بازی‌ها به واقعیت نزدیک‌تر شود. باوجود چنین قابلیتی، مدل‌های پروی آیفون ۱۵ اولین گوشی‌هایی هستند که از پیگیری پرتوی همزمان بهره می‌برند. اپل می‌گوید که قابلیت ری‌تریسینگ در تراشه‌ی A17 نسبت به نسل قبل، چهاربرابر سریع‌تر می‌شود. کوپرتینویی‌ها در رویدادشان پا را از دنیای موبایل نیز فراتر گذاشتند و ادعا کردند که می‌توانند با وجود ماژول گرافیکی A17، تجربه‌ی بازی در کنسول‌ها را به کاربران آیفون هدیه دهند.
اپل برای تراشه‌ی A17 کنترلر USB-3 در نظر گرفته است تا پورت USB-C آیفون ۱۵ پرو بتواند با نرخ ۱۰ گیگابیت‌برثانیه داده‌ها را منتقل کند. بااین‌حساب، در مقایسه با پورت USB-2 لایتنینگ، سرعت انتقال داده در آیفون‌های ۱۵ پرو بیست برابر بیشتر می‌شود.
به لطف لیتوگرافی ۳ نانومتری، تراشه‌ی جدید کوپرتینویی‌ها حالا در مصرف توان نیز بهینه شده است. در حال حاضر، اطلاع بیشتری از رابطه‌ی مصرف توان با قدرت پردازشی اپل سیلیکون در دست نداریم و باید منتظر عرضه‌ی گوشی‌های ۱۵ پرو باشیم.
اپل همچنین ادعا می‌کند که موتور عصبی تراشه تا دو برابر سریع‌تر است تا بتواند ویژگی‌هایی همچون Autocorrect و Personal Voice در iOS 17 را پشتیبانی کند. در کنار تمام این موارد، دیکودر AV1 به استریم بهتر ویدیوها در سرویس‌های استریم ویدیو کمک می‌کند.

A16 BionicA17 Proنام تراشه/پارامترها
۲ هسته‌ی پرقدرت
۴ هسته‌ی کم‌مصرف
۲ هسته‌ی پرقدرت - ۱۰ درصد سریع‌تر
۴ هسته‌ی کم‌مصرف - ۳ برابر بهره‌وری بیشتر
CPU
۵ هسته‌ای۶ هسته‌ای با رهگیری پرتو - ۲۰ درصد سریع‌ترGPU
۱۶ هسته‌ای - ۱۷ تریلیون عملیات‌برثانیه۱۶ هسته‌ای - ۲ برابر سریع‌ترNPU
۱۶ میلیارد۱۹ میلیاردTransistors
۵ نانومتری بهبودیافته TSMC۳ نانومتری TSMCNode
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین