. . .

خبر ماجرای تراشه مرموز در پورت USB-C آیفون ۱۵ چیست؟

تالار متفرقه دیجیتال
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

HELMET

رفیق رمانیکی
رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
780
نوشته‌ها
1,856
راه‌حل‌ها
5
پسندها
136
امتیازها
438
سن
91
محل سکونت
Overgreen
وب سایت
pin.it

  • #1

می‌دانیم اپل قصد دارد در راستای اجرای قوانین اتحادیه‌ی اروپا، سری آیفون ۱۵ را به درگاه USB C مجهز کند. اکنون اطلاعاتی درمورد تراشه‌ی مرموز مربوط به این پورت در نسل بعدی آیفون فاش‌شده که شرایط را کمی عجیب‌وغریب کرده است.
افشاگری به‌نام ماجین بو با انتشار پستی در ایکس(توییتر سابق) به تراشه‌ی جدید اپل موسوم‌به 3LD3 روی کابل کانکتور USB C به بُرد اصلی آیفون ۱۵ اشاره کرده که قبلاً هیچ جزئیاتی درمورد آن منتشر نشده است.

تراشه‌ 3LD3 چه عملکردی در آیفون ۱۵ خواهد داشت؟

علاقه‌ی اهالی فناوری به آیفون باعث شد مدت کوتاهی پس‌از فاش‌شدن تراشه‌ی 3LD3، افراد و منابع مختلف، گمانه‌زنی‌های خود را درمورد این قطعه مطرح کنند. برخی می‌گویند اپل از این تراشه برای محدودکردن سرعت شارژ در پورت USB C استفاده کرده است و این یعنی کاربرانِ خارج‌ از اتحادیه‌ی اروپا برای شارژ آیفون ۱۵ خود حتماً باید کابل‌های اصلی اپل را خریداری کنند.
تراشه USB C آیفون ۱۵

تراشه 3LD3 آیفون ۱۵
تراشه USB C آیفون ۱۵

کانکتور پورت USB C آیفون ۱۵
میجان بو می‌گوید تراشه‌ی 3LD3 برای رمزنگاری انتقال داده طراحی شده است و اپل با استفاده از این راهکار، همچنان به برنامه‌های Made for iPhone (MFi) ادامه خواهد داد.
اگر با MFi آشنایی ندارید باید اشاره کنیم اپل برای بهبود سازگاری لوازم جانبی آیفون، استانداردی تعریف کرده که اگر شرکت‌های شخص‌ثالث آن را دریافت کنند، امکان فروش محصولاتشان را با گواهی MFi خواهند داشت. دریافت این گواهی‌نامه به‌نوعی باعث می‌شود خریداران اطمینان بیشتری از کیفیت این محصولات داشته باشند. درواقع احتمال دارد 3LD3 برای برقراری ارتباط امن با لوازم‌جانبی اپل و فروش مجوز به شرکت‌های سازنده‌ی این نوع محصولات مورداستفاده قرار گیرد.
اینکه اپل بخواهد پس‌از تغییر درگاه آیفون‌های خود از لاتنینیگ به USB C همچنان به برنامه‌ی پُرسود MFi ادامه دهد کاملاً منطقی است؛ زیرا از این طریق درآمد قابل‌توجهی به‌دست می‌آورد. علاوه‌براین تراشه‌ی 3LD3 به سازندگان لوازم‌جانبی اجازه می‌دهد محصولاتشان دسترسی عمیق‌تر و مطمئن‌تری به آیفون داشته باشند و درنتیجه عملکرد بهتری ارائه دهند.

باید دید قیمت آیفون ۱۵ اپل باتوجه به تغییرات چشم‌گیری مثل تغییر پورت USB، پردازنده قدرتمندتر و غیره، نسبت‌به نسل کنونی این محصول یعنی سری آیفون ۱۴ افزایش خواهد یافت یا خیر.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین