. . .

متن اورانوفوبیا یا ترس از جهان بعدی🕷

تالار ماوراء

H A D I S

مدیرتالارسرگرمی
مقام‌دار آزمایشی
مدیر
نام هنری
:|
مدیر
تالار‌سرگرمی
شناسه کاربر
846
تاریخ ثبت‌نام
2021-08-30
موضوعات
564
نوشته‌ها
1,526
راه‌حل‌ها
4
پسندها
6,133
امتیازها
368
سن
18
محل سکونت
آسمان شب

  • #1
اورانوفوبیا یا ترس از جهان بعدی🕷
می توان گفت اورانوفوبیا عیجب تر از پاپافوبيا است. مبتلایان این نوع فوبیا از بهشت می ترسند و هنگامی که به جهان بعدی فکر می کنند دچار حالت تهوع، سرگیجه و ترس بسیار شدیدی می شوند. همانطور که می گویند عظمت جهان بعد است که این ترس را در انسان ها ایجاد کرده است.
.

همچنین معمول است که سوژه از صحبت کردن در مورد مرگ ، حضور در بیداری و مانند آن ، نگاه به آسمان یا خواندن درباره زندگی پس از مرگ خودداری کند. این رفتارهای اجتنابی ، و خود اضطراب ، کیفیت زندگی فرد را کاهش می دهد و بر روابط بین فردی او تأثیر می گذارد و یا به اندازه کافی ناراحتی قابل توجهی ایجاد می کند.

فرزندان

در کودکان ، اضطراب فوبیک ممکن است به صورت احساسات خلقی ، عصبانیت ، رفتارهای بازدارنده یا منجمد کننده و جستجوی پناهگاه عاطفی ظاهر شود. برای کودکان یا افراد زیر 18 سال ، مشخص شده است که اورانوفوبیا باید حداقل در شش ماه گذشته وجود داشته باشد.

علل

در مورد علل اورانوفوبیا ادبیات زیادی وجود ندارد ، اما اکثر آنها اتفاق نظر دارند که می توانند شرایطی را تحت تأثیر قرار دهند که در سایر فوبی ها اتفاق می افتد. به عنوان مثال ، یک تجربه آسیب زای گذشته ، یعنی یک تصادف ، یک تجربه نزدیک به مرگ ، یا یک تربیت مذهبی بسیار قوی.

به عنوان مثال ، ممکن است فرد مبتلا به دلیل رفتارهایی که از نظر اخلاقی چندان مهم نیست ، در دوران کودکی خود ، یا توسط والدین یا توسط مربیان دینی یا مذهبی ، به طور منظم تهدید به جهنم یا کسب بهشت نشده باشد. همین امر باعث شده است که وی باور کند هیچ کاری که انجام می دهد برای صعود به آسمان هنگام مرگ کافی نیست.

ممکن است شما در یک دوره کوتاه یا آسیب پذیر از نظر عاطفی ، مرگ یک یا چند عزیز را تجربه کرده باشید ، یا ممکن است از یک بیماری شدید رنج برده باشید یا یک روش پزشکی تهاجمی دریافت کرده باشید ، که شما را به این فکر می کند که زندگی شکننده و دشوار است. هر لحظه ممکن است بمیرد.

در مواقع دیگر ، هراس می تواند با یادگیری یا مدل سازی ایجاد شود ، به عنوان مثال هنگامی که یکی از اعضای مهم خانواده نیز از اورانوفوبیا یا هراس مشابه دیگری رنج می برد ، مانند تاناتوفوبیا (ترس از مرگ) ، تپوفوبیا (ترس از زنده ماندن) یا استیگوفوبیا (ترس از جهنم).

علت دیگر این است که فرد دچار بحران اضطراب غیرمنتظره ای شده است و این باعث ترس عمومی از مرگ یا هر نوع دیگر از اورانوفوبیا شده است. وجود هرگونه هراس مشابه یا مرتبط دیگر نیز فرد را مستعد ارائه این فوبیای خاص می کند.

سرانجام ، مواردی پیش می آید که فرد قادر به یادآوری منشأ ترس خود نیست یا طبق منطق آواره می شود. به عنوان مثال ، فرد می توانست مورد آزار ج×ن×س×ی قرار گیرد و از آن پس ، با جابجایی ، از آسمان به عنوان فضایی برای زندگی پس از مرگ ترس کند.

در مواردی که فرد نمی تواند علت هراس خود را به یاد بیاورد ، اغلب به آنها توصیه می شود که چه زمانی شروع به اجتناب از این محرک ها و آنچه زمینه زندگی آنها در آن زمان است ، به خاطر بسپارند. این می تواند یک تصویر نادرست اما مفید برای درک پیدایش ترس غیر منطقی ارائه دهد.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین